«امام زمانی» که شامگاه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱(۲۱رمضان ۱۴۴۳)ظهورکرده بود،دستگیرشد.
پیام اینستاگرامی امام زمان قلابی
سلام عرض میکنم،خدمت تک تک بینندگان عزیز.
بنده امام زمان،مهدی موعود،«بقیة الله الاعظم» هستم،بیعتی کنندگان بامن نزدخداوندرستگارند.
ادامه پیام:بنده چندین سال هستش که درمساجدوحسینیه ها،اعلام ظهورکردم،وامامتأسفانه کسی-تاکنون-بامن بیعت نکرده،ومجدداً امشب،شب بیست ویکم ماه رمضان سال ۱۴۰۱ ظهورخودم رااعلام میکنم وخواهان بیعت بامن هرکس هست،بسم الله.ممنون ومتشکرم.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این پیام امام زمان ایرانی بودکه ظهورکرده بود،البته ایشان یکم ناشی بود،چون نمیدانست که امام زمان(عج)بازبان عربی تکلم می کند ومحل ظهورش هم ایران نیست(مکه است).
خبرگزاری حوزه از تهران درروز دوشنبه ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱)نوشت: شخصی که روز گذشته با پوشیدن لباس روحانیت، از ویدئویی از خودش در فضای مجازی منتشر کرده و مدعی شده بود که امام زمان(عج) است، بازداشت شد.
البته ما محل ظهوراین آقارانفهمیدیم واینکه ایا روحانی بوده ویا نه؟چون درهنگام اعلام ظهور-همانطورکه می بینید،لباس روحانیت برتن داشت.
واما این امام زمان قلابی،ورزشکار(رزمی کار)هم هست.
برای رسیدن به اهداف بایدازراهش واردشد.
تغییرقیافه یک مدیربانکی در۲دولت : بهمن۱۳۹۶ و بهمن ۱۴۰۰
دردولت روحانی بدون ریش و دردولت رئیسی باریش ومحاسن.
تفاهم نامه سایپا و بانک مهر اقتصاد۱۳۹۶
«مهدی رضایی»مدیرعامل بانک مهر اقتصاد دولت روحانی،تفاهم نامه سایپا و بانک مهر اقتصاد ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
«مهدی رضایی» باحکم خاندوزی(وزیراقتصاددولت رئیسی) بهعنوان سرپرست بانک کشاورزی منصوب شد۲۱ بهمن ۱۴۰۰
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:فارس چه چیزی را تکذیب کرد!؟
خبرگزاری فارس(۴ اردیبهشت ۱۴۰۱)نوشت: طی روزهای گذشته تعدادی از کاربران دو تصویر از یک مدیرعامل بانک را منتشر کردند و مدعی شدند که وی با توجه به این که در کدام دولت پست گرفته است، چهره ظاهری اش هم تغییر میکند.
این عده ادعا میکنند مهدی رضایی در زمان مدیریتش بر بانک مهر اقتصاد در دولت روحانی(۱۳۹۵) بدون محاسن بوده و امسال(۱۴۰۱) در زمان ریاستش بر بانک کشاورزی در دولت رئیسی با ریش و محاسن ظاهر شده است.
اما واقعیت این است که تغییر چهره وی هیچ ارتباطی با سمت گرفتنش در دولت رئیسی ندارد، چرا که وی سالها است که با چنین چهرهای ظاهر میشود(تصاویر منتشر شده از وی در سال ۹۸ هم چنین موضوعی را اثبات میکند)
تصاویر بدون محاسن وی هم مربوط دورانی است که وی کارمند یکی از بانکها بوده است.
توضیح مدیریت سایت پیراسته فر:دکواسیون تفاهم نامه سایپا و بانک مهر اقتصاد۱۳۹۶
ایلنانوشت: صبح امروز(۲۱ بهمن ۱۳۹۶ )معاونان مالی و اعتباری سایپا و بانک مهر اقتصاد تفاهم نامهای برای تامین مالی قطعه سازان به امضا رساندند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی «مهدی رضایی» را به سمت سرپرست بانک کشاورزی منصوب کرد. پیش از این روحالله خدارحمی عهدهدار سمت مدیرعاملی بانک کشاورزی بود.
به گزارش روابط عمومی وزارت اقتصاد، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حکمی که روز پنجشنبه(۲۱ بهمن ۱۴۰۰) منتشر شد، «مهدی رضایی» را بهعنوان سرپرست بانک کشاورزی منصوب کرد.
در حکم وزیر اقتصاد آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و توانمندیهای ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ شما را بهعنوان سرپرست بانک کشاورزی منصوب میکنم. همکاری، همدلی و همراهی در این مأموریت دستهجمعی پیششرط موفقیت است. امید است با اتکا به خداوند متعال و اهتمام به عدالتمحوری، انقلابیگری، مردمداری، پاکدستی، فسادستیزی و قانونمداری، در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات مجدانه بکوشید.»پنجشنبه ، ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
تفاوت «اِذن» با «اجازه» چیست؟
« اذن» به معنای وجود تمایل درونی فرد (رضایت قلبی)است.
«اجازه» صرفنظر از تمایل درونی(رضایت) به «انشاء ی اذن»به یکی طُرق اربعه(روشهای چهارگانه)نیازمنداست.
طُرق اربعه:
فعل(عمل)، لفظ(گفتار)، کتابت(نوشتن) و یا بصورت «اشاره»، اجازه ،اعلام می شود.
«تفاوتهای اذن و اجازه»
۱. در اذن فقط رضایت قلبی یا به عبارتی تمایل درونی لازم است.
۲. در اجازه بهجز رضا باید قصد انشا (یعنی نشان دادن رضایت به شکلی) هم باشد.
۳. رجوع از اذن ممکن است اما رجوع از اجازه ممکن نیست(فقط اذن دفن اموات به جهت شرعی غیرممکن است).
۵. با رجوع از اذن خسارت وارده بر مأذون (کسی که به او اذن دادهشده) بر عهده خود مأذون است.
درمعاملات حقوقی و ملکی،«اذن»بتنهایی کفایت نمی کند بلکه، مالک باید با فعل خود «اجازه »را انشاء کند(محاکم حقوقی«اجازه»ملاک است).
۴- «اذن» حق نیست و ایجاد حق و تعهد نمی کند و قابل نقل وانتقال نیست اما «اجازه» به نوعی ایجاد حق میکند و قابل انتقال به غیر است.
۵- «اذن» غیرقابل توارث است و با فوت و حجر(ازدست دادن مشاعر) از بین می رود(اذن باطل می شود) امادر«اجازه» با فوت وحجر از بین نمیرود و به وراث به ارث میرسد.
درازدواج دخترباکره(دوشیزه)،اجازه پدرلازم است.
برای همین است که درازدواج ،ازنظرشرعی« اذن پدر» برای نکاح دختر الزامی است ولی ازنظز قانونی این «اذن» باید «اجازه» پدر راهم همراه داشته باشد(بطریقی انشاءشود)،چون ازحقوقی برای ازدواج«اجازه پدر»برای ازدواجِ دختر الزامی است.
«اذن»ازنظرمحاکم حقوقی:
واژگان اذن و اجازه در سیستم حقوقی و در جایگاه استفاده، آثار خاص خود را ایجاد می کنند.
استفاده از این واژگان در معنای خاص و حقوقی(تأسیسی) که قانونگذار بر این لغات بار نموده بایدلحاظ شود.
در قانون مدنی کشور ۵٣ مورد کلمه «اذن» آمده است (ماده ٢٧٠اذن در تأدیه ،ماده ٣٧۴ اذن در قبض مبیع ، ماده ۴٧۵ اذن شریک و غیره).
اما ٧۵ مورد ازواژه« اجازه » استفاده شده است(ماده ۶۵ در وقف، ماده ٢١٨ مکرر فرار از دین، ماده ٣۴٨ معامله فضولی و غیره).
«ماهیت اذن» از آنجا که در آن قصد انشا وجود ندارد، نه عقد و نه ایقاع است و فقط رفع مانع قانونی می کند و منشأ ایجاد یا تنفیذ حقوقی نمی باشد.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اینکه گفته می شود:«اذن درابتدای معامله است واجازه درانتها»،حرفی بی معنی است که بعضی هامی زنند!.
«رُخصت»هم شبیه «اذن»است،یعنی اعلام رضایت.
۳۳ نمازگزار کشته و ۶۰ نفر مجروح
انفجار«مسجد خانقاه مولوی سکندر»شهرستان«امام صاحب» ولایت قندوز
دیروزدرمسجدشیعیان/امروز درمسجداهل سُنّت.
حوالی ساعت ۲:۳۰ دقیقۀ پس از ظهر امروزجمعه(۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)مصادف با ٢٠ رمضان ١٤٤٣ یک انفجار در داخل مسجد «خانقای مولوی سکندر» اهل سنت «شهرستان امامصاحب» ولایت قندوز رخ داده است.
«مطیعالله روحانی»، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت قندوز وقوع انفجار در مسجد شهرستان امام صاحب این ولایت را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.
برخی منابع خبری اعلام کردند که تاکنون در این حمله تروریستی ۳۰ نمازگزار شهید و ۶۰ نفر دیگر مجروح شدند.
در همین حال منابع اعلام کردند که این آمار ابتدایی است و امکان افزایش آن نیز وجود دارد. بهگفته این منابع، مین در ستون مسجد جاسازی شده بود که در نتیجه انفجار آن ستون نیز تخریب شد.
رئیس بخش اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت قندوز وقوع یک انفجار در داخل یک مسجد در ولسوالی امام صاحب این ولایت را تائید کرده است.
حافظ عمر، فرمانده امنیه ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز میگوید که انفجار بعد از ظهر امروز، به وقت محلی، در مسجد مولوی سکندر این ولسوالی رخ داده است.
به گفتۀ شاهدان، این حمله تاکنون بیش از ۳۰ کشته و زخمی به همراه داشته که به بیمارستان این شهرستان انتقال یافتهاند؛ اما مسئولان محلی قندوز هنوز در این خصوص اظهار نظری نکردهاند.
داکتر نجیب الله ساحل، رئیس صحت عامه قندوز به بی بی سی گفت که معلومات اولیه آنها حاکی از انتقال ۴ جسد و ۱۲زخمی به شفاخانه محلی ولسوالی امام صاحب است.اما مقامهای صحی دیگر در شمال افغانستان میگویند در انفجار در این مسجد در شهر قندوز بیش از سی نفر کشته و دهها نفر زخمی شده اند.
ه گفته آنهااین انفجار در جریان نماز جمعه رخ داده است.
تصاویر تایید نشده در شبکه های اجتماعی دیوارها و سقف یک ساختمان آسیب دیده را نشان می دهد.
هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این انفجار بوده است.
گروه دولت اسلامی (داعش) روز گذشته مسئولیت یک بمبگذاری دیگر در شهر قندوز را برعهده گرفت که در آن ۴ نفر کشته شدند.
قندوز در شمال افغانستان ولایتی هممرز با تاجیکستان است.
در همین حال، یک مقام وزارت تجارت طالبان به بی بی سی گفته است که یک بمب در نزدیکی این وزارت در منطقه دارالامان کابل منفجر شده است.این مقام گفت که در این رویداد تنها یک غیرنظامی زخمی شده است.
حکومت طالبان در افغانستان ادعا کرده است که یک عضو ارشد گروه داعش را در ولایت بلخ بازداشت کرده است.
بر اساس گزارش آژانس اطلاعاتی باختر که در حال حاضر در کنترل طالبان است، این شخص عبدالحمید سنگریار، والی پیشین و مسوول سازماندهی حملههای گروه داعش دربلخ معرفی شده است.
طالبان گفتهاند که از ماهها پیش این عضو داعش را دنبال میکردند و دیروز شام در پی یک عملیات ویژه او را دستگیر کردهاند.
بازداشت این عضو گروه داعش به ادعای طالبان در حالی صورت میگیرد که طی چند روز گذشته حملات انتحاری در کابل، مزار شریف و برخی دیگر از ولایتهای افغانستان شدت یافته و تلفات چشم گیر انسانی در پی داشته است.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:برای اطلاع ازانفجاردیروز«مسجدمزارشریف»ودیکرانفجارات به این لینک مراجعه کنید:
ماجرای"شبکه های اجتماعی"بنده شیطان
آیانماینده مجلس خبرگان(دولابی) گفته اند: کسانی که عضو شبکه های اجتماعی شده اند، بنده شیطان هستند؟
در روایات داریم: اگر کسی به سخنان دیگری گوش دهد او را پرستیده است و اگر آن گوینده سخن خدا را میگوید شنونده «عبد خداوند» میشود.
و اگر گوینده، سخن شیطان را روایت(منتشر)می کند،آن شنونده(بیننده وخواننده) بنده شیطان شده است(درصورتیکه آن حرف ویانوشته رابپذیرد).
«آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی» گفت: در قرآن آمده:ای بنی آدم! از شما پیمان گرفتیم که بنده شیطان نشوید.
أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یا بَنِی آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّیْطانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ(آیه۶۰ سوره یس)
آیا با شما عهد نکردم اى فرزندان آدم که شیطان را پرستش و اطاعت مکنید که او دشمن آشکار شماست؟
آقای دولابی درادامه گفتند:«شیطان هر موجودی است که دعوت به شر کند» و ممکن است این شیطان آمریکا باشدویاهررسانه ای که فسادراترویج می کند.
«عضو مجلس خبرگان رهبری»با بیان اینکه عبادت شیطان فقط به معنای رکوع و سجود شیطان نیست ، عبادت معنای وسیعی دارد و در روایات داریم اگر کسی به سخنان دیگری گوش دهد او را پرستیده است و اگر آن گوینده سخن خدا را میگوید شنونده عبد خداوند میشود و اگر گوینده سخن شیطان را میگوید شنونده بنده شیطان شده است.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:فضای مجازی رها آثار نامطلوبی بر روی جوانان و نوجوانان دارد، کسانی که گوش میسپارند به شبکههای ماهوارهای فاسد که سبک زندگی غربی را ترویج میکنند در واقع بنده شیطان شدهاند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید دارند چرا که فضای مجازی که رها باشد آثار نامطلوبی بر روی جوانان و نوجوانان دارد.
خبرنگار مهر(۲۹ فروردین ۱۴۰۱)نوشت: «حجتالاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی» بعدازظهر یکشنبه ، ۲۸ فروردین ۱۴۰۱مصادف با ۱۵ رمضان ۱۴۴۳ در سخنرانی آغاز مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (قم) که در شبستان امام خمینی برگزار میشود اظهار داشت: اگر مؤمنان به عهد خود با خداوند وفادار بماند در این صورت قدرتمند و پیروز میشود و اگر عهد خود را زیر پا بگذارد شکست خواهد خورد و ذلیل میشوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حضرت موسی (ع) خطاب به بنی اسرائیل فرمود چرا بر عهد خود با خداوند نبودید و این امر را موجب شکست آنها برشمرد و در آیات پایانی سوره طه نیز این مضمون تکرار میشود.
وی افزود: هر کسی که یاد خداوند را ترک کند؛ زندگی تلخ و تاریکی خواهد داشت و در آخرت نیز علت جهنمی شدن این افراد را فراموشی از یاد خدا در دنیا عنوان میکنند.
«حجتالاسلام دولابی» افزود: کسانی که خدا را از یاد ببرند خداوند نیز آنها را از یاد میبرد و این فرموده پروردگار است و اگر خداوند کسی را از یاد ببرد او قوی نخواهد شد.
وی با بیان اینکه خداوند وعده داده اگر قومی بر عهد خود با خداوند وفادار باشد خداوند نیز بر سر پیمان خود وفادار خواهد بود افزود: آنقدر وفای به عهد مهم است که خداوند هزاران پیامبر را فرستاد تا یاد خداوند را در بین مردم یادآوری کنند.
شیطان هر موجودی است که دعوت به شر کند
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در قرآن آمدهای بنی آدم از شما پیمان گرفتیم که بنده شیطان نشوید و باید بیان داشت که« شیطان هر موجودی است که دعوت به شر کند» و ممکن است این شیطان آمریکا باشد که امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند.
وی با بیان اینکه عبادت شیطان فقط به معنای رکوع و سجود شیطان نیست افزود: عبادت معنای وسیعی دارد و در روایات داریم اگر کسی به سخنان دیگری گوش دهد او را پرستیده است و اگر آن گوینده سخن خدا را میگوید شنونده عبد خداوند میشود و اگر گوینده سخن شیطان را میگوید شنونده بنده شیطان شده است.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که گوش میسپارند به شبکههای ماهوارهای فاسد که سبک زندگی غربی را ترویج میکنند در واقع بنده شیطان شدهاند.
حاج ابوالقاسم تاکید کرد: خداوند از انسان پیمان گرفته است که عبد و بنده او باشیم و سفره دل خود را در برابر سخنان خدا و اولیای او باز کنیم و اگر کسانی گوش به فرمان خدا و اولیای الهی باشند به عهد خود عمل کردهاند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رساندن پیام جبهه حق به همه جهانیان از یک سو و جلوگیری از دسترسی شیاطین به جوانان و انحراف آنان از جمله وظایف مسئولان است که این امر میتواند به قدرتمندی اسلام و کشور کمک کند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید دارند چرا که «فضای مجازی رها شده آثار نامطلوبی بر روی جوانان و نوجوانان دارد.»
استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امتی که بر عهد خود وفادار باشد اجر عظیمی خواهد داشت و خداوند متعال به این مردم قدرت میدهد و از آنان حمایت میکند./پایان.
ایسنانوشت:عضو خبرگان رهبری گفت: کسانی که به شبکه های ماهواره ای فاسد که فرهنگ غربی را ترویج می کنند گوش و دل سپرده باشند و در شبکه های فاسد اجتماعی عضو شوند در حقیقیت بنده شیطان شده اند و جزو عبادت کنندگان شیطان خواهند بود.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:همانطورکه ملاحظه کردید:«آیت الله حاج ابوالقاسم»،نگفتند که کسانی عضوشبکه های اجتماعی هستند«بنده شیطان»هستند.
البته دریک فراز سخنانش آمده که :«عضویت در شبکه های فاسد اجتماعی»که این شبکه های شبکه های فاسد،شبکه هایی هستندکه مروج فحشاومنکرات هستند.
«شنونده درگناه ویاثواب گوینده سهیم است»
حضرت علی علیه السلام : السامعُ شریکُ القائل« شنونده، شریک گوینده است»(غررالحکم، حدیث ۵۱۸)
امام جواد علیه السلام : مَن اَصغی إلی ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ، فَاِن کانَ النّاطِقُ یُؤَدّی عَنِ اللهِ عزّوجلّ فَقَد عَبَدَالله، وَ إن کانَ النّاطِقُ یُؤَدّی عَنِ الشَّیطانِ فَقَد عَبَدَ الشَّیطانَ.
ترجمه:هر کس به گوینده ای گوش فرا دهد، او را پرستیده است. پس اگر گوینده، از خدای متعال می گوید، او خدا را پرستیده است و اگر گوینده، از طرف شیطان حرف می زند، به یقین، شیطان را پرستیده است. (تحف العقول، ص ۴۵۶).
اینگونه هم روایت شده است:
مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ.
ترجمه: هر کس به «سُخنِ سُخنرانى» گوش دهد، او را پرستش کرده است. پس اگر او از خدا سخن بگوید خدا را پرستیده است، و اگر از زبان ابلیس سخن بگوید ابلیس را عبادت کرده است./تحفالعقول، ص۴۵۶- بحارالأنوار،ج۲، ص۹۴؛ الحیاة،ج۲، ص۴۶۳
عضو«گوش»(استماع) یکی از راه های ورودی ذهن و دل ما است. اگر به روی سخنان حکیمانه و حرف های حق گشوده شود، در دل و ذهن انسان اثر مثبت و آموزشی و تربیتی دارد، اما اگر به روی حرف های باطل و زشت و انحرافی باز شود، انسان را به بیراهه و انحراف می کشاند.
«آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی» کیست؟
«محمد حاج ابوالقاسم دولابی»متولد ۱۳۵۴ زنجان،دکترای علوم قرآن و حدیث
سمت های اجرایی:
* عضو هیأت امناء مدرسه علمیه مشکات (۸۸ تا ۹۸)
*قائم مقام ریاست مجتمع حوزه ای صدر(مشکات)
*مدیر مدرسه علمیه مشکات قم
* مدیر مرکز تخصصی فقه نظام
* عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
* عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی(وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی)(۹۲ تا ۹۸)
* عضو ستاد عالی مسابقات قرآنی کشور(۹۰ تا ۹۴)
* عضو هیأت امنای سازمان دار القرآن الکریم(۸۹ تا ۹۴)
* رییس هیأت مدیره مؤسسه قرآنی نور الثقلین(۸۹ تا ۹۸)
* مدیر مؤسسه قرآنی نور الثقلین به مدت (۸۹ تا ۹۲)
* عضو شورای علمی بنیاد ملی نخبگان استان قم (۹۰ تا ۹۳)
* عضو داوران بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران (۸۵ تا ۹۸)
«آیت الله محمد حاج ابوالقاسم دولابی» از ۴۴۵ هزار و ۹۹۲ رای صحیح با 1۹۳ هزار و ۵۵۸ رای در پنجیمن دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده استان زنجان انتخاب شد./۰۹ اسفند ۱۳۹۴
حجج اسلام:شیخ اسماعیل نوری و عبدالله امیرخانی ۲ نامزددیگراین انتخابات خبرگان این دوره اززنجان بودند