پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

حمله معترضین به(وزیرآموزش وپرورش اسرائیل)به روایت وزیرخارجه نتانیاهو

وزیرامورخارجه کابینه نتانیاهو:من همراه وزیرآموزش وپرورش بودم،رفته بودیم برای بادید ودیداربامعلمان مدرسه اما مورد حمله تظاهرکنندگانی قرار گرفتیم که تی شرت هایی با عبارت "انتخابات الان" به تن داشتند و «پرچم های زرد» در دست داشتند و پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند، آنهاما را به شدت هُل دادند و با نقض آشکار قانون به مدرسه یورش بردند،به «یوآو کیش»تعرض کردند.

شعارتظاهرکنندگان: «چرا آنها (اسیرانمان) هنوز در غزه هستند!؟»(خواستار توافق با حماس بودند)

حمله به یوآو کیش در مدرسه کفار مناخیم

روز چهارشنبه، پلیس اسرائیل توانست یوآو کیش وزیر آموزش و پرورش را از دست تظاهرکنندگان که برخی از آنها تی شرت هایی با عبارت "انتخابات اکنون" پوشیده بودند، پس از حمله به مدرسه ای در حالی که او در آنجا بود و خواستار توافق برای بازگرداندن زندانیان از غزه بودند، آزاد کند.

روزنامه عبری «یدیعوت آحرونوت» نوشت: مستند شده است که یوآو کیش، وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) پس از بازدید از مدرسه ابتدایی در کیبوتز کفار مناخم (مرکزی) از درگیری با تظاهرکنندگان نجات یافت.

من الیمین: یفعات شاشا-بیتون تصافح یوآف کیش

وزیرآموزش وپرورش(یوآو کیش)درحال دست دادن با مشاور نتانیاهو

این روزنامه توضیح داد که ده ها تظاهرکننده که برخی از آنها تی شرت هایی با عبارت "انتخابات اکنون" به تن داشتند، منتظر وزیر بودند و قبل از ورود وی مدرسه را محاصره کردند و از بلندگوها نام زندانیانی را که هنوز در نوار غزه بودند سر می دادند. .

تظاهرکنندگان از جمله شعارهایی سر دادند: «چرا آنها (اسیران اسرائیلی) هنوز در غزه هستند؟»

از روز یکشنبه پس از اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازگرداندن ۶ جسد از تونلی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، اعتراضات در اسرائیل تشدید شده است. حداقل ۳ مورد از آنها در توافقی گنجانده شده بود که دو ماه پیش آماده می شد، قبل از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، شرایط جدیدی را اضافه کند که مانع اجرای آن شد.

شبکه خصوصی ۱۲ گفت که در بدو ورود«یوآو کیش»(وزیر آموزش و پرورش کابینه نتانیاهو) تظاهرکنندگان سعی کردند از ورود او جلوگیری کنند، اما پلیس به زور آنها را خارج کرد و به وزیر اجازه داد از دروازه - که سپس بسته شد - وارد شود.

اما تعدادی از تظاهرکنندگان از دروازه مدرسه بالا رفتند، راه خود را به سمت اتاقی که وزیر در آن با مدیریت مدرسه ملاقات می کرد ادامه دادند و به رفتار وی در مورد جنگ با غزه و معامله بازگشت اسرا اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان همچنین سعی کردند از خروج «کیش » از مدرسه جلوگیری کنند و در کلیپی که در صحنه گرفته شده است، چند مامور پلیس در اطراف وزیر ظاهر شده و او را در میان تظاهرکنندگان خشمگین بیرون می آورند که شعارهای "شرم بر شما" و "شکست خورده" سر می دادند.

به گفته همین منبع، پلیس دو نفر از چندین تظاهرکننده را که به مدرسه یورش بردند، دستگیر کرد و آنها را به حمله و تلاش برای حمله متهم کرد.

Israel seeks to enhance economic cooperation with Azerbaijan

«وزیر امور خارجه اسرائیل» به نوبه خود در حساب کاربری خود در X با بیان اینکه تظاهرکنندگان آشوبگر با ضرب و شتم ماموران پلیس و هجوم خشونت آمیز به محوطه مدرسه، گفت: این تظاهرات مشروع نیست، عبور از خط قرمز است.

«الی کوهن» افزود: در بازدیدی که از مدرسه داشتم، همراه با معلمان مدرسه و مسئولان وزارت آموزش و پرورش مورد حمله تظاهرکنندگانی قرار گرفتیم که تی شرت هایی با عبارت "انتخابات الان" به تن داشتند و «پرچم های زرد» در دست داشتند و پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ، پلیس را به شدت هل داد و با نقض آشکار قانون به مدرسه یورش برد."

مذاکرات غیرمستقیم تل آویو و حماس در نتیجه اصرار نتانیاهو بر ادامه جنگ در نوار غزه و تبعیت وی از «محور فیلادلفیا» و «گذرگاه نتزاریم»(نیتسانا) در جنوب و مرکز نوار غزه به مرحله حساسی رسیده است، در حالی که حماس خواستار خروج کامل اسرائیل از غزه و بازگشت آوارگان بدون محدودیت است.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:با تشکیل دولت در دسامبر ۲۰۲۲، توافق نامه ای برای جابجایی دو وزیر به دست آمد که کوهن به مدت یک سال وزارت امور خارجه را برعهده گرفت و پس از آن یک دوره دو ساله برای کاتز تعیین شد و سپس کوهن برای تصدی وزارت امور خارجه بازگشت. وزارت برای سال چهارم و آخر به شرط ادامه دوره دولت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد