پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

اسرائیل درجنگ غزه شکست خورده(نتانیاهو، گالانت و هالیوی)زندانی شوند

۶۵۰ نفرازنظامیان اسرائیل درجنگ غزه کشته شده اند.

به دلیل جنگ چریکی که توسط حماس اداره می شود و تاکتیک های جنگی حماس ، منجر به کشته شدن سربازان اسرائیل می شود.

بازرس نظامی سابق ارتش اسرائیل:مدت زیادی از بازگشت نیروهای ما می گذرد و بارها به نقاطی که قبلاً در نوار غزه اشغال کرده بودیم حمله کردند(پس گرفتند)، کمبود نیرو اجازه نمی دهد مدت طولانی در سرزمین هایی که اشغال کرده بودیم بمانیم. و در هر حمله ما بهای بسیار سنگینی از نظر کشته و زخمی می پردازیم

اسحاق بریک:« این اسرائیل است، نه حماس،که به توافق آتش بس نیاز دارد»

جنگی بدون هدف.. رهبر سابق اسرائیل از نتانیاهو و گالانت خواست استعفا دهند

«اسحاق بریک»(بازرس نظامی سابق ارتش اسرائیل) در مقاله ای با عنوان "جنگ بدون هدف: در حالی که رهبران موقعیت های خود را حفظ می کنند، مردم فرزندان خود را از دست می دهند": در هر کشور دموکراتیک دیگری افرادی مثل، نتانیاهو، گالانت و هالیوی از مشاغل خود اخراج می شوند و به زندان منتقل می شوند"
حرب بلا هدف.. قائد إسرائیلی سابق یدعو نتنیاهو وغالانت للاستقالة
تلفات سنگین ارتش اسرائیل به دلیل جنگ چریکی که توسط حماس اداره می شود و تاکتیک های جنگی که منجر به کشته شدن سربازان می شود.


«نتانیاهو، گالانت و هالیوی »به مبارزه بی پایان و به هر قیمتی ادامه می دهند، حتی اگر منجر به خسارات سنگین و نابودی اسرائیل شود.
- نیاز فوری به تشکیل یک تیم جدید در سطوح سیاسی و نظامی وجود دارد که توافق بایدن را بپذیرد
یکی از فرماندهان سابق ارتش اسرائیل به شدت از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل انتقاد کرد و خواستار استعفای آنها پس از شکست آنها در رهبری جنگ در نوار غزه شد.

«سرلشکر بازنشسته اسحاق بریک»، تحت عنوان "جنگی بدون هدف: در حالی که رهبران مواضع خود را حفظ می کنند، مردم فرزندان خود را از دست می دهند"، روز چهارشنبه ۴ سپتامبر ۲۰۲۴(۱۴ شهریور ۱۴۰۳) در روزنامه عبری "معاریو" نوشت که "در هر کشور دموکراتیک دیگری، آنها (سه نفر) از مشاعل خود اخراج و روانه زندان خواهند شد.»

از آغاز جنگ اکتبر گذشته، بریک با مواضع خود که با نظرات رهبران نظامی و سیاسی همخوانی ندارد، جنجال به پا کرده است.

درهرحمله اسرائیل به غزه، اسرائیل متضررمی شود!

وی گفت: مدت زیادی از بازگشت نیروهای ما می گذرد و بارها به نقاطی که قبلاً در نوار غزه اشغال کرده بودیم حمله کردند، کمبود نیرو اجازه نمی دهد مدت طولانی در سرزمین هایی که اشغال کرده بودیم بمانیم. و در هر حمله ما بهای بسیار سنگینی از نظر کشته و زخمی می پردازیم."

وی افزود: درست است که سربازان ارتش به جنگجویان حماس حمله نمی‌کنند زیرا به سبک چریکی می‌جنگند و نبرد رو در رو نمی‌خواهند، اما تله می‌گذارند، ساختمان‌ها را منفجر می‌کنند، موشک پرتاب می‌کنند و در تونل پنهان می‌شوند. این روزنه ها باعث وارد شدن خسارات سنگین به ارتش اسرائیل شد.»

او همچنین از تاکتیک‌های جنگی اسرائیل انتقاد کرد که به گفته او "به کشته و زخمی شدن سربازان منجر می‌شود."

تعدادنظامیان کشته شده اسرائیل درغزه:۶۵۰ نفر

بر اساس اطلاعات رسمی ارتش اسرائیل، تعداد سربازان و افسران کشته شده از آغاز جنگ به ۶۵۰ نفر رسیده است که ۲۹۸ نفر در نبردهای زمینی در نوار غزه هستند.

سربازان اسرائیل درتله های حماس

 ژنرال سابق صهیونیست: اگر جنگ ادامه یابد،«اسرائیل» ازهم خواهد پاشید نه حماس!
بریک گفت: «هر روز که می گذرد، سربازان ما بدون انضباط عملیاتی، بدون رویه های اولیه، بدون عبرت گرفتن، بدون کنترل و نظارت از فرماندهان ارشد و بدون انجام تمرینات اولیه قبل از ورود به ساختمان، از جمله شلیک یک تیر، هنگام ورود به خانه های تحت محاصره کشته می شوند. تانک یا گلوله توپ و فرستادن هواپیما "بدون پهپاد یا سگ پلیس برای بررسی ساختمان."

ژنرال سابق ارتش اسرائیل افزود: سربازان مانند بازی مرگبار رولت روسی وارد حالت کاملا کور می شوند و به دلیل خطر عمدی فرماندهان خود توسط مواد منفجره کشته می شوند و بدین ترتیب جان آنها در دست شانس باقی می ماند. "

جنرال اسرئیلی:

بریک اشاره کرد که "این روال" به طور مکرر تکرار می شود، در حالی که «تشییع جنازه غم انگیز برگزار می شود» و بسیاری غمگین می شوند، اما هیچکس بیرون نمی آید و سوت نمی زند.

اسحاق بریک در ادامه انتقاد کرد: همه چیز بدون هدف اتفاق می افتد و سربازانی که وارد خانه های اسیر می شوند هیچ تأثیری در پیشرفت جنگ (...) و در جنگی که هدف خود را از دست داده است، ندارند.

وی افزود: "این دیوانگی است که نمی توان آن را پذیرفت، درک کرد یا در آن سوی ایستاد. فقط نوک کوه یخ در مقایسه با جنگ منطقه ای است که پشت در انتظار ما است، که یک تهدید واقعی وجودی برای دولت است. اسرائیل."

Secret Dossier Warns: The Israeli Army Is Unprepared for War - Security &  Aviation - Haaretz.com

وی خاطرنشان کرد: سه رهبر شکست خورده بی‌بی (نتانیاهو)، گالانت و هالیوی که ارتش تحت هدایت آنها به جنگ ادامه می‌دهد، متوجه می‌شوند که وقتی جنگ به پایان برسد، شغل و ناموس خود را از دست داده و به زباله‌دان پرتاب خواهند شد. تاریخ."

به همین دلیل، اسحاق بریک تمایل این سه نفر (نتانیاهو، گالانت و هالیوی)را به "ادامه مبارزه بی پایان و به هر قیمتی، حتی اگر منجر به خسارات سنگین و ویرانی کشور شود" نسبت داد.

وی افزود: سوال میلیون دلاری: مردم کجا هستند؟ چرا مردم جلوی این گروه از جنون را نمی گیرند و آنها را به خانه هایشان نمی فرستند؟ کشور در جنگی که به هیچ هدفی نرسید مردم خود را از دست می دهد: «حماس  شکست نخورده چون اسیران ما به خانه های خود بازنگشتند

«اسحاق بریک»، نتانیاهو را متهم به عدم اتخاذ تصمیماتی کرد که اسرائیل را تشویق به لنگر انداختن در یک پناهگاه امن کند، و خاطرنشان کرد که تنها تصمیمی که گرفت، «فروپاشی کامل حماس و عدم توقف جنگ بود و این اقدام منجربه فروپاشی  اسرائیل می شود."

«اسحاق بریک» معتقد بود که "تنها راه حلی که اسرائیل را نجات می دهد، حذف فوری سه نفری است که کشور را نابود می کنند": «بی بی»(بنیامین نتانیاهو)، «گالانت»(وزیردفاع اسرائیل) و «هرزی هالوی»(رئیس ستادارتش اسرائیل)."

«اسرائیل بایدپیشنهاد رئیس جمهورآمریکا را درباره توافق آتش بس بپذیرد»

«بازرس سابق ارتش اسرائیل» گفت: نیاز فوری به تشکیل یک تیم جدید در سطح سیاسی و نظامی وجود دارد که توافق پیشنهادی بایدن را بپذیرد: توقف خصومت ها، آزادی افراد ربوده شده با توافق، بازسازی ارتش اسرائیل و آماده سازی آن برای جنگ منطقه ای. بازگرداندن اقتصاد اسرائیل و روابط بین‌الملل و بازگرداندن آوارگان به خانه‌های خود در جنوب و شمال اسرائیل.

روز سه‌شنبه(۳ سپتامبر ۲۰۲۴) مصر و قطر اعلام کردند که «پاسخ حماس و بقیه جناح‌های فلسطینی» را به پیشنهاد توافق آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسیران با اسرائیل، که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در روز سه‌شنبه فاش شد، دریافت کرده‌اند. پایان ماه مه گذشته

این پیشنهاد شامل سه مرحله آتش بس است و در نهایت به توقف دائمی درگیری ها و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه در ازای اسرای فلسطینی تصریح می کند.

اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که حدود ۱۲۲ هزار فلسطینی کشته و زخمی برجای گذاشته که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار مفقود شده اند.

تل آویو تخمین می زند که هم اکنون ۱۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس اعلام کرد که بیش از ۷۰ اسیر در حملات موشکی اسرائیل کشته شده اند دست کم ۹۵۰۰ فلسطینی  در زندان های اسرائیل نگهداری می کند.

اسرائیل علیرغم دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب)، و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی، به جنگ خود علیه غزه ادامه می دهد. در نوارغزه

المدعی العام للمحکمة الجنائیة الدولیة کریم خان یتحدث خلال مؤتمر صحافی فی قصر سان کارلوس فی بوجوتا بکولومبیا. 25 أبریل 2024 - AFP

اسرائیل همچنین درخواست «کریم خان»(دادستان دیوان کیفری بین‌المللی) را برای صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و وزیر دفاعش یوآو گالانت، به دلیل مسئولیت آنها در «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» در غزه به چالش می‌کشد.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:اسرائیل ظرف یک سال فرو می پاشد
«ژنرال اسحاق بریک»در۲۲ آگوست ۲۰۲۴(۰۱ شهریور ۱۴۰۳)  مقاله ای در روزنامه عبری هاآرتص منتشر کرد و در آن به رهبران نظامی هشدار داد که ادامه جنگ فرسایشی که در حال حاضر در جنوب با گروه های فلسطینی در نوار غزه و در شمال با حزب الله در جریان است، منجر به این خواهد شد. فروپاشی اسرائیل ظرف یک سال

وی افزود: «یوآو گالانت»( وزیر دفاع اسرائیل) شروع به درک فاجعه ای کرده است که بر سر اسرائیل آمده است، اگر جنگ منطقه ای به دلیل عدم دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه رخ دهد، اسرائیل در خطر خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد