پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

سقوط هواپیمای حامل(چیلیما) معاون رئیس جمهور مالاوی۱۰نفرکشته شدند

مالاوی کجاست(نقشه)درادامه خواهیددید.

​این سانحه شباهت زیادبه  سقوط هلیکوپترحامل رئیس جمهورایران(۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)دارد،خارج شدن ازصفحه رادار(گم شدن)،منطقه جنگلی-کوپایه ای، از نظر زمان سقوط تا پیداکردن اجساد،از نظرکشته شدن همه سرنشینان،حتی تعداد نفرات(درمالاوی۱ نفرزیادتربودند)...البته تاکنون علت سقوط بالگرداعلام نشده، باتوجه به اینکه همه اسناد ومدارک دردسترس است.

سقوط هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور مالاوی در۱۰ ژوئن ۲۰۲۴(۲۱ خرداد ۱۴۰۳)

۷ سرنشین(هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور مالاوی) از جمله بانوی اول سابق «شنیل جیمبیری» که با «باکیلی مولوزی»(رئیس جمهور سابق مالاوی) ازدواج کرده بود و سه خدمه نظامی در هواپیما بودند. این گروه برای شرکت در مراسم تشییع جنازه وزیر سابق دادگستری عازم «شهر شمالی مزوزو» بودند.

این هواپیما حدود ساعت ۹ صبح روز دوشنبه(۲۱ خرداد ۱۴۰۳) پایتخت (لیلونگوه) را ترک کرد اما نتوانست حدود ۴۵ دقیقه بعد در فرودگاه بین المللی شهرمزوزو در ۳۷۰ کیلومتری شمال  به زمین بنشیند.

 سقوط (هواپیمای حامل معاون رئیس جمهورمالاوی)جنگل چیکانگاوا-شهر«مزوزو»

Kaybolan Askeri Ucak Yere Cakilmis Halde Bulundu Malavi Devlet Baskan Yardimcisi Chilima Ha (2)

«مالکوم وب» خبرنگار الجزیره، از خارج از کولیما گزارش می دهد: «هنگامی که هواپیما به شهر«مزوزو» نزدیک شد، برج کنترل آنجا - دولت می گوید - به هواپیما گفت که به دلیل آب و هوای بد نمی تواند فرود بیاید و باید بچرخد و به لیلونگوه برگردد. خانه در لیلونگوه، گفت.

وی افزود: پس از آن بود که هواپیما از رادارها ناپدید شد و ارتباط قطع شد که منجر به آغاز جست و جو شد و به دلیل دید ضعیف و دور بودن منطقه ای که هواپیما در آن مفقود شد، امدادگران با چالش های اساسی مواجه شدند.

Malawi Vice President Saulos Chilima, left, greets government officials upon his return from South Korea in Lillongwe, Sunday, June 9, 2024.

«معاون رئیس جمهور مالاوی»(ساولوس چیلیما) در سمت چپ، به مقامات دولتی پس از بازگشت از کره جنوبی در«لیلونگوه» یکشنبه، ۹ ژوئن ۲۰۲۴(۲۱ خرداد ۱۴۰۳)، خوش آمد می گوید.
Malawian President Lazarus Chakwera, left, greets people in Lilongwe, Tuesday, June 11, 2024 where he made an announcement that the Vice President and nine others had been killed in a plane crash. The wreckage of the military plane carrying Vice President Saulos Chilima was located in a mountainous area in the north of the country after a search that lasted more than a day. (AP Photo)
سمت چپ:«لازاروس چاکورا»(رئیس جمهور مالاوی) ، سه شنبه، ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴(۲۲ خرداد ۱۴۰۳) در «لیلونگوه» به مردم خوش آمد می گوید و در آنجا اعلام کرد که معاون رئیس جمهور(سالوس چیلیما) و۹ نفر دیگر در یک سانحه هوایی کشته شده اند. لاشه هواپیمای نظامی حامل ساولوس چیلیما معاون رئیس جمهور پس از جست و جوی بیش از یک روز در منطقه ای کوهستانی در شمال این کشور پیدا شد. 

Malawi Vice President Saulos Klaus Chilima is among ten people killed in a plane crash. (AP PHOTO)

معاون رئیس جمهور مالاوی، ساولوس کلاوس چیلیما

CNN  گزارش کرد:لازاروس چاکوِرا، رئیس جمهور مالاوی امروز اعلام کرد که «سالوس چیلیما» معاون وی به همراه ۹ تن از همراهانش در سانحه سقوط هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور کشته شدند.

Malawians mourn Anne Chidzira Muluzi : ex-First Lady | The Voice

یکی ازهمراهان: بانوی اول سابق مالاوی «شنیل جیمبیری»

Malawi’s vice president and 9 others are confirmed dead

محل سقوط (هواپیمای حامل معاون رئیس جمهورمالاوی)جنگل چیکانگاوا-شهر«مزوزو»

رسانه‌های خبری دیشب به نقل از دفتر ریاست جمهوری مالاوی اعلام کردند که «هواپیمای حامل معاون رئیس جمهورمالاوی از صفحه رادار ناپدید شد».

پس از اینکه مقام‌های شرکت هواپیمایی این کشور نتوانستند با هواپیمای حامل معاون رئیس جمهور ارتباط برقرار کنند، رئیس‌جمهوری این کشور دستور عملیات جست‌وجو و نجات را صادر کرد.

چاکوِرا در بیانیه‌ای با اشاره به پایان عملیات امداد و نجات، «مرگ چیلیما» و تعدادی از اعضای هیأت دولت این کشور را تأیید و اعلام کرد: هواپیمای مفقودشده، پیدا شده و با نهایت تأسف تراژدی وحشتناکی به بار آمده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:معرفی کشورمالاوی:

«کشورمالاوی» کجاست؟
«مالاوی» کشوری است در جنوب آفریقا ودر شرق اقیانوس هند قرار دارد.

«مالاوی» بامساحت ۱۱۸٫۴۸۴ کیلومتر مربع دارای ۱۹ میلیون نفر جمعیت می‌باشد.

پایتخت کشورمالاوی :شهر «لیلونگوه»است.

«همسایگان کشورمالاوی»:مالاوی از شمال غرب با زامبیا، از شمال با تانزانیا و از شرق، جنوب و غرب با موزامبیک وزیمبابوه همسایه است.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید چهارشنبه 23 خرداد 1403 ساعت 07:33

مطمئنید که آفریقا در شرق اقیانوس هند قرار دارد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد