پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

بنیانگذار ویکی لیکس(جولیان آسانژ)بعداز۱۴سال زندان، آزاد شد

اولین دستگیری «جولیان آسانژ» پس ازافشاگری او درباره جنایات آمریکا درعراق وافغانستان با انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه ودیپلماتیک ایالات متحده  در سال ۲۰۱۰ آغازشد،دردسامبر۲۰۱۰ (آذر ۱۳۸۹)دادگاهش شروع شد.

«جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس از دادگاه آزاد شد»
«جولیان آسانژ»(بنیانگذار ویکی لیکس) روز چهارشنبه  ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴(۶ تیر ۱۴۰۳) پس از اعتراف به تخلف از قانون جاسوسی ایالات متحده، از دادگاهی در قلمرو «جزیره سایپان» آمریکا در اقیانوس آرام آزاد شد، در توافقی(اعتراف اجباری) که منجر به بازگشت او به استرالیا می شد.

«بنیانگذار ویکی لیکس»(جولیان آسانژ) پس از فرود در پایگاه هوایی RAAF در «فیربرین»(Fairbairn) در «کانبرا»(استرالیا) چهارشنبه ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴(۶ تیر ۱۴۰۳) دست تکان می دهد.

Julian Assange disembarking from an airplane

«جولیان آسانژ  ۵۲ ساله»

جولیان آسانژ، «بنیانگذار ویکی لیکس»(WikiLeaks founder) پس از جلسه دادرسی در «سایپان»(Saipan) جزایر ماریانای شمالی، ایالات متحده، در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ در خارج از دادگاه منطقه ای ایالات متحده قدم می زند.

 WikiLeaks founder Julian Assange released from court

«جولیان آسانژ  ۵۲ ساله» دادگاه را از طریق انبوهی از دوربین های تلویزیونی و عکاسان بدون پاسخ به سؤالات ترک کرد، سپس در حالی که سوار یک SUV سفید رنگ شد، دست تکان داد.

«جولیان آسانژ »  سایپان را با جت شخصی همراه با سفرای استرالیا در آمریکا و انگلیس ترک کرد و به «کانبرا» پایتخت استرالیا رفت، حدود ساعت ۱۹ فرود آمد (۰۹۰۰ GMT).

Julian Assange

جنیفر رابینسون، وکیل آسانژ در بریتانیا و استرالیا، از دولت استرالیا به خاطر سال‌ها دیپلماسی برای آزادی آسانژ تشکر کرد.

پدرِجولیان آسانژ(جان شیپتون) به رویترز در «کانبرا»(پایتخت استرالیا) جایی که منتظر بازگشت پسرش بود، گفت: «این که جولیان بتواند به خانه به استرالیا بیاید و خانواده‌اش را مرتب ببیند و کارهای عادی زندگی را انجام دهد، یک گنج است. "زیبایی چیزهای معمولی جوهره زندگی است."

«جولیان آسانژ  ۵۲ ساله»هنگامی که در زندان«سفارت اکوادور در لندن»بود با خانم«استلا» که یکی از وکلای او بود،ازدواج کرد،درحالی که دو پسر داشت. آنها در سال ۲۰۲۲ در «زندان بلمارش» لندن ازدواج کردند.

Julian Assange WikiLeaks

استقبال«استلا»(هسرِجولیان آسانژ ) پس از فرود در پایگاه هوایی  پایگاه هوایی RAAF در «کانبرا»(پایتخت استرالیا)

WikiLeaks’s Assange arrives in Australia following release on US plea deal

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اولین دستگیری «جولیان آسانژ» پس ازافشاگری اودر انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند محرمانه ودیپلماتیک ایالات متحده مربوط به جنگ در افغانستان  و عراق در سال ۲۰۱۰ آغازشد،دردسامبر۲۰۱۰ (آذر ۱۳۸۹)دادگاهش شروع شد.

«جولیان آسانژ » با ۱۸ اتهام جنایی روبرو شد، پس از ۱۴ سال زندان وآوارگی که بیش از پنج سال را در یک زندان امنیتی در انگلیس گذراند و هفت سال را در بازداشتگاهی در «سفارت اکوادور در لندن» گذراند.

جولیان آسانژ پس از انعقاد توافقنامه اعتراف آمریکا، برای جلسه دادگاه وارد جزیره اقیانوس آرام شد
بنیانگذار ویکی لیکس پس از درخواست و صدور حکم در «جزایر ماریانا» (کشور مشترک المنافع ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام) به کشور خود باز گشت.

«جولیان آسانژ»(Julian Assange)پس از ۱۴ سال زندان با اعتراف اجباری(همچون گالیله) آزادشد.

Julian Assange released from prison, WikiLeaks says, after striking deal  with US justice department : r/technology

موسس «ویکی لیکس»(WikiLeaks) قرار است در جلسه دادگاه در جزیره حاضر شد، پس از توافق با توافقی که ایالات متحده به اتهامات جنایی خود اعتراف کرد و آزاد  شد.

«جولیان آسانژ»(Julian Assange) موسس وثیقه توسط دادگاه عالی صادر شد و روز دوشنبه پس از مذاکره با مقامات آمریکایی از زندان بلمارش آزاد شده بود.

WikiLeaks founder Julian Assange released from court

موسس ویکی لیکس پیش از این با دستگاه قضایی آمریکا توافق کرده بود که اتهام خود را بپذیرد و دادگاه او را به ۶۲ ماه زندان محکوم کند، یعنی همان مدت زمانی که تاکنون در انگلیس زندانی بوده است. بر این مبنا، آسانژ پس از پذیرش اتهام خود آزاد شد.

پایگاه ویکی لیکس در سال ۲۰۱۰ صدها هزار سند محرمانه ارتش آمریکا را در مورد جنگهای افغانستان و عراق همراه با مجموعهای از تلگرافهای دیپلماتیک که به عنوان بزرگترین نشت امنیتی در تاریخ ارتش آمریکا شناخته میشود، منتشر کرد.

این اسناد شامل بیش از ۷۰۰ هزار سند و گزارشهای میدانی از جنگ مانند ویدئویی از سال ۲۰۰۷ از شلیک یک بالگرد آمریکا به سمت نیروهای عراقی و کشته شدن ده ها نفر بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد