پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

آزادسازی شهر(آمرلی)عراق ،شادی وپایکوبی سردارسلیمانی وابومهدی المهندس

حمله  داعش به کشورعراق ،با حمله به «سامرا»پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳(۶ژوئن۲۰۱۴)آغازشد ، تنها ۵ روز از  حمله داعش به سامرا گذشته بود که بامداد سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ خبر سقوط «شهر موصل» توسط نیروهای «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش)منتشرشد(پایتخت داعش)/پایان حکومت داعش درعراق :۰۴ آذر ۱۳۹۶(۲۵ نوامبر ۲۰۱۷)

آزادی شهر(آمرلی)استان صلاح الدین(عراق)۱۰ شهریور ۱۳۹۳

As Sunni Militants Threaten Its Allies in Baghdad, Iran Weighs Options -  The New York Times

نیروهای عراق توانستند از سه محور وارد «شهر آمرلی»(شهرستان طوزخورماتو) در «استان صلاح الدین»عراق شوند و محاصره ای که از دو ماه پیش نیروهای داعش بر این شهر تحمیل کردند، بشکنند.

شهرآمرلی(صلاح الدین)عراق

نیروهای ارتش عراق با حمایت داوطلبان عملیات نظامی را برای «شکستن محاصره آمرلی» و پاکسازی آن در سه محور را آغاز کردند. محور اول شامل جاده ارتباطی بین «سلیمان بیک» و منطقه «خاصلة دارلی»، محور دوم «کرکوک تا آمرلی» و محور سوم جاده ارتباطی بین صحرای «شهرستان طوزخورماتو» و منطقه دارلی است.

شهرآمرلی عراق

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر: مردم عراق«استان صلاح الدین» روز سه شنبه ۲ سپتامبر ۲۰۱۴(۱۰ شهریور ۱۳۹۳) شاهد شکستن شدن محاصره منطقه«آمرلی» و روستاهای اطراف آن است و نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی توانستند «جاده ارتباطی بین استان الطوز و امرلی در شرق تکریت» را باز کنند،شهربلد«امامزاده سیدمحمد»دراین استان قراردارد.

قوات تنظیم داعش فی احدى مناطق الموصل لدى دخوله الى المدینة

استقبال مردم موصل از داعش!

نقشه کشورعراق

گروهک داعش از دوماه پیش(تیر ماه۱۳۹۳) «آمرلی» از توابع «طوز خورماتو »(استان صلاح الدین)عراق محاصره کرد و دولت به ارسال کمک های غذایی و اسلحه به ساکنان این منطقه از طریق هواپیما اقدام کردند. عکس های رویترز از شکستن محاصره امرلی را در زیر می بینید.

شادی وپایکوبی سردارقاسم سلیمانی وابومهدی المهندس درآزادسازی شهرآمرلی(عراق)

العراق .. مهرجان

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«سردارقاسم سلیمانی» و«سردارابومهدی المهندس» درآزادسازی شهرآمرلی نقش مؤثری داشتند.

آزادسازی شهرآمرلی عراق

شهرآمرلی عراق

«فوزی اکرم الترزی»(نماینده ترکمن های عراق در پارلمان عراق)گفت:نیروهای دولتی از دو سو وارد این شهرک شده اند و سرگرم توزیع کمک در میان ساکنان آن هستند.

همچنین هواپیماهای استرالیایی، فرانسوی و انگلیسی به همراه هواپیماهای آمریکایی به درخواست دولت عراق، کمک های انسان دوستانه از هوا برای ساکنان این شهرک پرتاب کردند.

آزادسازی شهرآمرلی(عراق)

شهرآمرلی

شهرآمرلی

حدود ۱۵ هزار شیعه ترکمن ساکن این شهرک کشاورزی که در فاصله حدود ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد قرار دارد، به مدت چندین هفته سرگردان بودند.

ساکنان این شهرک که از توابع استان صلاح الدین است، در دو ماه گذشته در برابر نیروهای گروه تروریستی داعش مقاومت کرده و اجازه نداده اند که این شهرک به اشغال آنان در آید.

​آزادسازی شهرآمرلی عراق

Iraq Snapshot: Two Stories of Resistance to the Islamic State in Mosul - EA  WorldView

حمله (داعش)به «سامرا»پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳(۶ژوئن۲۰۱۴)بوده ، تنها پنج روز از  حمله داعش به سامرا گذشته بود که بامداد سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ خبر سقوط اکثر مناطق «شهر موصل» توسط نیروهای «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) عراق و شام موسوم به«داعش» منتشر شد.

Insurgency | Definition, Examples, Types, & Facts | Britannica

مروری بر حمله داعش درعراق

اولین اهداف«حمله داعش به عراق »حرم عسکریین(سامرا)بود 
از ساعت ۴ بامداد  روز پنج شنبه  ۵ ژوئن ۲۰۱۴(۱۵ خرداد ۱۳۹۳=٧ شعبان ١٤٣٥) شهر سامرا شاهد درگیری مسلحانه تروریست‌های گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) با نیروهای امنیتی است،تروریست‌ها قصد داشتند به مرقدهای «امام هادی»و «امام حسن عسکری» حمله کنند.
شهادت ۵۱  نیروی امنیتی دردفاع از حرم عسکریین
یک مقام آگاه امنیتی عراق گفت:درگیری‌های مسلحانه‌ای که میان افراد مسلح و نیروهای امنیتی عراق در شهر سامرا از صبح امروز روی داد منجربه به کشته شدن ۵۱ نیروی ارتش و پلیس در سامرا منجر شد.
پنج محله سامرا در کنترل داعش

خبرگزاری کل‌العراق نیز نوشت: عناصر داعش ۵ محله شهر سامرا را تحت کنترل خود درآورده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها توانسته‌اند دانشگاه سامرا را اشغال کنند.
اعلام حکومت نظامی و آماده باش در سامرا
نیروهای امنیتی عراق در پی حمله همه جانبه داعش به سامرا در استان «صلاح‌الدین» در این شهر حکومت نظامی اعلام کردند و تمامی راه‌های منتهی به مرقد دو امام عسکری (ع) را بستند.
پلیس استان صلاح‌الدین اعلام کرد که تمامی نیروهای امنیتی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
داعش از بلندگوهای مساجد سامرا جوانان را به جهاد دعوت کرد
شاهدان عینی از جولان عناصر داعش در مناطق تحت سیطره‌شان در شهر سامرا خبر دادند و گفتند: خودروهای داعش در مناطق مختلف با پرچم‌های مخصوص این گروه تروریستی در حال جولان در شهر هستند و بلندگوهای مساجد نیز جوانان را به پیوستن به داعش و جهاد دعوت می‌کند.
حمله به منزل وزیر علوم و فناوری عراق در «سامرا»
در پی ناآرامی‌های خونین امروز در «سامرا»، افراد مسلح ناشناس به منزل وزیر علوم و فنآوری عراق در این شهر حمله کردند و ۳ محافظ او را کشتند.
به آتش کشیده شدن یک ایست‌ بازرسی در سامرا

داعش یک ایست بازرسی ارتش را در نزدیکی میدان اعتصاب در سامرا به آتش کشید.
ارسال کمک‌های نظامی ارتش و پلیس عراق به سامرا
کمک‌های نظامی ارتش و پلیس دولت فدرال عراق به شهر سامرا رسید و تمامی این نیروها در خارج از شهر سامرا مستقر شده‌اند و در عین حال نیروی هوایی ارتش عراق پروازهای منقطعی را بر فراز آسمان سامرا انجام می‌دهد.
نیروی هوایی ارتش عراق، داعش را هدف قرار داد
جنگنده‌های ارتش عراق به کمک نیروهای امنیتی مستقر در شهر سامرا رفتند و با هدف قرار دادن خودروهای داعش ، ۱۳ تروریست کشته‌شدند.
حکومت‌نظامی در شهر«بیجی» عراق و تخلیه تمامی ساختمان‌های دولتی
یک مقام مسئول امنیتی استان صلاح‌الدین از اعلام آماده باش در «منطقه بیجی» این استان و تخلیه تمامی ساختمان‌های دولتی خبر داد و اعلام کرد که این اقدام به دلیل آن صورت گرفت که پیش‌بینی می شود پس از درگیری‌های امروز داعش در سامرا، این منطقه نیز هدف بعدی داعش باشد. به همین دلیل در این منطقه «حکومت‌نظامی» اعلام شده است./ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳خبرگزاری فارس بنقل ازعراقی(الاخباریة)

تاریخچه داعش

ISIS has less than 10,000 militants in Mosul,... | Rudaw.net

داعش، یک گروه تروریستی مسلح است که اندیشه و شیوه «سلفی جهادی»  که شباهت زیادی به اندیشه های وهابی دارد و اعضای آن تشکیل خلافت در عراق و سوریه را هدف نهایی شان انتخاب کرده اند. این گروه در اوایل سال‌‌های اشغال عراق(باهدف مبارزه بااشغالگران) تاسیس شد. تشکیلات ابوبکربغدادی در سال ۲۰۰۴میلادی(۱۳۸۳شمسی) متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده شده و به عنوان «القاعده عراق» مشهور شد.

در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶(۲۳مهر۱۳۸۵)این گروه به یک سازمان فراگیر برای گروه‌ های تروریستى عراق تحت عنوان «حکومت اسلامی عراق» تبدیل شد.
« شیخ ابوبکر بغدادی»  بعد از هلاکت«ابوعمر البغدادی» در آوریل ٢٠١٠ (۲۰بهمن۱۳۸۸) به عنوان رهبر جدید این گروه انتخاب شد.

آنها به عنوان جانشینان«ابومصعب الزرقاوی» سرکرده پیشین القاعده عراق شناخته می شوند.

دوران رهبری «ابوعمر»عراق، شاهد گسترش عملیاتهای تروریستی همزمان همانند حمله به بانک مرکزی، وزارت دادگستری، یورش به زندانهای ابوغریب و الحوت بود.

نام واقعی«ابوبکر البغدادی»(ابراهیم عواد ابراهیم البدری)است.

«ابوبکر البغدادی» عنوان «واعظ» (خطیب)و «امام جماعت» مساجد در شهرهای سامرا، بغداد و فلوجه عراق فعالیت می کرد.

نیروهای نظامی آمریکا در سال ٢٠٠٤میلادی(۱۳۸۲شمسی) وی را بازداشت کردند و او برای سه سال در زندان بود.

پس از این او از زندان خارج و سازمانی تحت نام «ارتش اهل سنت» را بنیان گذاشت و بعد از آن به «القاعده» پیوست.

گروه داعش ، زیادی تانک، موشک و خودروهای زرهی و انواع سلاح در اختیار داشت که از حامیان خود به ویژه عربستان و قطر دریافت کرده است.

این گروه درکارنامه خود«مبارزه»با ارتش آمریکا و  انگلیس در عراق و جنگ با ارتش و پلیس عراق، شوراهای بیداری، نیروهای پیشمرگ کردستان، ارتش سوریه، گروههای شیعی عراق مانند گردانهای اهل الحق، جیش المهدی و حزب الله عراق، حزب الله لبنان و ارتش آزاد سوریه راذکرکرده اند.

اعلام موجودیت گروه ترویستی«النصره»ازهمفکران داعش پس از حوادث سوریه، جبهه النصره در اواخر سال ٢٠١١میلادی(زمستان۱۳۹۰)شمسی میلادى اعلام موجودیت کرد و طولی نکشید که توانمندی این گروه تروریستی با توجه به حمایتهای گسترده برخی کشورهای منطقه ای به طور چشمگیری افزایش یافت تا در طی چند ماه به یکی از مهمترین و قدرتمندترین گروههای مسلح در سوریه تبدیل شود.

در  سال اواخرسال۲۰۱۳میلادی(۱۳۹۲شمسی)  وقتی عناصرتشکیلاتی ابوبکربغدادی در سوریه در مناطقی از استانهای «رقه، حلب، حومه لاذقیه ، ریف دمشق ، دیرالزور ، حمص ، حماه ، حسکه و ادلب» پراکنده شدند وکشتارخونینی کردندو در برخی از این مناطق نیز کنترل کامل را به دست گرفتند،وآنگاه ،نام «حکومت اسلامی شام»برای ادامه جنایاتشان برکزیدند.

در روز نهم آوریل ٢٠١٣ (٢١بهمن۱۳۹۱)، در یک پیام صوتی که از طریق شبکه خبری موسوم به «شموخ الاسلام »پخش شد، ابوبکر البغدادی ،وعده حاکمیت دولت عراق راهم داد و آن را«دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) نامید.

انتخاب اولین رئیس  (دولت اسلامی در عراق) در ۱۵ اکتبر ۲۰۰۶(۲۳مهر۱۳۸۵) در نشست فرماندهان گروه‌های مسلح  معارض، زمانیکه عراق دراشغال امریکا ومتحدین بودشکل گرفت،در این نشست بود که«ابوعمر البغدادی» به عنوان رئیس(رهبر) آن تعیین شد.

این گروه بعد از هلاکت «ابوعمر البغدادی»۳۰ فروردین۱۳۸۹(۱۹آوریل٢٠١٠) «ابوبکر البغدادی» به عنوان جایگزین وی معرفی شد.

با روی کار آمدن ابوبکر البغدادی، دامنه عملیات و حملات این گروه تروریستی وسعت گرفت و همزمان با آغاز بحران در سوریه، عناصر این گروه در سوریه نیز فعال شدند.

تشکیل «جبهه النصره» در سوریه گروه «جبهه النصره لاهل الشام» در اواخر سال ٢٠١١(زمستان۱۳۹۰) و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به عنوان شاخه گروه «دولت اسلامی در عراق» تشکیل شد و به سرعت به یکی از گروه‌های مطرح در این عرصه تبدیل گشت.

عناصر جبهه النصره در حال قتل وعام مردم سوریه، سرانجام۲۰ فروردین۱۳۹۲(۹آوریل٢٠١۳)  «ابوبکر البغدادی» رهبر «دولت اسلامی در عراق» در پیامی صوتی ادغام «جبهه النصره و دولت اسلامی  عراق» را اعلام کرد

توضیح مدیریت سایت(پیراسته فر):جبهه النصره-درمرداد ۱۳۹۵نام خودرا به «جبهه فتح الشام» تغییرداد    هدف از تأسیس داعش پس از تشکیل گروه«توحید و جهاد» به سرکردگی «ابومصعب الزرقاوی» در سال ٢٠٠٤میلادی(۱۳۸۲شمسی) و بیعت او با«اسامه بن لادن» سرکرده سابق «القاعده»،این گروه با گسترش عملیات خود به یکی از قدرتمندترین گروه‌های تروریستی در عراق تبدیل شد.

تا اینکه الزرقاوی در سال ۲۰۰۶ در اظهاراتی ضبط شده به صورت مصور از تشکیل «شورای مجاهدین» به رهبری «عبدالله رشید البغدادی» خبر داد.

پس از هلاکت زرقاوی در سال ۲۰۰۶ میلادی(۱۳۸۵)«ابوحمزه المهاجر» به عنوان رهبر این گروه تعیین شد.

در پایان همین سال نیز گروه (دولت اسلامی عراق) به ریاست «ابوعمر البغدادی» تشکیل شد.
در۳۰ فروردین۱۳۸۹(۱۹آوریل٢٠١٠) نیروهای مشترک عراقی و آمریکایی در عملیاتی در منطقه «الثرثار» منزلی را که «ابوعمر البغدادی» و «ابوحمزه المهاجر» در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار دادند. با شدت گرفتن تبادل آتش، جنگنده‌ها آن منزل را بمباران کردند که در نتیجه آن این دو تروریست کشته شدند.
درنیمه اول اردیبهشت۱۳۸۹(اوائل می٢٠١٠)  «ابوبکر البغدادی» به عنوان جانشین و رهبر جدید تعیین شد،«الناصر لدین الله سلیمان» نیز به عنوان «وزیر جنگ» معرفی شد.

مناطق حضور عناصر «داعش» در مناطق محدودی از برخی استانهای عراق به ویژه استان «الانبار» بودکه ازآنجا و عملیات تروریستی در کل عراق را هدایت می کردند.

بیانیه ۱۹ بندی دولت اسلامی عراق ۲۰۰۷ اعلام موجودیت کرد.

« ابوعمر البغدادی» با انتشار بیانیه­ ای-صوتی، در سال ۲۰۰۷میلادی (اواخرسال۱۳۸۵شمسی)، عقاید «دولت اسلامی عراق» را در«۱۹ بند» منتشرکرد.
۱- ما به نابودی تمامی‌ مظاهر شرک و تحریم ابزارهای آن اعتقاد داریم. به دلیل روایت صحیحی که مسلم از ابوالهیاج اسدی نقل می­کند، پیامبر اکرم به حضرت علی (رضی الله عنه) فرمود: «تو را به سوی چیزی می‌فرستم که من برای آن مبعوث شده ­ام. اینکه تمامی ‌تمثال‌ها را نابود کنی و تمامی قبرهایی را که بلند هستند مسطح و صاف نمایی».
۲- به اعتقاد ما، رافضی‌ها [شیعیان] طایفۀ مشرک و مرتدی هستند که از تطبیق بسیاری از شعائر ظاهری امتناع می­ورزند؛ بنابراین، هیچ شیعه­ ای مسلمان نیست و کشتن­شان جایز، بلکه واجب است.

۳- به اعتقاد ما« ساحر» کافر و مرتد است و قتلش واجب و توبۀ او در مورد احکام دنیوی، بعد از تسلط بر او، پذیرفته نیست. عمر بن خطاب گفته: «حدّ ساحر کشتن او با شمشیر است»؛ بنابراین، ساحر بدون هیچ تأملی کشته می‌شود.

۴- مسلمانان  اهل سنتی که به سوی قبله نماز می‌خوانند وامامرتکب؛ زنا و شرب خمر و سرقت می شوند می­دهند، تا زمانی کع آنها را حلال ندانند ،کافر نیستند.

۵- دیدگاه ما دربارۀ ایمان، دیدگاهی بین خوارج غلوکننده و اهل مرجئۀ افراط ­کننده است. کسی که شهادتین را بگوید و اسلام خود را آشکار کند و نواقض اسلام را انجام ندهد، با او معاملۀ مسلمان می­کنیم و باطن او را به خداوند متعال واگذار می­کنیم.
۶- رجوع به محاکم شرعی، در دولت اسلامی، برای رفع اختلاف و تحاکم میان افراد، بر اساس شرع خداوند واجب است.
۷-تکریم و تعظیم پیامبر اکرم واجب و تقدم دیگران بر ایشان حرام است و کسی که ادعا کند به مقام آن جناب شریف و مقام اهل­بیت مطهر و اصحاب بزرگ ایشان از خلفا و سایر اصحاب رسیده، کافر و مرتد می­شود؛ بنابراین، شیعیان و صوفیانی که برای بزرگان خود مقامی ‌همسان، بلکه بالاتر از اصحاب پیامبر قائل­اند، کافرند.
۸- همانا غرب­زدگی با تفاوت پرچم­ها و تنوع گرایش­های آن، مانند ملی­گرایی و وطن­پرستی و کمونیستی و بعثی، کفر آشکار و موجب نقض اسلام و خروج از دین می­شود و تمام کسانی که در فعالیت سیاسی مشارکت داشته باشند، مانند احزاب سیاسی که به دنبال جایگزین کردن امر دیگری به جای دین خداوند و تسلط دشمنان خداوند از صلیبیان و روافض (شیعیان) و سایر مرتدین بر بندگان مؤمن خدا هستند، همگی مرتد هستند.
۹- تمام کسانی که اشغالگران را به هر نحوی  کمک کنند که باعث تقویت و قدرت آنها شود، کافر و مرتدند و خون آنها مباح است.
۱۰- جهاد در راه خدا، از زمان سقوط آندلس، برای آزادی شهرهای مسلمان‌نشین، بر تمامی‌ افراد واجب عینی است و بزرگ­ترین گناهان بعد از کفر به خدا، نهی از جهاد در راه خداست.
۱۱- سرزمین مسلمانان زمانی که دچار قوانین کفار شود و غلبه در آنها، با احکام کفار باشد و احکام اسلام اجرا نشود، حکم سرزمین کفار را دارد و این امر لزوماً موجب تکفیر ساکنان آن نمی­شود. به سبب آنکه احکامی که امروز، تمامی سرزمین­های اسلامی را فرا گرفته، احکام طاغوت و قوانین آن است، ما حکم به کفر و ارتداد جمیع حاکمان آن کشورها و ارتش­های آنها می‌کنیم و کشتن آنها، از کشتن اشغالگران صلیبی واجب­تر است.
۱۲- کشتن پلیس طاغوت و مرتدین و هر آنچه از این دو پدید بیاید، واجب است. مانند تأسیسات نفتی و از بین بردن ساختمان­ها و مؤسساتی که معلوم بشود طاغوت آنها را محل استقرار خود قرار داده است.
۱۳- امروز گروه‌های اهل کتاب و صابئین و مانند اینها، در دولت اسلام، حکم دشمن را دارند و اهل ذمه شمرده نمی­شوند؛ چراکه عهد خود را به شکل‌های گوناگون شکسته ­اند؛ بنابراین، اگر امنیت و امان بخواهند باید پیمان جدیدی با دولت اسلامی ببندند و شروط مادام‌العمری که نقض کردند، متوقف خواهد شد.
۱۴- همانا فرزندان جهادی که در میدان عمل فعال هستند، برادران دینی ما هستند و ما آنها را متهم به کفر و فسق نمی‌کنیم؛ اما آنها به دلیل تخلف از واجب زمانه که اجتماع زیر پرچم واحد است، دچار عصیان شده­ اند.
۱۵- نسبت به گروه‌ها و اشخاصی که پیمانی با اشغالگران متجاوز ببندند، هیچ تعهدی نداریم، بلکه از نظر دولت اسلامی، آنها باطل و مردود هستند؛ بنابراین، اشغالگران را بر حذر می‌داریم از اینکه بدون اذن دولت اسلامی، هر گونه پیمان سرّی یا علنی ببندند.
۱۶- تکریم و تعظیم علمای عامل و صادق واجب است و در گرفتاری ها از آنها حمایت می­کنیم و کسانی که به شیوۀ طاغوت عمل کنند، یا در دین خداوند فریب‌کاری کنند، رسوایشان می‌کنیم.
۱۷- نسبت به حق کسانی که از ما در جهاد سبقت داشتند، معرفت داریم و آنها را در جایگاهشان قرار می­دهیم و جانشین خوبی برای آنها، در مورد خانواده و اموالشان هستیم.
۱۸- نجات اسیران  و حفظ حریم مسلمانان (سلفی ها) از دست کافران  از طریق جنگ واجب است.
۱۹- آموزش امور دینی به مردم واجب است. هرچند برخی از لذت‌های دنیوی از دست رفته باشد و از علوم دنیایی هر آنچه مورد نیاز مردم باشد، واجب و غیر از آن تا زمانی که از ضوابط شرع خارج نباشد، مباح است. هر آنچه مردم را به سوی امور زشت فرا بخواند و کمک بر انجام آن باشد، حرام است؛ مانند دستگاه ماهواره. بر زنان پوشاندن صورت و دوری از بدحجابی و پای‌بندی بر عفت و طهارت واجب شرعی است.

«عثمان بن عبد الرحمن التمیمی» مسئول هیئت شرعی دولت اسلامی عراق، وظایف دولت اسلامی عراق را چنین تشریح می‌کند: انتشار توحید در زمین و از بین بردن شرک ؛ قوانین حکومت مطابق آنچه خداوند متعال نازل کرده ، اجرای احکام اسلامی با نصب قضات و حاکمان اسلامی، حفظ اصل حکومت اسلامی و دفاع از حریم آن، برپایی حدود، بیرون راندن دشمن، دریافت زکات و غنیمت از دشمنان و صدقه و موارد دیگر از بیت‌المال، کمک به خانواد­های مقتولین و فقرا و کسانی که به حمایت نیاز دارند./منبع:سایت وهابیت.بااصلاحات/پایان بیانیه.

 اختلاف داعش و جبهه النصره از کجا شروع شد؟ 

با آغاز اختلافات و درگیری‌ها بین عناصر جبهه النصره و داعش در سوریه، سرانجام «ایمن الظواهری» رهبر القاعده تصمیم «ابوبکر البغدادی» رئیس گروه دولت اسلامی در عراق برای ادغام گروه خود با جبهه النصره را لغو کرد.

الظواهری تأکید کرد که فعالیتهای «دولت اسلامی در عراق» فقط به عراق منحصر شود.

ولی این موضوع برای سرکرده داعش خوشایند نبود، به صورتیکه البغدادی، در نواری صوتی اعلام کرد که با درخواست ایمن الظواهری، برای لغو گروه داعش و جدایی از جبهه النصره، مخالف است.

 «ابوبکر البغدادی» گفت: گروه «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) تا زمانی که نبض ما می‌زند و خون در رگ‌هایمان جاریست باقی خواهد ماند و ما حاضر به عقب نشینی و چانه زدن نیست.

مدیریت سایت-پیراسته فر: در ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ (۵ژوئن ۲۰۱۴)حیوانات انسان نمایی بعنوان"داعش"واردعراق شدند وبا تبانی که با جرثومه ها بعثی که دررأس کاربودند

مواقع: محافظ نینوى یأمر بحرق وثائق رسمیة ویعتبر داعش

 مثل استاندارنینوا«اثیل النجیفی»(که برادرِاسامه النجیفی رئیس پارلمان-وقت-عراق)بود

UN report: 20,000-30,000 ISIL fighters left in Iraq and Syria | ISIL/ISIS  News | Al Jazeera

نگارنده در چهارشنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ (۱۱ژوئن ۲۰۱۴) واردعراق شده بودم(برای مأموریت ستادبازسازی سامرا،داعش یک روزقبل ازما به موصل .نینوا لشکرکشی کرده بود)بعلت سلطه این گروه  برجاده بغدادبه سامرا،ماتا۲هفته انتظار،هم نتوانستیم به سامرابرویم دراین مدت توانستم اطلاعات خوبی بدست بیاورم،دریکی ازاین اسناد،نامه ای رایکی ازفرماندهان سپاه بدر،ارائه داد که درآن استاندارنینوابه نیروهای نظامی وانتظامی بخشنامه کرده بود که بمحض  رسیدن نیروهای "مجاهد"بارهاکردن کلیه ادوات  وتجهیزات عفب نشینی کنند(عین کلمه مجاهد درآن بخشنامه آمده بود)

پایانِ داعش| خلافت خودخوانده؛ از خطبه موصل تا شکست بوکمال

وآن مسؤل عراقی میگفت چندروزقبل شایعه شده بود که عراق قصدحمله به مناطقی ازعراق رادارد،ولی «اثیل النجیفی» شب قبل ازحمله باهماهنگی شبکه تلویزیون عراق به مناطق مختلف عراق"شهرها"می رفت ومصاحبه می کرد که همه چیزسرجایش است ،امنیت کامل برقراراست وبه مردم عراق اطمینان خاطرمی داد که هیچ  خطری تهدیدشان نمی کند ،تلویزیون پخش مستقیم می کرد.

 أثیل النجیفی حاملا سلاحه لدى دخول داعش إلى الموصل

«اثیل النجیفی»(استاندارنینوا)نفروسط(پیراهن آبی)​

Islamic State militants parade in Tel Abyad, near Syria’s border with Turkey.

بدینصورت وفاداران به «حزب بعث عراق»(حامیان صدام) به کشورشان خیانت کردند وکشوررا ۲دستی تحویل داعش دادند،حداقل برای سلطه این گروه نروریستی تسهیلاتی فراهم کردند.
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درهمان دوران به ایران سفرکرد وبا بعضی ازمسؤلین ایرانی دیدارداشت وبعداربازگشت مصاحبه منافقانه ای کرد.
واما اینکه چرانیروهای بارزانی هیچ مشکلی باداعش ندارند وداعشی ها براحتی درمناطق کردنشین آمدوشددارند وبیشترحاکمیتشان درآن مناطق است"زندگی مسالمت آمیزی دارند،جای تأمل است!./پایان

ترامپ:دولت«اوباما» خلافت داعش را بوجودآورد.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواه خود در شهر «توپلو» آمریکا با اشاره به ادعای مرگ «ابوبکر البغدادی» در حمله نیروهای آمریکایی باز هم اذعان کرد که که باراک اوباما گروه تروریستی داعش را ساخته بود.

رئیس‌جمهور آمریکا در رد مواضع نیویورک تایمز و واشگتن پست علیه دولتش به ادعای واشنگتن درباره کشتن سرکرده داعش اشاره کرد و افزود: «شما هیچ وقت گزارش و روایت خوبی (درباره دولت ترامپ) را شاهد نیستید حتی وقتی که ما البغدادی را گرفتیم و واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد و نوشت که او مانند یک روحانی مذهبی فوق العاده بود. این حرف از کجا درآمده است؟».

اوباما انتقاد انتخاباتی از ترامپ را آغاز کرد

دونالدترامپ گفت: «اگر اوباما این کار (عملیات ادعایی کشتن البغدادی) را کرده بود، خوب ببینید این فرد (اوباما) خلافت داعش را ساخت»./شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۸فارس

«هنری کیسینجر»: داعش را برای مقابله با ایران حفظ کنید وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد اگر دولت این کشور گروه تروریستی داعش را شکست دهد، «امپراتوری ایران» در منطقه تاسیس خواهد شد.

به گزارش نیوزویک، «هنری کیسینجر»، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، گفت نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کرد؛ زیرا به ادعای وی، با سلطه تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت.

تشدید وحشی‌گری داعش همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در موصل

در عراق، نیروهای این کشور توانستند موصل را از وجود عناصر داعش پاکسازی کرده و شهر را در کنترل خود درآورند. نیروهای عراقی تقریبا به بیرون راندن داعش از تمام مراکز اجتماع آنها در این کشور نزدیک شده‌اند. در سوریه نیز ائتلاف عربی-کُردی نیمی از مناطق شهر رقه را از حضور داعش پاکسازی کرده است که از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی(بهار۱۳۹۳)و همزمان با قدرت گرفتن این گروه تروریستی به مرکز خلافت خودخوانده داعش تبدیل شده بود.

وزیر خارجه دوران ریاست جمهوری (ریچارد نیکسون)   به دولت ترامپ هشدار می‌دهد، شکست داعش به قدرت گرفت ایران در سراسر منطقه خاورمیانه منتهی می‌شود.
توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«هنری کیسینجر»در این مقاله که در وبسایت کپ ایکس منتشر شده  هشدار داده است که در صورت شکست داعش ایران- در چنین شرایطی -
«امکان اینکه ایران  به یک امپراتوری در خاورمیانه تبدیل  شود،هست.» ۱۸ مرداد۱۳۹۶(۹اگوست۲۰۱۷)/منبع:یورونیوز

«هیلاری کلینتون»(وزیرامورخارجه آمریکا): «داعش را خودمان تشکیل دادیم»  
علاوه برایام کارزارانتخاباتی ،۹روزقبل ازمراسم تألیف-ترامپ درکنفرانس مطبوعاتی- چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵(۱۱ژانویه۲۰۱۷)

«دونالدترامپ»: دولت «باراک اوباما» باعث بوجود آمدن« داعش »شده است.

روزنامه الاهرام نوشت: «هیلاری کلینتون»(وزیر خارجه سابق آمریکا) درکتاب خاطرات سفرش«گزینه های دشوار»(Hard Choices) که۱۰ ژوئن ۲۰۱۴(۱۹ تیر ۱۳۹۳ ) در آمریکا چاپ شد، نوشته است: ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در ۳۰ ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف ۷۲ ساعت تغییر کرد.

هیلاری کلینتون
«وزیر خارجه سابق آمریکا» در ادامه آورده است: «من به ۱۱۲ کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود» اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در روز ۵ ژوئن ۲۰۱۳ اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم.

۶ سال درسوریه و ۳ سال درعراق

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:با آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای حکومت اسلامی وارد سوریه نیز شدند و در ۸ آوریل ۲۰۱۳(۲۰ بهمن ۱۳۹۱ ) «حکومت اسلامی عراق و شام»(داعش) را بر خود نهادند. آن‌ها به سرعت، بخش‌هایی از شمال شرقی سوریه را تصرف کردند و شهر رقه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد