پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

زندانی سیاسی(ایلاریا سالیس)بعلت مصونیت اززندان به پارلمان اروپامی رود

خانم«ایلاریا سالیس» معلم  مدرسه ابتدایی «مونزا» در پایتخت مجارستان در بهمن ۱۴۰۱ به اتهام «توهین» به نئونازی ها  در بوداپست دستگیر شده بود،بعلت پیروزی درانتخابات پارلمانی اروپا،مصونیت سیاسی به ایشان تعلق می گیرد و اززندان آزادمی شود وبه پارلمان اروپا می رود.

زندانی سیاسی مجارستان(ایلاریا سالیس)نماینده در پارلمان اروپا(ایلاریا سالیس)

«ایلاریا سالیس»، یک معلم و فعال چپگرای ایتالیایی، متهم است که در سفر به بوداپست قصد داشت تا در حاشیه برگزاری تظاهراتی علیه نئونازی‌ها، دست به خشونت بزند.

Ilaria Salis has been elected to EU parliament - AVS - Politics - Ansa.it

خانم«لاریا سالیس»(laria Salis) فعال ضد فاشیست ایتالیایی که در مجارستان محاکمه می شود، به عضویت پارلمان اروپا انتخاب شده است، ائتلاف چپ سبز (AVS) که او را در میان نامزدهای خود قرار داده است.

Ilaria Salis

با این وجود وکیل او روز دوشنبه ۱۰ ژوئن ۲۰۲۴(۲۱ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرد «خانم سالیس» که هم اکنون در مجارستان در حال محاکمه است و ممکن است حتی به زندان محکوم شود، «به‌دلیل مصونیت به‌دست‌آمده در پی انتخاب شدن به عنوان نماینده در پارلمان اروپا، به زودی آزاد خواهد شد

salis

«ایلاریا سالیس»که ۳۹ سال دارد، پس از ماه‌ها حبس در «بوداپست»(پایتخت مجارستان) و در حالی که در جریان محاکمه‌اش در آغاز سال جاری میلادی با شرایط تحقیرآمیز و پاهای بسته و زنجیر شده در دادگاه حاضر شده بود.

خانم«ایلاریا سالیس»توانست بیش از ۱۶۰ هزار رأی را در جریان انتخابات پارلمان اروپا از آن خود کند و به این ترتیب از بازداشتگاه مجارستان رهایی یابد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:معلم ایتالیایی«ایلاریا سالیس»(معلم ایتالیایی)مدرسه ابتدایی «مونزا» در مجارستان در فوریه سال گذشته(بهمن ۱۴۰۱)به اتهام «توهین» به نئونازی ها «آتیلا کیسبندک»(Attila KISBENEDEK) در بوداپست(مجارستان) دستگیر شده بود،بعلت پیروزی درانتخابات پارلمانی اروپا،مصونیت سیاسی به ایشان تعلق می گیرد و اززندان آزادمی شود وبه پارلمان اروپا می رود.اتهام عضویت در یک باند به رهبری آلمان که به ۳ قهرمان نئونازی رازیرسئوال برده بود(تحقیرکرده بود)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد