پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه را اخراج کرد

شامگاه دیروز(سه شنبه) با یک پرواز غیر ایرانی به دوبی منتقل شدند و صبح امروزچهارشنبه شنبه(۸ خرداد ۱۴۰۳) با یک پرواز ایرانی به تهران بازگشتند.

سید سلیم غفوری، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان«گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه» ازعربستان اخراج شدند.

عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه را اخراج کرد

دولت عربستان شش نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره شامل شش خبرنگار و مستندساز را از عربستان اخراج کرد. این گروه مستندساز سه شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجد النبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه را اخراج کرد

انتخاب نوشت:دولت عربستان شش نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره شامل شش خبرنگار و مستندساز را از عربستان به کشور بازگرداند.

پلیس عربستان همان روز یک مستند ساز رادیویی را نیز از هتل محل اقامت در مدینه احضار و بازداشت کرد. 

حال و هوای مسجدالنبی در ایام حج 1403

این افراد سرانجام شامگاه سه شنبه(۸ خرداد ۱۴۰۳) بدون انجام اعمال حج از عربستان اخراج شدند. 

أشهر المعالم السیاحیة فی المدینة المنورة 2024

اخراج گروه رسانه‌ای بعثه ایران از عربستان سعودی در حالی اتفاق افتاد که پیگیری‌های پرحجم وزارت امور خارجه کشورمان و نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سفیر کشورمان در عربستان برای آزادی این افراد در جریان بود. 

إضاءة المسجد النبوی.. من سعف النخیل لأفضل أنواع الإنارة

مسجدالنبی

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:  اعضای این گروه شامل آقایان سید سلیم غفوری، شفیع شعله کار، سید مهدی مویدی، مهدی امیری، پوریا سلیمان زاده و علیرضا تابان دیشب  با یک پرواز غیر ایرانی به دوبی منتقل شدند و صبح امروزچهارشنبه شنبه(۸ خرداد ۱۴۰۳) با یک پرواز ایرانی به تهران بازگشتند.

سرپرست حجاج ایرانی در واکنش به اخراج گروه ۶ نفره از خبرنگاران صداوسیما گفت: چنین اتفاقی برای نخستین بار رخ داده است.

واکنش سرپرست حجاج ایرانی به اخراج خبرنگاران از عربستان
حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت،(۱۰ خرداد ۱۴۰۳ )ابراز‌ امیدواری کرد که باقیمانده زائران کشورمان به آرامی و سهولت وارد سرزمین وحی شود و با حجی مقبول به سلامتی به کشور بازگردند.

مسئول کنسولگری جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در موضوع دستگیری گروه رسانه‌ای صدا و سیما و بازگرداندن این گروه به کشور گزارش داد و گفت: با وجود پیگیری‌ها در سطوح مختلف این گروه را به فرودگاه منتقل و به کشور بازگرداندند.

حجت الاسلام نواب: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی روبه رشد و سازنده است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه تا آنجا که اطلاع دارم این اقدام برای اولین بار اتفاق افتاده، اظهار کرد: زائران سؤال می‌کنند مگر اینکه چه کرده‌اند که عربستان این گروه را دستگیر و به کشور بازگرداند؟

رئیس ستاد مدینه تعداد زائرانی را که از آغاز عملیات حج در ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳تاکنون وارد شهر پیامبر(ص) شدند حدود ۳۲۴۰۰ نفر اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد