پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

حمله پهپادی اسرائیل به لبنان(ضاحیه)جنوب بیروت

اسرائیل:این حمله به تلافی حمله راکتی به زمین فوتبال(جولان)اسرائیل ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۴(۶ مرداد ۱۴۰۳) «مجدل شمس»است که منجربه کشته ومجروح شدن ۴۰ نفر شده بود.

۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴ ترور «فؤاد شکر» معروف به «حاج محسن»( رئیس اتاق عملیات حزب الله  لبنان)

انفجار قوی در «منطقه ضاحیه» جنوب بیروت، ۳۰  ژوئیه ۲۰۲۴(۹ مرداد ۱۴۰۳)
خبرگزاری لبنانی تایید کرد که تجاوزات اسرائیل  به محله «حاره حریک» در منطقه ضاحیه در  جنوب بیروت، پایتخت، منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر شد که حال برخی از آنها وخیم است.

انفجار در حومه جنوبی بیروت

خبرنگار الغد گزارش داد که شامگاه سه شنبه ۳۰  ژوئیه ۲۰۲۴(۹ مرداد ۱۴۰۳) انفجاری در حومه جنوبی بیروت رخ داد، در حالی که یک منبع امنیتی گفت که هدف حمله یکی از رهبران ارشد حزب الله بود.

الصورة:

خبرنگار الغد گفت که صدای یک انفجار مهیب توسط همه مردم شنیده شده است در حومه، توضیح می دهد که به احتمال زیاد در نزدیکی منطقه حرت هریک، که شامل میدان امنیتی حزب الله است، نزدیک به بیمارستان بهمن است.

لبنان«ضاحیه کجاست؟»نقشه

أشخاص یتجمعون بالقرب من موقع تعرض لهجوم على ضواحی جنوب بیروت طبقا لمصادر أمنیة یوم 30 یولیو تموز 2024. تصویر: محمد عزاقیر - رویترز

ممکن است هدفی در اثر این حمله توسط یک پهپاد مورد هدف قرار گرفته باشد که ما شنیدیم: "انفجار به آرامی در بیروت شنیده شد، اما در سراسر حومه جنوبی به طور گسترده شنیده شد." حالت ترس و وحشت در میان مردم حومه شهر به وجود آمد تا جایی که برخی از آنها وسایل خود را حمل کردند و شروع به ترک حومه کردند. 

بیروت-ضاحیه


این آژانس لبنانی توضیح داد که آمبولانس‌ها برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های «بهمن»، «الساحل» و «الرسول الاعظم» به منطقه حریک شتافتند.

انفجاردر لبنان

انفجار قوی

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: ترور «فؤاد شکر» معروف به «حاج محسن»( رئیس اتاق عملیات حزب الله  لبنان) دراین حمله موشکی.

news-details

شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش داد: "حملات هوایی در بیروت پس از ترور یکی از رهبران حزب الله(حاج محسن) پایان یافت."

در همین حال، منابع گفتند که "نفر دوم شاخه نظامی حزب الله در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت ترور شد."نجاة القیادی البارز فی «حزب الله» فؤاد شکر من الغارة الإسرائیلیة فی الضاحیة

نفر وسط(حاج محسن):«فؤاد شکر»(رهبر نظامی برجسته حزب الله) در کنار دیگر رهبران مقاومت لبنان در جریان رژه نظامی.

در حالی که رسانه های اسرائیلی فاش کردند: «حمله به بیروت توسط یک پهپاد انجام شد که ۳ موشک شلیک کرد

«میلاد بیدی»(مسشتارایرانی)همراه حاج محسن-درضاحیه بیروت- شهیدشد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دراین انفجار ۷۵ نفر مجروح شدند و۶ نفر شهید،عده ای مفقود.
خبرگزاری لبنانی تایید کرد که تجاوزات اسرائیل  به محله «حاره حریک» در منطقه ضاحیه در  جنوب بیروت، پایتخت، منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن ۷۵ نفر شد،تعدادی هم مفقودند(درزیرآوار)

مستشار نظامی ایران در لبنان(میلاد بیدی)درساختمان مجاور اقامتگاه فواد شکر(حاج محسن)در ضاحیه بیروت به شهادت رسید... حمله پهپادی-موشکی  شامگاه سه شنبه  ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴(۹ مرداد ۱۴۰۳

 پیکر «فواد شکر»(حاج محسن) از زیر آوار(ساختمان حاره حریک)منطقه ضاحبه(بیروت)لبنان خارج شده است، روزبعداز موشکباران ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

جنایت دیگراسرائیل

«اسماعیل هنیه» (رئیس دفتر سیاسی حماس)در ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴(۱۰ مرداد ۱۴۰۲) با شلیک «موشک هدایت شونده اسرائیل به محل اقامتش در «تهران» ترور شده است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: اسرائیل می گوید:این حمله به تلافی حمله راکتی به زمین فوتبال(جولان)اسرائیل ۲۷ جولای ۲۰۲۴(۶ مرداد ۱۴۰۳) «مجدل شمس»(جولان اشغالی)است که به ۱۲ نفر کشته وحدود ۴۰ نفر مجروح شدند.

 

درحالیکه انفجاری که در مجدل شمس رخ داد،ناشی از پدافنداسرائیل بودکه درصدد مهار راکت شلیک شده حزب الله لبنان بود ،راکت در زمین فوتبال سقوط کرد.

راکتی که ۶ مرداد ۱۴۰۳ در «زمین فوتبال روستای مجدل شمس»(جولان)فرودآمد ،«این حادثه  شبیه موشکی بود»که در۲۵ مهر ۱۴۰۲  به «بیمارستان المعمدانی» اصابت کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد