پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

بی دقتی درنظافت(مجسمه آتاتورک)اخراج معاون شهردار سیواس ترکیه

بی احترامی به مجسمه آتاتورک مجازات دارد

بی دقتی نظافتچی شهرداری «سیواس»ترکیه درهنگام تمیزکردن«مجسمه آتاتورک»، موجب برکناری معاون شهردارشد.

مدیر امور نظافت شهرداری سیواس برکنار شد:اتهام: بی احترامی به مجسمه آتاتورک 
«اومر اوزتورک»(مدیر امور نظافت شهرداری سیواس) در هنگام تمیز کردن مجسمه واکنشهای مختلفی درترکیه ایجادکرده است

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«آدم اوزون»(شهردار سیواس)، «اومر اوزتورک»(مدیر کارهای نظافتی) را مسئول کارگری دانست که بی احتیاطی بنای یادبود آتاتورک را تمیز کرد.

نظافتچی شهرداری در حین تمیز کردن مجسمه آتاتورک سعی کرد با پارچه خود را به مکان هایی برساند که قدش نمی رسید،پارچه را برسر اتاتورک می زد تا خاکهاریخته شوند،این نوع تمیزکردن، بعنوان بی احترامی به «بنیانگذارترکیه»تلقی شد ، درنتیجه شهردارسیواس،«رئیس بخش خدمات شهرداری را عزل کرد.

atatürk heykeli temizlik

احمد هاکان، سردبیر حریت، پس از ضبط لحظاتی که کارگر نظافتچی قصد داشت قسمت هایی از مجسمه آتاتورک را که دستش به آن ها نمی رسید پاک کند، از برکناری مدیر شهرداری سیواس انتقاد کرد. هاکان گفت: «بسیار دور از ذهن است که از اینجا به آتاتورک بی احترامی کنیم.»

Öne çıkan görsel

در برنامه رسمی «یکصد و پنجمین سالگرد کنگره  استقلال » در سیواس برگزار شد، تصویر یکی از کارکنان شهرداری که تلاش می‌کرد تا بنای یادبود آتاتورک را قبل از مراسم تاج گل نظافت کند در دوربین‌ها شکار شد. کارمند سعی کرد با دمیدن پارچه اش قطعاتی را که به دستش نمی رسید تمیز کند. عنوان شد که پس از انتشار این تصاویر، مدیر کارمند مورد نظر برکنار شد.

At the congress attended by three former presidents, eyes searched for  Kemal Kılıçdaroğlu.At the congress attended by three former presidents, eyes searched for  Kemal Kılıçdaroğlu.

کنگره اتاتورک درسیواس

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan ‘Sivas Kongresi’ mesajı

در پیام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همچنین آمده است: " مشعلی که ۱۰۵ سال پیش با عشق به استقلال و میهن در سیواس روشن شد، همچنان روشنایی بخش مسیر دستیابی ترکیه به تمدن معاصر است. نسل‌های جوانی که به تاریخ غرور آفرین‌مان افتخار کرده و روحیه و شعوری مشابه اجداد قهرمان‌مان برخوردارند، کشور ما را به هدف قرن ترکیه خواهند رساند. امروز ما با آگاهی از تعهد به تصمیمات اتخاذ شده در کنگره سیواس و تشکیل پایه‌های جمهوری ترکیه قدم برمی‌داریم. من در سالگرد کنگره سیواس، یاد و خاطره همه قهرمانان این مرز و بوم به ویژه غازی مصطفی کمال را با احترام و سپاس گرامی داشته و از صمیم قلب به مردم سیواس و همه شهروندانم که میزبان این کنگره بودند درود می‌فرستم."

undefined

 از چپ به راست: مظفر کیلیچ، رئوف (اوربای)، بکیر سامی (کندوه)، مصطفی کمال (آتاتورک)، روشن اشرف اونایدین، جمیل کاهیت (تویدمیر)، جوات عباس (گورر)Sivas Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Görevden Alındı: Atatürk Heykeline Yapılan Saygısızlık Tepki Çekti

احمد هاکان در ستون روز جمعه۶ سپتامبر ۲۰۲۴(۱۶ شهریور ۱۴۰۳) خود در رابطه با حادثه مورد بحث به این نکته اشاره کرد:

atatürk heykeli temizlik

"یک مأمور نظافت در سیواس در حال تمیز کردن مجسمه آتاتورک است. من فیلم را تماشا کردم. نظافتچی که قصد دارد با نردبان به مجسمه برسد، با پارچه ای که در دست دارد به سر مجسمه می زند.امااو هیچ قصدبی احترامی به آتاتورک ندارد.

Ömer ÖZTÜRK - Müdür Yardımcısı

«اومر اوزتورک»(مدیر کار نظافت شهرداری سیواس)، مدیر کارگری بود که در صد و پنجمین سالگرد کنگره سیواس مجسمه آتاتورک را با ضربه ای با پارچه پاک کرده است. اخراج شد.

شهر«سیواس»(ترکیه) کجاست؟نقشه

اما برکناری «مدیر امور نظافت شهرداری سیواس» به دلیل این حادثه، نقطه نهایی حساسیت(کج سلیقگی) است.

Sivas Valisi ve Belediye Baskani sirketimizi Ziyaret Etti 1

«آدم اوزون»(شهردار سیواس)، «اومر اوزتورک»(مدیر کارهای نظافتی) را مسئول کارگری دانست که بی احتیاطی بنای یادبود آتاتورک را تمیز کرد.

تصاویری از کارگر در حال تمیزکردن مجسمه آتاتورک در سیواس منتشر شد.که برای پاک کردن قسمت بالای مجسمه پارچه را به سمت بالا زد.
«کارگر نظافتچی شهرداری سیواس» به دلیل نرسیدن  قدکوتاهش، مجسمه آتاتورک با وجود اینکه زیر آن یک نردبان وجود داشت، با برخورد به قسمت های بالایی آن سعی کرد آن را پاک کند که باعث خشم شد.

سفررضاشاه به(آنکارا)ترکیه

رضاشاه، ۱۲ خرداد ۱۳۱۳، در رأس یک هیأت ۱۷ نفره که اکثرشان نظامی بودند وارد آنکارا شد. در این سفر ۳۸ روزه که تنها سفر خارجی رضاشاه بود دو پیمان دوستی و امنیت و رفع اختلاف مرزی در آنکارا بین دو کشور به امضا رسید.

همراهان رضاشاه درسفرترکیه
«باقر کاظمی»(وزیر امور خارجه)، «حسین سمیعی»(رئیس تشریفات داخلی)، «حسین شکوه»(رئیس دفتر مخصوص شاه)، «قره‌گوزلو»(رئیس تشریفات دربار)،«امیر لشکر امان‌‌الله جهانبانی»، «سرتیپ عبدالرضا افخمی»، «سرتیپ صادق کوپال»، «سرهنگ حسن ارفع»، «سروان محمود خسروانی»، «سروان حسینقلی اسفندیاری»، «سروان عبدالله ظلی»، «سروان علی‌اصغر مزینی»، «ستوان یکم محسن قدیمی»، «عباس فروهر»(معاون تشریفات وزارت خارجه)، «حسین قدسی»(منشی وزیر خارجه)، «یوسف شکرانی»(عضو دربار) و «اسدالله ارفع»(رئیس بخش رمز ستاد ارتش)،و... اعضای هیأت همراه رضاشاه را در سفر به ترکیه تشکیل می‌دادند.

سوغات بی حجابی دراین سفربه ایران آورده شد

ضیافت شام اتاتورک، از راست: حسین سمیعی، رشدی آراس (وزیر خارجه ترکیه)، مصطفی کمال پاشا، رضا شاه، باقر کاظمی، صادق صادق، حسن ارفع، محمدصادق کوپال، کاظم پاشا (رئیس مجلس ترکیه)، عصمت اینونو، فخراالدین پاشا (رئیس ستاد ارتش ترکیه)، عبدالرضا افخمی و...

«سوغات بی حجابی دراین سفربه ایران آورده شد»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد