پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ورود سیلاب به کتابخانه اسمیت تاون(لانگ آیلند)نیویورک

سند شهر و نامه‌های امضا شده توسط افرادی مانند  توماس جفرسون (سومین رئیس جمهورآمریکا)دراین کتابخانه، نگهداری می‌شد.

سیلاب، پنجره‌ها را تخریب، دیوارها را فرو ریخت و همه چیز را از جمله تجهیزات ارزشمند، کتاب‌ها و دی‌وی‌دی‌های سر راه خود را از بین برد.

ورود سیلاب به ساختمان «کتابخانه اسمیت تاون» منطقه«لانگ آیلند»(ایالت نیویورک)
کتابخانه اسمیت تاون در پی طوفان تاریخی به شدت آسیب دیده است.۱۹ آگوست ۲۰۲۴(۲۹ مرداد ۱۴۰۳)

سیل عظیم سطح پایین ساختمان«کتابخانه اسمیت تاون» را ویران کرد و «چندین سند تاریخی لانگ آیلند» را  برای همیشه نابود کرد.


۳۰ آگوست ۲۰۲۴ نوشت:بیش از یک هفته پس از سیل تاریخی، بوی کپک در زیرزمین ساختمان کتابخانه اسمیت تاون بسیار زیاد است.


ویدئوی جدیدی ، ویرانی را نشان می‌دهد که سیل از یک دیوار عبور می‌کند و تمام طبقه پایین را هجوم می‌آورد و تجهیزات، کتاب‌ها و موارد دیگر را از بین می‌برد.


همچنین جایی است که «مجموعه تاریخ لانگ آیلند» خانه بسیاری از اسناد تاریخی، از جمله سند شهر و نامه‌های امضا شده توسط افرادی مانند «توماس جفرسون»(سومین رئیس جمهورآمریکا)، نگهداری می‌شد.


بسیاری از آن آثار برای نجات فرستاده شده اند، با این امید که بتوان بسیاری از آنها را نجات داد، اما نه همه.

Smithtown Libraries
مقامات کتابخانه برآورد می کنند که حداقل ۱۰ میلیون دلار خسارت وارد شده است و انتظار ندارند سطح زیرزمین تا اوایل سال ۲۰۲۵ بازگشایی شود.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:یک رسانه آمریکایی در۳۰ آگوست ۲۰۲۴ نوشت:بیش از یک هفته پس از سیل تاریخی، بوی کپک در زیرزمین ساختمان کتابخانه اسمیت تاون بسیار زیاد است.

Smithtown Library working to salvage historical collection after  catastrophic flooding

سیل پنجره‌ها را منفجر کرد، دیوارها را فرو ریخت و همه چیز را از جمله تجهیزات ارزشمند، کتاب‌ها و دی‌وی‌دی‌های سر راه خود را از بین برد.

«ایلین کالفیلد»(دستیار مدیر کتابخانه اسمیت تاون)گفت: «من دیدم که وسایلم را به داخل راهرو بردند. "من میز کارم را دیدم، میز کنفرانسم را دیدم، کیفم را دیدم."

https://patch.com/img/cdn/users/42888/2011/07/raw/f1861ed3261242e310e3beb63d8fb621.jpg

«کتابخانه اسمیت‌تاون» پس از ساعات اولیه صبح طوفان کور در ۱۹ آگوست ۲۰۲۴(۲۹ مرداد ۱۴۰۳) که حداقل ۹ اینچ باران را بر روی قسمتی از ساحل شمالی «شهرستان سافولک»(ایالت نیویورک) بارید و باعث سیلابی با ابعاد وخیم شد، دچار آشفتگی شده است.

«راب لوساک»(مدیر کتابخانه اسمیت تاون) برخی از آسیب های فاجعه بار را توصیف کرد.

Books are strewn across the floor at The Smithtown Library One North Country Road in Smithtown following heavy flooding on Monday, Aug. 19.

او گفت: «روز دوشنبه۱۹ آگوست ۲۰۲۴(۲۹ مرداد ۱۴۰۳) آب به معنای واقعی کلمه تا سقف پر شد. «در سطح پایین، آب با چنان فشاری به داخل سرازیر شد که از پنجره دوبل آویزان شکست. ساعت ۷ صبح به محل کار رسیدیم و حتی تا ساعت ۴:۴۰ [آن بعدازظهر] نتوانستیم به سطح پایین تر برویم. این زمانی بود که ما حالت بازیابی را شروع کردیم."
«بازسازی رنگین کمان» یک شرکت اصلاح سیل، برای استخراج آب مسدود شده از راه پله ها فراخوانده شد، در حالی که اداره آتش نشانی اسمیت تاون حتی بیشتر از آن را تخلیه کرد.

لوساک گفت: «وقتی آب به سمت پایین رفت، در راه پله‌ها نشست. منظورم این است که وقتی حدود ۱۱ اینچ باران می بارد، در عرض دو ساعت... و بدتر از آن لجن بود - لجن گل آلود و مرطوب که همه چیز را پر کرده بود - مقدار بسیار زیاد آن آب. نمی توان آن را توسط زهکشی طوفان و چمن گرفت. فقط نمی تواند.»

او افزود: کتابخانه تنها مکانی در منطقه بود که به شدت توسط این طوفان که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد آسیب دیده بود، زیرا "تالار شهر اسمیت تاون  یک ونیم متر آب داشت."

آسیب به کتابخانه - به بیان ساده - گسترده است.

Smithtown building

"حدس" بررسی های اولیه از هزینه ها حدود ۱۰ میلیون دلار است که شامل جایگزینی LearnLab می شود، منطقه ای که مجهز به پرینترهای سه بعدی و کامپیوتر، در کنار سایر تجهیزات، همچنین فرش، ورقه و غیره بود. کم و بیش، یک سطح پایین تر کاملاً جدید.

Smithtown building

او گفت: «ما به گل میخ های بتنی و فولادی خواهیم رسید.

سیل در نیویورک کتابخانه را با خود برد +ویدئو

سیل کتابهارابرد

Smithtown building

تا ۲۷ اوت۲۰۲۴(۶ شهریور ۱۴۰۳)، کتابخانه هنوز برق نداشت. در این مدت، کارکنان به کتابخانه‌های دیگر خانواده کتابخانه اسمیت‌تاون در «نسکانست»، «کومک» و «کینگز پارک» منتقل شدند که تحت تأثیر طوفان قرار نگرفتند.

Smithtown building

شاید مخرب ترین تأثیر این طوفان بر روی مجموعه «کتابخانه ریچارد اچ هندلی» از منطقه-جزیره ای-«لانگ آیلند» آمریکانا باشد. پر از اسناد گرانبها، این منطقه از کتابخانه حاوی یک طاق است که شامل اسناد ریچارد اسمیت - بنیانگذار شهر - و اسناد امضا شده توسط توماس جفرسون بود.

Smithtown building

آن بخش از کتابخانه از همه بیشتر ضربه خورد، با نفوذ سیل به طاق و آسیب رساندن به آثار.

«لانگ آیلند»(ایالت نیویورک)کجاست؟

Geological map of Long Island. Courtesy of the US Geological Survey

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«لانگ آیلند» که در منطقه پایین ایالت نیویورک، در شرق شهر نیویورک واقع شده است، «جزیره ای است که طول آن حدود ۱۹۳ کیلومتر و در بیشترین عرض آن ۲۷ کیلومتر است». یک سوم شرقی جزیره توسط دو شبه جزیره تقسیم شده است: دوشاخه شمالی و دوشاخه جنوبی. شکل شبیه ماهی است که دو چنگال دم آن را تشکیل می دهند.

Smithtown building

«راب لوساک» گفت: «ما خیلی خوش شانس بودیم که یک بایگانی از دیترویت به داخل پرواز کرد تا به جواهرات تاج ما نگاه کند. او فکر می کند که می توان آنها را به طور کامل بازسازی کرد. دو تریلر تراکتور به سمت بالا کشیده شدند و تمام آثار باستانی را در وان به دیترویت بردند. کامیون ها در واقع فریزر هستند. پس از رسیدن، ذوب، ضدعفونی و ترمیم خواهند شد. اما، حداقل یک سال طول خواهد کشید تا دوباره آنها را ببینیم.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد