پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

عملیات موساد(ترور اسماعیل هنیه)بمب درزیرتخت اتاق هنیه

«عبدالسلام هنیه»(فرزند اسماعیل هنیه):«موبایل پدرم ردیابی شده بود»بمبگذاری مردوداست.

 رسانه متعلق به یهودیان مقیم انگلیس نوشت:۲ ایرانی جاسوس موساد(از واحد امنیتی انصارالمهدی سپاه پاسداران) استخدام شده بودند، ۹ ساعت قبل ازانفجار، با قرار دادن «بمبی زیر تخت اسماعیل هنیه» این ترور را عملی کرده‌اند، این ۲ نفر همان افرادی بودند که قرار بود«امنیت ساختمان زعفرانیه» و «مهمانان» آن را «تامین کنند».

هفته‌نامه «جویش کرونیکل»(The Jewish Chronicle)، رسانه متعلق به یهودیان مقیم انگلیس، در گزارشی کامل که در پنجم اوت (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) منتشر کرد از ترور اسماعیل هنیه به وسیله بمبی جاسازی شده در زیر تخت او و توسط دو ایرانی خبر داد.

 «عملیات موساد»(تروراسماعیل هنیه)شب حادثه درزعفرانیه تهران چه گذشت؟

یورونیوز نوشت:در حالی که سپاه پاسداران ترور هنیه را به وسیله شلیک «پرتابه کوتاه برد با سر جنگی ۷ کیلوگرمی» اعلام کرد، روزنامه‌های نیویورک تایمز و تلگراف نیز پیشتر مدعی شده بودند که ترورهنیه با همکاری نیروهای سپاه پاسداران و به وسیله « انفجار بمبی که از راه دور کنترل می‌شده» صورت گرفته است.

اما هفته‌نامه «جویش کرونیکل» ادعا کرده که دو ایرانی که توسط موساد از واحد امنیتی انصارالمهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استخدام شده بودند، با قرار دادن بمبی زیر تخت اسماعیل هنیه این ترور را عملی کرده‌اند. بر اساس این گزارش این دو ایرانی همان افرادی بودند که قرار بود امنیت ساختمان و مهمانان آن را تامین کنند.

بر پایه این گزارش، خود ایرانی‌ها هم بعد از ترور و بر اساس  تصاویر دوربین‌های امنیتی متوجه دست داشتن این دو نفر شده‌اند.

 جاسوس موساد دراتاق رئیس دفترسیاسی حماس

براساس فیلمی که منتشرشده،در این تصاویر مشاهده می شود که« این ۲ نگهبان(جاسوس موساد) به صورت پنهانی در راهرو به سمت اتاقی که هنیه قصد اقامت در آن را داشت، حرکت کرده و وارد آن شده‌اند

جاسوسان پول راگرفتند فرارکردند

سه دقیقه بعد این نگهبانان که به هر کدام مبلغی شش رقمی همراه با جابجایی فوری پول به یکی از کشورهای اروپایی پیشنهاد شده بود، با آرامش اتاق را ترک کرده و پس از خروج از در اصلی ساختمان، سوار بر یک ماشین مشکی می‌شوند.

بر اساس تصاویر ثبت شده، «نگهبان ایست بازرسی پارکینگ» با شناختن آن ۲ جاسوس، بدون این که سوالی بپرسد دروازه خروجی را برای آن‌ها باز می‌کند. ساعتی بعد، آن‌ها «توسط موساد به خارج از ایران منتقل شدند.»
بمب ۹ ساعت قبل کار گذاشته شده بود
گزارش‌ این رسانه حاکی از آن است که فرضیه به کار گذاشتن بمب در اتاق هنیه هفته‌ها یا ماه‌ها پیش از انفجار کاملا اشتباه است.

دوربین‌های امنیتی نشان می‌دهند که این بمب در همان روز انفجار و در ساعت ۴:۲۳ دقیقه بعدازظهر سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ یعنی حدود ۹ ساعت قبل از فعال شدن در این اتاق قرار داده شده است. این انفجار که توسط یک ربات و از راه دور انجام شد، پس از نیمه شب و دقیقا در ساعت ۰۱:۳۷ دقیقه بامداد چهار شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ به وقت محلی رخ داد.

برای جلوگیری از هرگونه شناسایی احتمالی، موساد ماده منفجره را به صورت آجری مسطح به عرض ۳ اینچ در طول ۶ اینچ کار گذاشت که به پایین تخت بسته شده بود.

بنا بر این گزارش، برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان، از بمبی استفاده شد که به دلیل دقت آن، فقط اتاق هنیه را هدف قرار می‌داد. در نتیجه، تنها یک منطقه خاص از ساختمان آسیب دید.

یورونیوز درادامه به نقل از«جویش کرونیکل»نوشت: تصمیم به ترور هنیه که پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)بعداز«عملیات طوفان الاقصی» گرفته شد، نیازمند مجموعه‌ای پیچیده از ترتیبات شبکه‌ای از جاسوسان موساد بوده که در سراسر تهران پراکنده بودند و بر اساس این خبر، همکاران(نفوذی های) محلی ایرانی که مدت‌ها قبل از «جنگ غزه» در ایران فعال بودند، در آن مشارکت داشتند.

ساختمان محل ترور اسماعیل هنیه در تهران
این گزارش مدعی است که در طول ۲۰ سال گذشته، اسرائیل اطلاعاتی در مورد تلاش‌های ایران برای تولید سلاح هسته‌ای جمع آوری کرده است و کسب این اطلاعات، با برنامه‌ریزی‌های گسترده از جمله جذب نیروهای سپاه پاسداران، با موفقیت توام شده است.

شنود مکالمات توسط واحد اطلاعاتی ۸۲۰۰ اسرائیل
در این گزارش آمده است، زمانی که هنیه برای مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به تهران دعوت شد، «موساد با کمک واحد اطلاعاتی ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل که مسئول عملیات‌های مخفی است، تماس‌های تلفنی بین سازمان دهندگان مراسم تحلیف و مهمانان دعوت شده را شنود کرد

«وقتی  ورود اسماعیل هنیه تایید شد، موساد حذف هنیه را در مهمانخانه‌ای که معمولاً در سفرهایش به تهران در آنجا اقامت داشت، کلید زد

در این گزارش با اشاره به قرار گرفتن مهمانخانه بر روی تپه‌ای احاطه شده  از درختان سر به فلک کشیده که مشاهده واضح ساختمان را بسیار دشوار می،کرد، از «بکارگیری پنج مامور لباس سبز که از درختان نزدیک به ساختمان بالا رفته بودند» خبر داده است.
نقش آنها این بوده که به محض رسیدن هنیه به ساختمان، در غیاب منبعی در داخل ساختمان، بتواند آن‌ها را از ورود هنیه به اتاقش مطلع کند و «به محض خاموش شدن چراغ اتاق هانیه» به اپراتور بمب اطلاع دهند.

Haniyeh, who led Hamas's political operations from exile in Qatar, was killed after his residence was targeted in Tehran at 2 am on July 31. 
مطابق این گزارش، در ساعت ۰۱:۲۰ بامداد تمام مهمانان دعوت شده، وارد مهمانخانه شدند. هنیه در حالی که محافظش بیرون از در ایستاده بود تا او را حفظ کند، وارد اتاق شد.

«اپراتور بمب» حدود ۱۰ دقیقه بعد از خاموش شدن چراغ اتاق هنیه، آن را منفجر کرد.

«اسماعیل هنیه» بلافاصله کشته شد. محافظ او، «وسیم ابو شعبان»، به شدت مجروح شد و متعاقبا پس از خونریزی شدید جان باخت.

بر این اساس، پس از این ترور، مقامات امنیتی ایران به محوطه مهمانخانه یورش بردند و ۲۸ مقام ارشد نظامی و پرسنل ستاد را که در آنجا حضور داشتند، دستگیر کردند. تمام ابزارهای الکترونیکی آن‌ها برای جستجوها و بررسی‌های بعدی مصادره شد.
این گزارش به عصبانیت نیروهای سپاه پاسداران از دست داشتن همکارانشان در این عملیات و تحقیر نیروهای امنیتی ایران اشاره می‌کند.

Hamas says leader killed in Israel strike in Iran | Arab News

«فرودگاه حمد دوحه»(قطر):دشداشه سفید(سمت راست اسماعیل هنیه(جاسوس موساد)۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴(۹ مرداد ۱۴۰۳)

چرا اسماعیل هنیه را درقطر ترورنکردند؟

Hamas' Ismail Haniyeh assassinated by Israel strike: Iran | CTV News

«فرودگاه حمد دوحه»(قطر):دشداشه سفید(سمت چپ اسماعیل هنیه(جاسوس موساد)۳۰ ژوئیه ۲۰۲۴(۹ مرداد ۱۴۰۳)

باتوجه به اینکه  درقطر جاسوسان به هنیه دسترسی داشتند وشرایط برقتلش فراهم بودامادر در خاک قطر این اقدام انجام نگرفت ،علتش، بدین خاطر بوده که قطر به عنوان یک مذاکره کننده حیاتی بین حماس و اسرائیل بر سر بحران گروگان گیری عمل کرده است و انجام یک ترور در خاک قطر می‌توانست هرگونه توافق صلح را میان اسرائیل و حماس به خطر بیندازد.

انفجاراتاق اسماعیل هنیه به روایت شاهد صحنه

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«مصاحبه خالدقدومی با شبکه خبر» ساعت ۲۲:۴۰ شامگاه یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ 

خالدقدومی:«من تاساعت ۱۲(شب)دراتاق حاج اقاهنیه بودم باهم صحبت کردیم».
مجری پرسید:گفتگویتان درمورچه چیزایی بود؟
خالدقدومی گفت:درموردجنایت اسرائیل و  موضوع فوادشکربود(که چندساعت پیش درضاحیه بیروت ترورشده بود)...بعدازگفتگو به اتاقم درطبقه دوم امدم، رفتم وضو گرفتم که بخوابم، اما ساعت ۱:۳۷ دقیقه بودکه دیدم «چیزی شبیه زلزله، رعدبرق رخ داد»، پاشدم رفتم کنارپنجره که ببینم چه شده به اطراف که نگاه کردم،نه علائمی از زلزله بودو نه رعدوبرق واما اوضاع عادی نبود،چون درآن هنگام ساختمان لرزیده وتکون خورده بود(کتک خورده بود).
رفتم بیرون از اتاقم تا ببینم چی شد، بیرون که رفتم دیدم «دیوار دستشویی اتاق مجاورم تخریب شده».
رفتم اتاق «مسئول  ساختمان» چندنفر آنجابودند که بمن «خبرناگوار شهادت حاج اقا هنیه رادادند».
پرسیدم شما جنازه رادیده اید؟
خودم رامعرفی کردم،گفتم «من نمایندجنبش حماس درایرانم» ،اجازخواستم تا پیکرراببینم.
رفتم طبقه چهارم،دیدم «۲ تا دیوار برروی اسماعیل هنیه افتاده بود».
افتادن دیوارها به این صورت بوده که انگاراین دیوارهارا از بیرون هُل دادید،به طرف اتاق.

«سقف اتاق هم پایین آمده بود وحاج اقاهنیه زیرآوارمانده بود»،بطوری که «سر»حاج آقاهنیه بطرف پایین بود.

دراتاق بغلی هم «وسیم شعبان»هم «زیراواربود» درحالی که قرآن درآغوشش بود.درحالیکه تسبیح دیجتال دردستش بود.

«عبدالسلام هنیه»(فرزند اسماعیل هنیه):«موبایل پدرم ردیابی شده بود»۲۶ مرداد ۱۴۰۳
عبدالسلام(پسرِ اسماعیل هنیه)روزجمعه جمعه ۱۶ آگوست ۲۰۲۴(۲۶ مرداد ۱۴۰۳) به خبرگزاری «العربیه فارسی» گفت: موشک، تلفن همراه پدرم را ردیابی کرده بود؛ این «موشک هدایت‌شونده از طریق دنبال‌کردن تلفن همراهی که در اتاق پدرم و در نزدیکی سر او قرار داشت، هدایت شد
وی گفت: پدرم در آن روز، مدام از تلفن خود تماس می‌گرفت و تا ساعت ۲۲.۱۵ شبی که شهید شد، از آن استفاده می‌کرد.


عبدالسلام  «بامردوددانستن بمبگذاری اتاق پدرش» گفت: محافظین شخصی و دیگر مشاوران در فاصله تنها چند متر با اتاق او نشسته بودند و بنابراین روشن است که اگر بمبی وجود داشت، همه ساختمان منفجر می‌شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد