پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

آزادی حمیدنوری(بازنشسته قوه قضاییه)زندان سوئد

​مبادله ۲ شهروند سوئدی زندانی درایران( یوهان فلودروس و سعید عزیزی )با حمیدنوری

 «حمید نوری»   در ۱۸ آبان‌ ۱۳۹۸ حین ورود به «فرودگاه استکهلم»(پایتخت سوئد) توسط پلیس سوئد بازداشت شده بود.

حمیدنوری گفت:هنگامیکه درزندان سوئدبودم  درنامه ای برای خانواده ام نوشتم:«خرمشهر را خدا آزاد کرد و من را فقط خدا می‌تواند آزاد کند»

حمیدنوری(کارمند سابق قوه قضاییه)آزادشد(۲۶ خرداد ۱۴۰۳)۱۶۸۰ روز حبس در زندان سوئد

ایرنانوشت:حمید نوری شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضاییه که از ۱۸ آبان‌ ۱۳۹۸ حین ورود به فرودگاه استکهلم به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد بازداشت شده بود، پس از آزادی، هم اکنون وارد تهران شد.

قاب جالب از حمید نوری در آغوش خانواده

خبرگزاری عمان اعلام کرد که ایران و سوئد درباره آزادی متقابل اتباع بازداشت ‌شده در دو کشور با میانجیگری سلطنت عمان به توافق رسیدند. براساس این بیانیه، اتباع ایرانی و سوئدی امروز از استکهلم و تهران به مسقط منتقل خواهند شد تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

بازداشت حمید نوری غیرقانونی بود 

غریب آبادی پست جدید گرفت
«کاظم غریب‌آبادی» (معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر) ضمن خیر مقدم ورود حمید نوری به وطن اسلامی با بیان اینکه بازداشت وی غیرقانونی بود و هیچ جرمی مرتکب نشده است، اظهار داشت: امروز یکی از بهترین روزهای زندگی ما می‌تواند باشد؛ وقتی شاهد درد و رنج یکی از هموطنان و خانواده او هستیم و تلاش‌ها منجر به آزادی او می‌شود، مایه خرسندی است.
حمید نوری پس از آزادی

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما همه درد و رنج خانوادهایشان را در این پنج سال درک می‌کنیم و آزادی او را به همسر و فرزندانشان تبریک می گوییم.

قاب جالب از حمید نوری در آغوش خانواده

معاون امور بین الملل قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نوری بنا بر ادعای یک گروهک تروریستی گرفتار شد. وی در این پنج سال استقامت بسیاری نشان داد و به خوبی از حقانیت ایران دفاع و مواضع خوبی اتخاذ کرد.

حمید نوری وارد تهران شد

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: باید اذعان کرد که وقتی یک هموطن با ادعایی واهی گرفتار شد، سعی کرد مواضع خود را مطرح کند و این مایه سرافرازی شد.



دبیر ستاد حقوق بشر خطاب به نوری اظهارداشت: در داخل مردم و مسئولان وضعیت شما را رصد و خواستار آزادی شما بودند؛ و امیدوارم هر زمان که فرصت پیدا کردید و سلامتی شما احیا شد، آنچه بر شما گذشت به عنوان کشوری که خود را مدعی حقوق بشر می داند حقایق را به مردم عرضه کنید.

غریب آبادی خاطرنشان کرد: سیاست نظام حمایت از اتباع خود است؛ به ویژه وقتی گرفتار می شوند از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

غریب‌آبادی نماینده هیات عالی گزینش در وزارت خارجه شد

وی  یادآور شد: آقای نوری از امکانات ابتدایی که در زندان‌های دورافتاده یک کشور هم وجود دارد، محروم بود؛ لازم می دانم از تلاش های رئیس قوه قضاییه، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه، دبیرخانه امنیت ملی و وزارت امور خارجه تشکر کنم.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه اظهار داشت: آقای نوری پنج سال در زندان با درد و رنج فراوان نماینده خوبی برای مردم بود و امیدوارم این درد و رنج را جبران کنیم.

من حمید نوری اکنون در ایران و پیش خانواده‌ام هستم

قاب جالب از حمید نوری در آغوش خانواده

حمید نوری نیز در حالی که بغض داشت، اظهار داشت: من حمید نوری هستم و هم‌اکنون در ایران؛ تهران و کنار خانواده ام هستم.

آخرین وضعیت حمید نوری در زندان سوئد | خبرگزاری فارس

وی با بیان اینکه دو پیام یکی برای خانواده و مردم کشورم ‌و دیگری برای منافقان دارم، افزود: در این پرونده می‌دانم که مهم، حساس و پر استرس بود و زمان فراوانی طول کشید، دعاهایی که خانواده و دوستانم کردند، موثر بود و خدا کمک کرد.

نوری گفت درزمانی که درزندان کشورسوئدبودم: در نامه‌ای برای خانواده ام نوشتم:«کار من بسیار سخت است؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد و من را فقط خدا می‌تواند آزاد کند

به گفته وی، پیام اولم تشکر است و پیام دوم کوتاه برای تروریست ها و منافقین و برای اسرائیل جنایتکار و کودک کش است که به این پرونده دل خوش کرده بودند.

2023/06/arnavutluk-polisinden-iran-multeci-kampina-baskin-1-polis-yaralandi.jpg

نوری ادامه‌داد: پیام دیگر به «منافقین» بدبخت و آواره و پناهنده و بیچاره که هم اکنون «آلبانی»(تیرانا) هستند و پناهنده هستند و پول بگیر و وطن فروش هستند، اما «من حمید نوری هستم و اکنون ایرانم و پیش خانواده ام هستم

حمیدنوری خطاب به منافقین گفت: منافقین دلخوش کرده بودید، شما کجایید و من کجایم، کسانی که گفته بودید خدا هم نمی‌تواند من را آزاد کند ، دیدید که خدا من را آزاد کرد. در جلسه آخر دادگاه گفتم آشتی ،آشتی اما گوش نکردید، می‌توانستم به شما کمک کنم اما نخواستید.

 توضیح مدیریت سایت -پیراسته فر:حمیدنوری(قاضی بازنشسته)با گزارش منافقین به اتهام دست داشتن ایشان در اعدام نیروهایشان در  ۱۸ آبان‌۱۳۹۸ هنگام ورود به فرودگاه استکهلم(سوئد)توسط پلیس سوئد بازداشت شده بود.

مبادله ۲ شهروند سوئدی زندانی درایران(یوهان فلودروس و سعید عزیزی)با حمیدنوری
آزادی حمید نوری در حالی بود که «اولف کریسترسون»(نخست‌وزیر سوئد)روز شنبه ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴(۲۶ خرداد ۱۴۰۳) در پیامی در حساب خود در شبکه اجتماعی X آزادی دو تن از شهروندان این کشور را در تبادل زندانی با جمهوری اسلامی اعلام کرد.

Ulf Kristersson, leader of the Moderate Party, speaks during a press conference regarding the formation of the government, at the Parliament in Stockholm, Sweden, Friday Oct. 14, 2022. (Jonas Ekströmer/TT News Agency via AP)

نخست‌وزیر سوئد گفت: با خوشحالی می‌توانم اعلام کنم که «یوهان فلودروس» و «سعید عزیزی» اکنون در یک هواپیما به مقصد سوئد هستند و به زودی با خانواده‌های خود ملاقات خواهند کرد.

یوهان فلودروس زندانی سوئدی در تهران

یوهان فلودروس زندانی سوئدی در تهران

حمید نوری تبادل

آقای کریسترسون اضافه کرد: «ایران از هر دوی این افراد(یوهان فلودروس و سعید عزیزی) به عنوان مهره‌هایی در یک بازی مذاکره بدبینانه با هدف آزادی شهروند خود(حمید نوری) که مرتکب جرم سنگینی شده بود، از زندان سوئد استفاده کرد. من به عنوان نخست‌وزیر مسئولیت ویژه‌ای در قبال امنیت شهروندان سوئد دارم و بنابراین دولت به همراه سرویس‌های امنیتی سوئد به شدت روی این موضوع کار کردند.»

یورونیوزنوشت:در همین حال خبرگزاری رسمی عمان از نقش این کشور در آزادی متقابل زندانیان ایرانی و سوئدی خبر داده است.

بنابر اعلام این منبع، «تلاش‌های عمان به توافق منجر شد و آزادشدگان امروز شنبه۱۵ ژوئن ۲۰۲۴(۲۶ خرداد ۱۴۰۳) از تهران و استکهلم برای بازگشت به کشورشان به مسقط منتقل شدند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد