پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

زندگینامه«سردارقاسم سلیمانی"مالک اشتررهبرانقلاب+عکسها واسناد

زندگینامه سردار حاج قاسم سلیمانی+عکسها واسناد،دیدنی-اززندگی خصوصی سردار

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:«مالک اشتررهبرانقلاب » دریک نگاه:

متولد ۲۰اسفند ۱۳۳۵ شهر«رابر»  استان کرمان است

حاج قاسم یک برادرشهید(حسین)ویک مفقودالاثر(حسن) ویک رزمنده(احمد) ویک( مدیرکل زندان‌ها) بنام سهراب نیزدارد.

در ۴ بهمن ۱۳۸۹ به درجهٔ سرلشکری ارتقا یافت.

سرلشکر قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

 در ۴ بهمن ۱۳۸۹ به درجهٔ سرلشکری ارتقا یافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، گفتند: « خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید

رهبرانقلاب دریک دیداردیگری(سال۱۳۸۴) نیزگفتند:«این حاج قاسم هم از آنهایی است که شفاعت می‌کند»

نام پدر:حاج محمدسلیمانی-متوفی ( ۹ آبان ۱۳۹۶)سن۹۵سالگی.

نام مادر:حاجیه فاطمه سلیمانی

محمد سلیمانی (پدر )درکنار فرزندش(حاج قاسم )

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری را دریافت کردند.

 اولین سمتش بااولین اعزام به جبهه "فرمانده دسته"بود که بعداً  "فرمانده گروهان" بعددریکی عملیاتها "معاون گردان"بود.وی ودرهمان عملیات بعلت مجروحیت فرمانده،شد "فرمانده گردان" در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود. 

حاج قاسم اززبان خودش

من قاسم سلیمانی فرمانده سپاه هفتم صاحب الزمان(عج) کرمان هستم. در سال 1337 در روستای قنات نمک از توابع کرمان به دنیا آمدم. دیپلم هستم و دارای همسر و دو فرزند، یکی پسر و یکی دختر، می‌باشم.

قبل از انقلاب در سازمان آب کرمان به استخدام درآمدم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اول خرداد سال 1359 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمدم.

با شروع جنگ و حمله عراق به فرودگاه های کشور، مدتی از هواپیماهای مستقر در فرودگاه کرمان محافظت می کردم. دو یا سه ماه پس از شروع جنگ در قالب اولین نیروهای اعزامی از کرمان که حدود 300 نفر بودند عازم جبهه‌های سوسنگرد شدیم و به عنوان فرمانده دسته مشغول به کار شدم.

در روزهای اول ورود به جبهه، دشمن را قادر به انجام هر کاری می دانستم، اما در اولین حمله ای که انجام دادیم موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آنها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن در ذهن داشتم از بین برود. یادم می آید که پس از این حمله، شب‌ها وارد مواضع عراقی‌ها می‌شدیم.

دوستی داشتم به نام «محسن چریک» که بعداً به شهادت رسید. حتی برخی مواقع با موتور سیکلت خود را به خاکریزهای عراقی‌ها می‌رساند.

 فکر می کردید جنگ چند سال طول بکشد؟ انتظار8سال را داشتید؟

در آن موقع این حرف ها مطرح نبود، اما هیچ کس هم انتظار نداشت جنگ در همان سال به پایان برسد. اگر کسی هم می گفت جنگ ممکن است مثلاً شش سال طول بکشد، باور نمی کردیم. ولی در طول جنگ انتظار هشت سال را برای ادامه جنگ داشتیم.

با یک ماموریت 15 روزه وارد جبهه شدم و دیگر تا آخر جنگ بازنگشتم

کدام یک از عملیات ها را به لحاظ شرکت خودتان بهتر می دانید؟

بهترین عملیاتی که در آن شرکت کردم فتح المبین بود که آن زمان برای اولین بار به ما ماموریت داده شد که تیپ تشکیل بدهیم و من که مجروح هم بودم معاونت فرماندهی محور در جبهه شوش و دشت عباس را به عهده گرفتم. این عملیات از نظر بازدهی برای من بسیار شیرین و خاطره انگیز است، زیرا با اینکه از نظر سلاح بسیار در مضیقه بودیم اما به همت رزمندگان اسلام توانستیم حدود 3000 عراقی را به اسارت درآوریم.

عملیات والفجر هشت نیز گذشته از پیروزی که به دنبال داشت، از لحاظ آماده سازی و سختی هایی که بچه ها متحمل شدند بسیار لذت بخش بود. در این عملیات نقش اساسی به لشگر ثارالله کرمان داده شده بود.

با حمله عراق به ایران، سردار سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش می‌دهد و به جبهه‌های جنوب اعزام می‌کند و کمی بعد، خود در رأس یک گروهان به سوسنگرد اعزام می‌شود تا جلوی پیشروی عراق در جبههٔ مالکیه را بگیرد. سردار سلیمانی در بیشتر عملیات عمدهٔ نظامی دوران جنگ با عراق شرکت کرد.

ویبه محض بازگشت از مهاباد به ریاست پادگان قدس سپاه در کرمان منصوب می‌شود. 

با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

ودرهمین سال بعلت رشادتها یش به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد

وی در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشکری دریافت کرد

دیدار خانواده‌های شهدای استان کرمان با رهبر معظم انقلاب :حاج قاسم(همچون شهداء)حق شفاعت دارند!

رهبر معظم انقلاب در این دیدار(۱۳۸۴) می‌فرمایند: «اولین کسی که در این مجموعه ما، به حسب قاعده، حق شفاعت دارند، این شهیدها هستند و امثال این شهیدها. دوم؛ پدر و مادر شهدا هستند،

این آقا و این خانم؛ و شماها هستید. اگر نوبت شفاعت به آدم‌ها برسد که در ردیف شما نیستند_ آن وقت به کسان زیادی ممکن است برسد؛ که ممکن است ما جزو آنها باشیم. ممکن است نباشیم. ما سعادتمان به این است و آرزویمان به این است مشمول شفاعت خوبانی از قبیل این شهدا و امثال این‌ها باشیم.»

بعد رهبر انقلاب  با نگاهی به حاج قاسم سلیمانی می‌گویند: «این حاج قاسم هم از آنهایی است که شفاعت می‌کند انشاالله»./منبع:تسنیم، بنقل ازکتاب «کریمانه»

سردارسلیمانی هم عاشق  ولایت است/ عاشق ومعشوق درآغوش هم

عکس مربوط  به شب تاسوعای حسینی (٩ محرم ١٤٣٩)،بیت رهبری است که سردار حاج قاسم سلیمانی،نیز جمع عزاداران این حسینیه(امام خمینی)حضورداشت.شنبه، ۸ مهر ۱۳۹۶

 رهبرانفلاب : شهادت نصیبت شود

اعطای «نشان عالی ذوالفقار» به فرمانده نیروی قدس سپاه

بسم الله الرّحمن الرّحیم

مجاهدتهای در راه خدا با این چیزها قابل مقابله و قابل جبران نیست. خدای متعال میفرماید: «إِنَّ اللهَ اشْتَرَىٰ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ»(۱) آنچه در برابر مجاهدت در راه خدا وجود دارد و خدای متعال در مقابل تقدیم کردن و روی دست گرفتن جان و مال در راه خدا قرار داده، بهشت است، رضای خدا است.

آن چیزهایی که در دست و بال ما است -چه تشکّر زبانی‌مان، چه تشکّر عملی‌مان، چه نشانمان، چه درجه‌ای که میدهیم- چیزهایی است که بر حسب محاسبات مادّیِ دنیایی قابل ذکر است امّا بر حسب محاسبات معنوی و الهی قابل ذکر نیست.

الحمدلله همه‌ی شماها این مجاهدتها را کردید، تلاش کردید. الحمدلله خدای متعال به این برادر بسیار عزیزمان -آقای سلیمانی- هم توفیق داده. ایشان بارها، بارها، بارها جان خودشان را در معرض تهاجم دشمن قرار داده‌اند، در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه؛ و مجاهدت کرده‌اند.

ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد. ان‌شاءالله مبارکتان باشد./ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷فارس

فرزندان حاج قاسم سلیمانی درسرمزارپدر

فرزندان حاج قاسم

دلنوشته فرزند سردار سلیمانی با انتشار تصویری از دست پدر + عکس

سردارسلیمانی-دخترسردار(زینب)

فرزندان سردارسلیمانی

دیدارخانواده سردارسلیمانی بارهبرانقلاب

فرزندان -مزارحاج قاسم سلیمانی

قبرسپهبدشهیدسلیمانی

مم

پاسپورت حاج قاسم سلیمانی

سرلشکر جعفری درمزارسپهبد حاج قاسم سلیمانی۲۷ بهمن ۱۳۹۸ 

فرزندان سرمزارپدر

سردارسلیمانی درکناروالدین/والدین درآغوش فرزند

Why US General Stanley McChrystal Eats One Meal a Day

«ژنرال استنلی مک کریستال»(فرمانده ایالات متحده و ناتو در افغانستان) و«باراک اوباما»(رئیس جمهورآمریکا)

امریکاچگونه ازتأثیرگذاری "سردارسلیمانی"اطلاع پیداکرد؟

الجنرال الأمریکى ماکریستال المقال من قبل أوباما ینشر مذکراته

«ژنرال استنلی مک ‌کریستال» و باراک اوباما

در ۱۱ ژانویهٔ ۲۰۰۷ «ژنرال استنلی مک ‌کریستال» مطلع شد محمدعلی جعفری فرمانده سپاه و قاسم سلیمانی از طریق چند خودرو در حال حرکت به مرز ایران و عراق هستند. در عراق آمریکایی‌ها در حال تعقیب آن‌ها بودند. کاروان خودروها وارد ساختمان ناشناخته‌ای در شهر اربیل کردستان عراق شدند که روی آن فقط نوشته بود «کنسولگری»، که نشان می‌داد افراد داخل ساختمان تحت پوشش دیپلماتیک عملیات انجام می‌دهند. نظامیان آمریکایی وارد ساختمان شدند و ۵ ایرانی که همگی پاسپورت دیپلماتیک داشتند را دستگیر کردند،

 اما اثری از محمدعلی جعفری و قاسم سلیمانی نبود. به گفتهٔ مک‌کریستال، هر پنج نفر از اعضای سپاه قدس بودند.

 روز بعد از این واقعه، ۹ تا ۱۲ شبه نظامی به رهبری گروه شبه نظامی شیعهٔ عصائب اهل الحق طی حمله‌ای به مقر فرماندهی نظامیان آمریکا در کربلا که در بین مراکز فرماندهی پلیس عراق واقع است، سوار بر تعدادیی خودروی نظامی با گذشتن از چندین لایهٔ امنیتی، به ساختمان اصلی فرماندهی که در آن هنگام ۳۰ آمریکایی در آن مستقر بود نفوذ کردند و ۴ نظامی آمریکایی را اسیر گرفتند و از منطقه خارج شدند و به نزدیکی رود فرات رفتند، در نهایت با تعقیب هلیکوپترهای آمریکایی شبه نظامیان فرار کردند و در مجموع پنج نظامی آمریکایی کشته شدند. این عملیات «برجسته‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات در طول چهار سال جنگ» در عراق توصیف شده و افسران آمریکایی و مقامات عراق ادعا کرده‌اند ایران در آن نقش داشته و پاسخی به اسارت ۵ ایرانی در اربیل بوده است. این نخستین بار بود که آمریکایی‌ها مستقیماً به قاسم سلیمانی و نقش او در عراق اشاره کردند.

دیدار «مسعود بارزانی» و «مئیر داگان»، رئیس وقت موساد در اقلیم کردستان حوالی سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰

«مئیر داگان»(رئیس سابق موساد) و «مسعودبارزانی»(رئیس اقلیم کردستان عراق)

مئیر داگان رئیس سابق موساد می‌گوید «او با هر گوشه از نظام رابطه دارد.

بترتیب-ازراست:عدنان پاچه چی(وزیرامورخارجه سابق)،موفق الربیعی(شورای عالی امنیت عراق)، احمد چلبی(دبیرکل کنگره ملی عراق)،عادل عبدالمهدی(معاون رئیس جمهور-طالبانی)

رئیس وقت سازمان امنیت واطلاعات اسرائیل(مایر داگان) کسی است که من به آن  می‌گویم باهوش از نظر سیاسی موفق الربیعی ‏‏  وزیر سابق امنیت ملی عراق در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، سلیمانی را «بدون شک قدرت‌مندترین مرد در عراق» خوانده است. به گفتهٔ او سپاه قدس به فرماندهی سلیمانی در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و به ویژه در منطقه سبز بغداد (که سفارت‌خانه‌های غربی و عربی و ادارات و خانه‌های مقامات دولتی و اعضای پارلمان عراق در آن قرار دارد) نفوذ دارد. نیروی قدس به رهبری سلیمانی نقش تأثیرگذاری در روند جنگ عراق داشته است.

جان مگوایر یکی ازافسران سابق سیا گفته است نبرد القصیر (۲۰۱۳) ‏ که منجر به بازپس‌گیری شهر استراتژیک القصیر توسط ارتش سوریه و نقطهٔ عطفی در جنگ بود، تحت نظارت و فرماندهی سلیمانی بوده است 

پس از یورش تروریستهای داعش( دولت اسلامی عراق و شام) در ژوئن ۲۰۱۴ (نیمه خرداد ۱۳۹۳) به شمال عراق و تصرف برخی از شهرهای این کشور از جمله سامرا ورمادیه وموصل و تکریت و از هم پاشیدن ارتش عراق و ناتوانی نیروهای مسلح این کشور در نبرد با داعش و پس از جدی شدن خطر تصرف بغداد  توسط این گروه تروریستی، روزنامه ساندی تایمز انگلیس، وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز مدعی شدند ایران فرماندهی ارتش از هم فروپاشیده عراق را برعهده گرفته تا با نیروهای گروه تروریستی داعش مقابله کند. 

پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته‌شدگان قرار دارد و شایعه دخالت ایران در سوریه و کمک به بشار اسد برای سرکوب مخالفان قوت گرفت. چند روز پس از این ادعا قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام ایران با رهبر ایران در تهران حضور یافت.

(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

تحریم سردارسلیمانی  ازطرف امریکا

مقامات وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا وی را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه در جریان اعتراضات در این کشور و سرکوب مخالفان بشار اسد کرده‌است. در پی این اتهام وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا وی را تحریم کرده‌است.

 طرح ترورسردارسلیمانی ازطرف پنتاگون(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از احتمال ترور وی توسط دولت آمریکا پرده بر می‌داشت. بر اساس این خبر جک کین فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست استماع کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، گفت: چرا آن‌ها را به قتل نرسانیم؟ آنها قریب به هزار آمریکایی را کشته‌اند، چرا ما آنها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهادد  می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آن‌ها اعمال کنیم.

 رویل مارک گریچ از کارشناسان مؤسسه به دفاع از دموکراسی اظهار داشت: آنان به اندازه ما دارای منطق نیستند، فکر نمی‌کنم بتوانید بدون به قتل رساندن یکی از آن‌ها، مرعوب‌شان کنید. قاسم سلیمانی خیلی زیادد سفر می‌کند، بروید او را دستگیر کنید یا به قتل برسانید

مادرسرداردرشهریور۱۳۹۲فوت کردند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان "رابر" و در بدو ورود با حضور در روستای قنات ملک رابر-با

وزیر بهداشت در منزل پدر سردار سلیمانی + فیلم

پدر سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی دیدار و چشمش رامعاینه  کرد.مرداد۲۹-  ۱۳۹۵

دکترحسن قاضی‌زاده هاشمی(وزیربهداشت)که در۱۱ دی ۱۳۹۷استعفاداد

 

مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵  در برج میلاد برگزار شد.

حضور دختر سردار سلیمانی و دختر شهید عماد مغنیه در جشنواره فیلم مقاومت + فیلم

فاطمه مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه(سمت چپ) و زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی(سمت راست) 

 سیدرضا صفی الدین، شوهر زینب سلیمانی کیست؟

دختر حاج قاسم سلیمانی، عروسِ حجت الاسلام سیدرضا صفی‌الدین (معاون اجرایی حزب‌الله لبنان) شد.

زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی خانواده سلیمانی دردفترمقام معظم رهبری(آیت الله محمدی گلپایگانی)

سردارسلیمانی درراهپیمایی ۲۲ بهمن۱۳۹۴ بهمراه فرزندان(دختروپسر)

«سردار سلیمانی» پای ثابت راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردارسلیمانی درراهپیمایی ۲۲  بهمن۱۳۹۷ بهمراه پسرش 

سردارسلیمانی درراهپیمایی  ۲۲ بهمن۱۳۹۴ بهمراه خانواده (توبه ماجرئت طوفان دادی)

«سردار سلیمانی» پای ثابت راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردارسلیمانی درراهپیمایی  ۲۲ بهمن۱۳۹۵ بهمراه خانواده(محمدرضا)

« فاطمه مغنیه»(فرزند شهید عماد مغنیه) و« زینب سلیمانی»(فرزند سردارقاسم سلیمانی )

حاشیه‎هایی از اختتامیه جشنواره مقاومت

برادر وخواهر(فرزندان حاج قاسم)مشغول تماشای فیلم -مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که ۹ مهر ۱۳۹۵ در برج میلاد برگزار شد

سردارحاج قاسم سلیمانی بهمراه دخترش(زینب) وپسرش (محمدرضا) درراهپیمایی۲۲بهمن۱۳۹۴



از میان فرزندان سردار شهید قاسم سلیمانی، «زینب سلیمانی» دختر کوچک او در فضای رسانه‌ای حضوری فعال داشته و بار‌ها صحبت‌های او در رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است و«نرجس سلیمانی» نیزعضو شورای شهرتهران است.

مادرِحاج قاسم سلیمانی

همسرودخترسردارسلیمانی

نرجس سلیمانی

سردارحاج قاسم سلیمانی بهمراه دخترش(زینب) وپسرش (حسین) درراهپیمایی۲۲بهمن۱۳۹۴

 

سردارقاسم سلیمانی درسوریه

زندگی خصوصی این سردار ایرانی قطعاً برای خیلی‌ از مردم  جالب توجه است، به همین جهت خبرگزاری فارس ۹۴/۰۶/۰۲در گفت‌وگویی که با

سهراب سلیمانی،‌ مدیرکل زندان‌های استان تهران و برادر حاج قاسم انجام داده و وارد جزئیات زندگی شخصی این سردار جهانی شده است.

خانواده سلیمانی را پنج خواهر و برادر تشکیل می‌دهند،‌ بزرگترین فرزند این خانواده یک خواهر ۶۰ ساله است، حاج قاسم فرزند وسط و سهراب سلیمانی هم برادر کوچک خانواده هستم.سلیمانی به روزهای ورود حاج قاسم به سپاه اشاره می‌کند و می‌گوید پدرم کار کشاورزی می‌کرد و ما به نوعی عشایر محسوب می‌شویم البته من و حاج قاسم از استان کرمان کوچ کردیم.من از سال ۷۶ زنجان بودم و سپس به کرمان رفتم و دوباره به تهران آمدم.

پس از 15 سال؛ مدیر کل زندان‌های استان تهران تغییر کرد

سهراب سلیمانی، مدیرکل زندان‌های استان تهران می‌گوید سردار سلیمانی تنها متعلق به خانواده ما نیست،حاج قاسم در خانواده ما متولد شده اما متعلق به خانواده ما نیست بلکه متعلق به کشور و مردم شیعه است.

اتفاقاً چندی پیش استاندار سابق کرمان ملاقاتی با پدر بنده داشته و به ایشان گفته بود می‌دانید پسرتان چقدر مشهور است و استکبار چقدر از او می‌ترسد؟ پدرم گفته بود من از شما متعجبم که چنین حرفی می‌زنید، استاندار پرسیده بود چرا؟ پدرم گفته بود پسر من یک سرباز ولایت است آنها از اسلام می‌ترسند نه از پسر من، حاج قاسم تنها یک نشانه از کشور اسلامی و شیعه است.

خانواده سلیمانی را پنج خواهر و برادر تشکیل می‌دهند،‌ بزرگترین فرزند این خانواده یک خواهر 60 ساله است، حاج قاسم فرزند وسط و سهراب سلیمانی هم برادر کوچک خانواده است.

سلیمانی به روزهای ورود حاج قاسم به سپاه اشاره می‌کند و می‌گوید پدرم کار کشاورزی می‌کرد و ما به نوعی عشایر محسوب می‌شویم البته من و حاج قاسم از استان کرمان کوچ کردیم.

من از سال 76 زنجان بودم و سپس به کرمان رفتم و دوباره به تهران آمدم، حاج قاسم هم بعد از این که از لشکر ثارالله تودیع شدند به دستور حضرت آقا مسئولیت نیروی قدس را پذیرفتند، من تقریباً از کلاس پنجم پیش حاج قاسم بزرگ شدم و زمانی که ایشان در سازمان آب کار می کرد من و دو پسرخاله دیگرم چهار نفری در یک اتاق اجاره‌ای زندگی می‌کردیم و من درس می‌خواندم.

سرداراحمدکاظمی ومسئول اطلاعات لشکرثارالله محمدحسین یوسف الهی

وی در ادامه می‌گوید: آن زمان حاج قاسم در سازمان آب در بخش اداری کار می‌کرد و بعد به موضوع روابط عمومی پرداخت اما آدم ورزشکاری بود، حاج قاسم در کاراته دارای دان است و آن زمان هم در یک باشگاهه پرورش اندام کار می‌کرد و جزء مربیان پرورش اندام بود.

ایشان ابتدا به عنوان پاسدار افتخاری وارد سپاه شدند، حاج قاسم یکی از گردانندگان اصلی راه‌پیمایی‌ها و اعتصابات کرمان در زمان انقلاب بود و زمانی که سپاه اعلام کرد نیرو می‌خواهد وی فوراً از سازمان آب بهه  عنوان پاسدار افتخاری به سپاه رفتند.

اولین سمت قاسم سلیمانی معاون گردان بود

ایستاده:  رحیم صفوی – شهید احمد کاظمی/از راست نشسته: شهید حسین خرازی –شهید  مجید بقایی –محسن رضایی –شهید حسن باقری

پس از گذراندن دوره‌هایی در یک عملیات به عنوان کرخه نور در اطراف حمیدیه اهواز به عنوان معاون یک گردان از کرمان اعزام شد و من هم که آن موقع دوم دبیرستان بودم به همراه حاج قاسم در این عملیات حاضرر شدم، البته در آن عملیات ابتدا آقای مهاجری مدیرکل سابق زندان استان‌های کرمان فرمانده گردان بود، کسی که باعث شد من به سمت سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه سوق پیدا کنم اما

وقتی مهاجری زخمی شدحاج قاسم فرمانده گردان شد.

سلیمانی در خصوص علت خروج خود از سپاه گفت: من آن زمان سوم دبیرستان بودم اما به صورت افتخاری با سپاه همکاری می‌کردم، به لحاظ سن و سال کم خیلی تابع ضوابط و مقررات نبودم و همین حاج قاسم را عصبانی می‌کرد.

فاصله سنی من با حاج قاسم تقریبا 7 سال است، حاج قاسم خیلی دوست داشت من منضبط باشم چون برادر فرمانده بودم و دیگران از من الگو می‌گرفتند اما چون سنم طوری بود که دوست نداشتم در چارچوب ضابطه‌ها قرار بگیرم .

در نهایت به خاطر بی‌نظمی‌هایی که داشتم ایشان مرا دعوا کرد و من هم که آدم لجبازی بودم از آنجا بیرون آمدم.

 بعد آن پاسدار وظیفه شدم اما در اکثر عملیات‌ها همراه حاج قاسم بودم و در انتهای جنگ هم «پیک فرماندهی» خودش بودم چون پدرم گفته بود اگر شهید می‌شوید با هم شهید شوید.

سلیمانی در خصوص روحیات سردار سلیمانی می‌گوید: حاج قاسم خیلی وقت نمی‌کند به خانواده برسد اما بسیار آدم عاطفی است و حتی تا زمانی که نسبت به مسایل زندگی من اطمینان پیدا نکرد مرا رها نکرد، مدام من را کنترل می‌کرد چون من در سازمان زندان‌ها کار می‌کردم و با زندانیان در ارتباط بودم حتی اگر یک موتور می‌خریدم تا اطمینان پیدا نمی‌کرد که چگونه آن را تهیه کرده ام راحت نمی‌شد، شاید به نوعی تمام زندگی اطرافیان ما را زیر نظر داشت تا خدای ناکرده به راه کج و آلوده کشیده نشویم.

برادر این ژنرال ایرانی می گوید که حاج قاسم مسئولیت‌های زیادی داشت و حتی بعد از جنگ به منطقه شرق کشور آمد و ناامنی‌هایی را که در آن منطقه بود رفع کرد، الان هم علی‌رغم اینکه در نیروی قدس است و به سختی به زندگی خود می‌رسد اما توجه‌اش به اطرافیان کم نشده و به همین جهت هم به لطف خدا خانواده ما حاشیه‌ای ندارد.

آیاوصلتی بین"پسرشهردارتهران"با"دختر سردار"انجام گرفته؟

برادرسلیمانی در خصوص شایعات مطرح شده مبنی براینکه پسر شهردار تهران داماد حاج قاسم سلیمانی است، گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد، یکی از دخترهای حاج قاسم ازدواج کرده اما نه با پسر شهردار تهران! شایعه زیاد است،‌ مثلا یک مدتی می‌گفتند که عماد داماد خانواده ما است در حالی که اینطور نبود، ارتباط عاطفی برقرار بود اما اینکه نسبت سببی یا نسبی داشته باشیم، اینگونه نبوده است.

سرداربابرادرش باجناق است  وفرزندان 2برادرباهم ازدواج کرده اند

من با حاج قاسم هم باجناق هستم و هم پسر حاج قاسم با دختر من ازدواج کرده که یک ماه پیش هم خدا نوه دو قلوی مشترکی نصیب ما کرد، حاج قاسم دو دختر و پسر دیگر هم دارد که مشغول تحصیل هستند.

سلیمانی درباره ارتباط عاطفی و خانوادگی سردار سلیمانی با عماد مغنیه می‌گوید شهید جهاد مغنیه فرزند عماد بسیار آدم عاطفی، مهربان و باغیرتی بود و حتی در ایام فوت مادرم تقریباً جهاد در بسیاری از مواقع همراهه حاج قاسم بود، برادرم بشدت با محافظ مخالف است و شاید الان دغدغه فرمانده سپاه هم بیشتر رویی  حفاظت از ایشان باشد.

عماد از ما که برادر حاج قاسم هستیم بیشتر از او محافظت می‌کرد و در فضاهای عمومی پشت حاج قاسم ‌می‌‌ایستاد که اگر خدای ناکرده تیری شلیک می‌شود به او اصابت کند نه به حاج قاسم، جهاد هم نسبت به برادرم تعصب داشت.

سلیمانی با اشاره به علاقه ویژه حاج قاسم به فرزندان شهدا، می گوید: آنقدر حاج قاسم به بچه‌های شهدا عشق می ورزد که گاهی بچه‌های خودش حسودی‌شان می‌شود، میزان رابطه ایشان با بچه های شهدا خیلی نزدیک است و برای حاج قاسم فرقی ندارد که فرزند شهید مربوط به کدام جناح است.

پسر حاج قاسم که داماد من می‌شود کار دولتی نمی‌کند، کار آزاد دارد اما تاجر هم نیست و کارش فروش محصولات کشاورزی در داخل است.

مدیریت سایت-پیراسته فر:بعلت بعضی ازشایعات بی اساس ،آخرین حکم ایشان"سهراب"رااینجااضافه میکنم

رییس سازمان زندان‌ها در احکام جداگانه‌ای سهراب سلیمانی را به سمت سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی سازمان زندان‌ها و مصطفی محبی را به عنوان مدیرکل زندان‌های استان تهران منصوب کرد.
 حکم سهراب سلیمانی آمده است:
نظر به تجارب مفید و ارزشمند جنابعالی در طی سالیان خدمت در عرصه مسائل زندانبانی کشور به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی منصوب می شوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و تحت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و به کار گیری توان علمی و تجربی تمامی مدیران و همکاران، نقش موثری در حصول اهداف عالیه سازمان ایفا نمایید.
با انتصاب سهراب سلیمانی به عنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی، دکتر جهانگیر طی حکم دیگری مصطفی محبی را به عنوان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تهران منصوب نمود./۰۶ خرداد ۱۳۹۵پارسینه

اقامه نماز شکر به‌همراه سردار سلیمانی در مرز عراق و سوریه

پس از تلاش گسترده نیروهای فاطمیون و هم‌پیمانان در محور مقاومت، دو روز پیش این نیروها توانستند با عبور از سد حملات هوایی آمریکا، خود را به مرز عراق و سوریه برسانند.


نیروهای افغانستاتی مدافع حرم «لشکر فاطمیون» در ادامه عملیات‌های خود از ماه گذشته حرکت خود را به‌سمت مرز عراق و سوریه آغاز کردند

سوریه و عراق بیش از ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند که تا پیش از عملیات موصل، داعش بیش از ۴۰۰ کیلومتر از مرز را که عمدتاً در مناطق بیابانی است، در کنترل داشت.

از نظر میدانی پیشروی تا مرز سوریه و عراق در واقع به‌معنی اخراج کامل داعش از بخش شرقی استان موصل خواهد بود. با رسیدن به مرز عراق و سوریه، قطع ارتباط نیروهای داعش با خاک سوریه برآورده خواهد شد.۲۲ خرداد ۱۳۹۶تسنیم

سردار قاسم سلیمانی  هواپیمای اختصاصی دارد؟

 آیا مقام‌های عالی رتبه سپاه با پرواز اختصاصی به سفر می‌روند و یا مثل همه مردم، با پروازهای عمومی می‌روند؟

"هواپیما آماده پرواز بود، خدمه در مقابل مسافران قرار گرفتند تا آنها نتوانند صندلی های جلویی هواپیما را روئت کنند؛ با این اوصاف مطمئن شدیم که در این پرواز یک مقام عالی رتبه به عنوان "مسافر ویژه" حضور پیدا خواهد کرد."این جمله را یکی از مسافران پرواز هفته اخیر «دمشق-تهران» روایت کرد.

او دقایق ابتدایی پرواز مورد اشاره فوق را اینگونه بازگو کرد:  "خدمه پرواز برای رعایت موارد امنیتی با قرار گرفتن مقابل دید مسافران تلاش داشتند سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون اینکه توسط باقی سرنشینان رؤیت شود،در ردیف جلوی هواپیما بنشیند.

او تنها بعد از دقایقی از حضورش در هواپیما از جای خود بلند شد و با یکایک مسافران همچون یک یار آشنا و دیرین خوش‌وبش و احوالپرسی کردند."این اتفاق برای برخی از افراد حاضر در این پرواز عجیب بود؛

آنها با خود گفتند مگر فرماندهان سپاه از هواپیماهای عمومی برای مسافرت استفاده می کنند؟

آیا مقام های عالی رتبه سپاه با پرواز اختصاصی به سفر می روند و یا مثل همه مردم، با پروازهای عمومی به ماموریت و سفر می روند؟ جواب مشاور فعلی سرلشکر جعفری و معاون سابق سپاه به این سوال خواندنی است.

حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه  با خنده در این خصوص می گوید: ما برای گرفتن بلیط عمومی هم گاهی اوقات ساعتها سرگردان می شویم تا سروقت به ماموریت برسیم.

وی ادامه داد: همه فرماندهان عالی رتبه سپاه از جمله فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس سپاه با پرواز های عمومی و در میان مردم سفر می کنند و این یک اتفاق معمول در سپاه است/۲۸ اسفند ۱۳۹۵خبرآنلاین

***

حرفهای شنیدنی باهنر در باره سردار سلیمانی/ شوخی معنادار حاج قاسم با سیاسیون

 محمد رضا باهنر یکی از چهره هایی است که ازدهه 60 حاج قاسم سلیمانی را می شناسد. زمانی که خودش معاون استاندار کرمان بود و سردار، فرمانده آن زمان تیپ ثار الله کرمان.
نشست خبری محمدرضا باهنر ۱۸ آذر برگزار می شود

 با محمدرضا باهنر در حاشیه سفرش به کربلا و در روزهایی که در کشور عراق وقتی از قاسم سلیمانی نام می بری،جوانان عراقی با هیجان از او یاد می کنند، گفت وگو داشتیم .مردی که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا آرزو دارند، او را از نزدیک ببیند.ارتباط با خانواده شهدا و مرد میدان بودن را دو خصوصیت بارز سردار سلیمانی ذکرمی کند و در پایان گفت وگویش وقتی از راز رفتار سیاسی سیلمانی می پرسیم گریزی به حوادث پس از انتخاب سال ۸۸ می زند و می گوید نباید دایره انقلاب را کم کنیم. تاکید می کند حتی نباید از پیاده نظام های فتنه گران ناامید بود، همچنان که آنها از ما ناامید نیستند.

محمدرضا باهنر متولد۱۳۳۱کرمان(۷ دوره نماینده مجلس)

«محمدرضا باهنر» مشاور رئیس مجلس شد

جایی از قول شما خواندم وقتی سالهایی دهه 60 تصمیم می گیرید به جبهه بروید،سردار به شما پیشنهادمی کند در فضای سیاسی باقی بمانید. می خواهم بدانم سابقه آشنایی شما با سردار سلیمانی به کجا برمی گردد؟

سردار سلیمانی اهل یکی از روستاهای شهرستان بافت کرمان است . اولین باری که  من نماینده مجلس شدم، از حوزه انتخابیه بافت برای مجلس دوم ثبت نام کردم و رای آوردم.البته من متولد بافت نبودم، اما به توصیه دوستان در این حوزه ثبت نام کردم و مردم هم محبت داشتند و مرا انتخاب کردند.

هم‌نشینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و باهنر در جوانی +عکس

محمدرضاباهنر(برارِشهیدحجت الاسلام محمدجوادباهنر):بنده از اواخر سال ۱۳۵۸ تا اواسط ۱۳۶۰ معاون استاندار کرمان بودم.آن زمان پشتیبانی های جنگ نظم و نسقی نداشت و کارها بیشتر خود جوش انجام می شد. آن زمان لشکر ثارالله کرمان هنوز تیپ بود.ما سعی می کردیم  به دلیل ارتباط کاری که  با لشکر داشتیم، در ساماندهی و اعزام نیرو کمک کار تیپ باشیم."سلیمانی فرمانده بود"

درخواست محمدرضا باهنر از شورای نگهبان‌/ معیارهای نظارتی روشن شود

 موضوع جبهه رفتن من هم مربوط به اواخر سال 60 بود که بنده معاون استاندار بودم .یک بار به حاج قاسم سلیمانی گفتم می خواهم بیایم جبهه و مثل بسیجی عادی بجنگم. ایشان بحثش این بود که شما در استانداری بهتر می توانی به ما خدمت کنی.یک طنزی هم کنارش می گذاشت و شاید هم جدی می گفت:«اهل سیاست محاسبه گرند، شما اگر به جبهه هم بیایید مراقبت می کنید که چطور بیشتر بکشید و کشته نشوید! مثل بسیجی ها نیستید که به آب و آتش می زنند.»

مهندس محمدرضاباهنر:در آن سالها در مراودات کاری که با او داشتید چه ویژگی دیگر قاسم سلیمانی برای شما جالب بود؟

ایشان روی تک تک بچه های لشکر ثار الله حساسیت بالایی داشت و از وضع آنها و وضعیت خانوادگی شان خبر می گرفت. وقتی هم کسی  شهید می شد،پیگیر کارهای خانواده اش بود. به همین دلیل گاهی اوقات که مشکلات این خانواده های شهدا حل نمی شد،خیلی حرص می خورد. مثلاا وقتی بنیاد شهید نمی توانست از آن خانواده به شکل مناسب پشتیبانی کند،خودش مستقیم وارد عمل می شد و یک سری کارهای  اقتصادی را برای خودکفایی این خانواده ها انجام می داد تا آنها از بیت المال و خزانه کشور بی نیاز شوند.

نکته بعد این بود که حاج قاسم علاوه بر فرماندهی، خودش به قول نظامی ها جزو نیروهای لجمن( لبه جلویی منطقه نبرد) بود. امروز هم که در اوج است به این دلیل است که خودش در صحنه است. یادم هست وقتی  در فاو قرار به تخلیه منطقه بود،حاج قاسم جزو آخرین نفراتی بود که از فاو خارج شد.

خلاصه بیان شما این است که با یک مرد عملگرا طرف هستیم؟

باهنر: بزرگان نظام کش دادن سوال از رئیس‌جمهور را صلاح نمی‌دانستند - BBC  News فارسی

مهندس محمدرضاباهنر: بله، واقعا عملگرا است.این اخلاص ها امثال حاج قاسم را اوج می دهد و بعد از آن،باز همه باید دست خدا را دید؛ شما نگاه کنید در این 20 سال چه اتفاقی افتاد. شاید شهیدی نبود که آرزوی رسیدن به کربلا را نداشته باشد.اما بعد از جنگ تحمیلی ، یک فیلمنامه دیگر را خدا راه انداخت و آمریکاییها که صدام را آن جور حمایت می کردند،خودشان اعدامش کردند.امروز همان بچه های عراقی که گاهی به اجبار به جنگ رفتند و تا می توانستند از جنگ فرار می کردند،بزرگترین افتخارشان این است که سرباز حاج قاسم اند.

ناظم دباغ:نفراول سمت راست(موبایل بدست)

یک بار آقای «ناظم دباغ»(سفیر اقلیم کردستان عراق درایران) مصاحبه ای کرد و از برخی خصوصیات شخصی سردار گفت. اینکه کم حرف است، به قولی که می دهد عمل می کند، عملگرا است و...شما چه خصوصیاتی از حاج قاسم دیدید؟

 من نمی خواهم اغراق کنم یا کسی را کوچک کنم، اما بچه های نظامی وقتی بخواهند وارد تحلیل  سیاسی شوند، برخی چیزها را هضم نمی کنند. من در دوران دفاع مقدس با بچه های ایثارگر درست و حسابی برخورد داشتم که می گفتند چرا نظام به ما اجازه نمی دهد که برویم و طومار رژیم صهیونیستی را یکسره کنیم.

جالب است حاج قاسم در تحلیل سیاسی، گوی سبقت را از خیلی ها ربوده است. عرض کردم من نمی خواهم اغراق کنم، اما قبل از این دوره اخیر و بلند شدن آوازه سردار سلیمانی، ما تنها کسی که می توانستیم تصور کنیم که بعد از رهبری انقلاب-که تسلطشان بر مسائل سیاسی و نظامی بالا است- بر مسائل سیاسی تسلط دارد سید حسن نصر الله بود.

سید حسن نصر الله مسائل را خوب می فهمد و اهل شعار، اغراق گویی  و تحلیل های بالا ابری نیست. در کنار سید حسن نصر الله اگر از کس دیگری بخواهیم نام ببریم باید از حاج قاسم یاد کنیم. این دو نفر در یک رده هستند.

 در داخل ایران طیف های سیاسی، در مورد سردار سلیمانی و شخصیتش اتفاق نظر دارند . این محبوبیت از کجا می آید؟

من می خواهم بالاتر از این به شما بگویم. ما یک سری از مردم را داریم که خیلی نظام را قبول  ندارند، اما به سردار سلیمانی عشق می ورزند.

 با این جور آدم ها شخصا مواجهه داشته اید؟

 			 				 					دیدار سردار «سلیمانی» با «ظریف»
۱۵ مرداد ۱۳۹۸

 بله،آنها به خیلی از سیاسیون و نظامیان انتقاد دارند و حرفهایی می زنند، اما در مورد حاج قاسم،می گویند خدا او را نگه دارد. البته اینها جز لطف خدا نیست. روایت داریم که اگر می خواهی رابطه ات  با مردم خوب شود، رابطه ات را با خدا خوب کن.حاج قاسم تبلورعملی این حدیث است.

انتقاد ازبعضی مداح ها که می گویند:کوباقری ها؟،کوهمت ها؟...اگرجنگی پیش بیایدصدها همت وباقری خواهیم داشت

این را هم بگویم که ما شاید امثال حاج قاسم خیلی در کشور داشته باشیم که یا آنها را نمی شناسیم  و یا موقعیت پیدا نکردند خود را بروز دهند.برخی اوقات در سالگرد شهدا می بینم که مداح  و سخنران ها می گویند کو باکری ها وکو همت ها . این نوع حرف زدن ها مرا عصبی می کند. من می گویم انشاء الله هیچ وقت جنگی نشود، اما اگر شد شما خواهید دید که ما صدها همت در کشور داریم.

از بن دندان معتقدم اگر جنگی خدای نکرده رخ دهد ، داوطلبان جبهه 10 برابر اول انقلاب است. شما بدانید این استقبالی که امسال از طرف مردم برای راهپیمایی اربعین شد، بخشی اش فقط به خاطر یک خبری بود که رسما تائید هم نشد و آن این بود که رهبری توصیه کردند مردم اگر می توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

شما اعتکاف هایی را که هر سال انجام می شود ببینید.هر سال به تعداد مساجد اضافه می شود، اما به همان میزان هم جمعیت استقبال کننده هست.واقعا به این معتقدم که نسل های بعد از انقلاب متدین هستند.

شما  مشخصا عامل اخلاص را در محبوبیت امروز سردار سلیمانی مورد توجه قرار دادید. اما در رفتار سیاسی سردار می بینم او حتی با اصلاح طلبان هم رابطه خوبی دارد. در حالی که در نگاه اول ،خیلی ها توقع ندارند یک  چهره مثل سردار، در مراسم روضه چهره های اصلاح طلب شرکت کند و با آنها عکس مشترک بگیرد، اما این اتفاق می افتد.این نگاه باز از کجا می آید؟

من یک مقدار فکر می کنم آن سپاهیانی که بسته هستند، قابل نقد هستند.اگر شما فکر کنید فقط ان 4 میلیونی که به آقای جلیلی رای دادند، حزب الهی هستند و انهایی که به قالیباف،ولایتی و .. رای دادند، می لنگند حتما تحلیل تان اشتباه است. من خودم هم شخصا این تفکر را قبول ندارم.

یادم هست سال 78 بعد از جریان کوی دانشگاه، حضرت آقا شخصا خودشان دست به کار شدند و فعالان سیاسی را دعوت کردند و فرمودند من با شما حرف دارم.از جمله ما  به عنوان جامعه اسلامی مهندسین، موتلفه، و ایثارگران خدمتشان رسیدیم. مضمون فرمایش ایشان دو پیام داشت. یکی اینکه شما خط امامی ها این قدر بین خودتان خط کشیدید و بین خودتان فاصله انداختید که فکر می کنید برای بزرگ شدن باید از آن طرف خط اصلی نیرو بگیرید. در حالی که این خط ها واقعا واقعی نیستند و موجب شده خط اصلی فراموش شود. ایشان بحث خودی و غیر خودی را ان زمان مطرح کردند. فرمایش ایشان این بود شما این قدر خودی را کوچک و ریز کردید که در موقع انتخابات فکر می کنید خودی ها که دور ما جمع هستند، حالا برویم از غیر خودی ها چند نفری را جذب کنیم. توصیه ایشان این بود که خط های فرضی را از بین ببریم .

همین مباحث بود که منجر به تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شد؟

«علی اکبر پرورش» از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ وزیرآموزش وپرورش بود

خدا رحمت کند مرحوم پرورش را. قبل از آن شورای هماهنگی ما ، ما شورای وحدت را ایجاد کردیم که در نهایت به شورای هماهنگی نیروی انقلاب منجر شد.مادر حوادث فتنه سال 88 افرادی را داشتیم که دنبال این بودند رای دهندگان به موسوی را پیدا کنند و خط قرمز روی انها بکشند. اینکه کشور اداره کردن نیست.بنده معتقدم از 13 میلیون نفری که به مهندس موسوی رای دادند، بیش از 12.5  میلیون نفر از آنها جزو نیروهای انقلاب هستند. 200-300 هزار نفر هم فتنه گر شدند. از این جمع یکی رهبر است و یکی نیروی پیاده نظام. معتقدم از پیاده نظام های فتنه گران هم نباید نا امید باشیم. همچنان که آنها  نا امید نیستند. فرماندهان فتنه و ضد انقلاب از ما نا امید نیستد و فکر می کنند شاید روزی بتوانند کسی را از جمع نیروهای انقلاب خارج کنند. خوب دراین شرایط چرا ما باید از پیاده نظام آنها نا امید باشیم؟/۲۳آذر۱۳۹۳خبرآنلاین

****
 

وی که بارها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده‌است، در ۴ بهمن ۱۳۸۹ به درجهٔ سرلشکری ارتقا یافت.

باپایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.
بی درنگ پس از آتش‌بس با عراق، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأمور مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب به فرماندهی نیروی قدس سپاه، با باندهای قاچاق مواد مخدر در نزدیکی مرزهای ایران و افغانستان می‌جنگید.

سرلشکر قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶ به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد

پس از وقوع یک انفجار مهیب در دمشق که به کشته و زخمی شدن چندین مقام سوری انجامید رسانه‌های جهان گزارش دادند که قاسم سلیمانی نیز در میان کشته شدگان قرار دارد.

چند روز پس از این ادعا حاج قاسم سلیمانی در دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران حضور یافت.

پس از تکرار بسیار نام قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان، خبرگزاری فرانسه خبری را منتشر ساخت که از طرح ترور وی توسط دولت آمریکا پرده برداشت.

بر اساس این خبر "جک کین" فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا که در نشست کنگره آمریکا حضور داشت با اشاره به طرح ترور مقامات ایرانی به ویژه مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: " چرا آن‌ها را به قتل نرسانیم؟ چرا ما عامدانه آن‌ها را ترور نکنیم؟ نمی‌گویم که اقدام نظامی انجام دهیم، من پیشنهاد می‌دهم عملیات محرمانه انجام دهیم. باید فشارهای شدیدی روی آن‌ها اعمال کنیم."

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۶ و در دیدار اعضا و مسئولان ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت سرداران و ۸ هزار شهید استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خطاب به سردار سلیمانی که در آن مقطع فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان بود، فرمودند: " خود شما هم که آقای سلیمانی باشید در نظر ما شهیدید." /باشگاه خبرنگاران

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در کشورمان از جایگاه ویژه ای  برخوردار بوده و البته موضوع محبوبیت  سردار سلیمانی به داخل کشور محدود نمی شود؛  بلکه خارج از ایران هم علاقه بسیاری به فرمانده سپاه قدس وجود دارد. 

سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در 5  سال اخیر کمک های مهمی به کشورهای عراق و جمهوری عربی سوریه داشته و این دو کشور را از خطر سقوط به دست داعش نجات داده است. 
**نقش سردار سلیمانی در مبارزه با داعش در عراق در حقیقت حضور فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در عراق از همان اوایل اشغال بخش های قابل توجهی از این کشور به دست داعش ، باعث نجات عراق گردید و مردم این کشور به خوبی به این موضوع واقف هستند. 

راز محبوبیت

کمک های مستشاری فرمانده سپاه قدس به همینجا ختم نشد؛ بلکه نقش آفرینی مستشاری در پاکسازی استان "دیاله" عراق و دو منطقه استراتژیک  "جلولا" و "سعدیه" باعث آزاد سازی  کامل این استان از چنگال تروریست های تکفیری داعش شد. 
پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی در مطلبی به قلم "سؤداد الصلحی" نوشت: به گفته مقامات امنیتی عراق، فرماندهان نظامی ایران در پیروزی های به دست آمده در مبارزه علیه داعش  (کمک های مستشاری) در سرتاسر عراق، نقش کلیدی ایفا کردند. وی ادامه داد:  ایران اولین کشوری بود که به درخواست دولت عراق برای کمک بین المللی در مبارزه علیه داعش، واکنش نشان داد، آن هم زمانی که این گروه تروریستی مساحت وسیعی از شمال این کشور را به اشغال خود درآورده بود.
 "سؤداد الصلحی"  یادآور شد:  ده ها فرمانده نظامی ایرانی از جمله  "قاسم سلیمانی"، به نیروهای امنیتی عراق در مناطق شمالی و جنوب بغداد  (برای کمک مستشاری) پیوستند. نیروهای عراقی، با حمایت نیروهای کردی و مشاوران ایران توانسته اند شهر  "جلولا" و "سعدیه" در استان "دیاله" (در سال 2014) را بازپس گیرند.
علاوه براین فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در نجات عتبات عالیات نیز نقش مهمی ایفا کرد و حفظ "سامرا"  و "کربلا" از چنگ داعش نمونه ای از آن بود که نشان داد سردار سلیمانی اراده ای جدی برای نجات عتبات عالیات دارد. 

**نقش سردار سلیمانی در آزادسازی "جرف الصخر" 
منطقه "جرف الصخر" بین  "کربلا" و "بغداد"  قرار دارد که مسیر حرکت شیعیان در ایام محرم و صفر به سمت کربلاست. عملیات آزادسازی این منطقه در شامگاه دوم آبان ماه 1393 به وسیله نیروهای مردمی که با ندای مرجعیت به صحنه آمده بودند، بدون کمک نیروهای آمریکایی و غربی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» و تنها با کمک ارتش عراق انجام شد.
روزنامه "واشنگتن پست  Washingtonpost"  نوشت: دولت عراق گفته است که در یک عملیات 2 روزه، "جرف‌الصخر"  که یک شهر 80 هزار نفری حد فاصل 40 مایلی جنوب غرب پایتخت بوده ، آزاد کرده که در اشغال ماندن آن می‌توانست خطرات بسیاری برای  "کربلا"  داشته باشد و در این آزادسازی،  "ژنرال قاسم سلیمانی"  نیز حضور داشت.
در حقیقت فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران با کمک مستشاری برای پاکسازی "جرف الصخر" علاوه بر اینکه باعث شد تا شهرهای جنوبی عراق در امنیت کامل بمانند، "عتبات" را از لوث وجود داعش پاک کرد.

کمک به ساماندهی گروه های حشد الشعبی اقدام مهم دیگری است که فرمانده سپاه قدس انجام داد و در جریان آن نیروهای مردمی عراق برای یک نبرد منسجم علیه تروریست های تکفیری داعش سازماندهی شدند. 

در حقیقت عملیات منسجم رزمندگان اسلام در استان های "صلاح الدین" و "نینوا" و "الانبار" به واسطه ایفای نقش مثبت  نیروهای حشد الشعبی انجام می گیرد و در این عرصه هم فرمانده سپاه قدس نقش مهمی را ایفا کرده است. 
سردار سلیمانی
**نقش سردار سلیمانی در آزادسازی "آمرلی"
البته در شمال عراق و در زمان پاکسازی  "آمرلی"  از لوث وجود داعش که  کارشناسان نظامی از آن به عنوان پاکسازی "خرمشهر" عراق نام می برند، سردار سرلشکر  "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران حضوری موثر و سازنده داشت. 
"حسن هانی زاده" کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت:  زمانی داعش توانسته بود در این کشور بخش‌های گسترده‌ای را تصرف کند؛ ولی با ایفای نقش مستشاری فرماندهان نیروهای مسلح ایران این گروه مناطق بسیاری را از دست داده و متحمل شکست‌های سنگین شده و پاکسازی "آمرلی"، "جرف الصخر" و اطراف "سامرا" نشان از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم دارد.  

وی ادامه داد: موفقیت‌ها و محبوبیت "سردار قاسم سلیمانی" و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر"  و کمک‌های مشورتی به نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها را برانگیخته است. 
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: این ایران بود که با سازماندهی (کمک های مستشاری) نیروهای مردمی در اوت 2014  توانست شهر "آمرلی" را از تصرف داعش خارج کند. این نیروی قدس ایران بود که نیروهای مردمی عراق و نیروهای امنیتی این کشور را در ماه نوامبر گذشته حمایت (پشتیبانی مستشاری) کرد تا شهر "بیجی" را از اشغال داعش، آزاد کنند. ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می‌دانند.
روزنامه "دیلی تلگراف" آمریکا با انتشار گزارشی در مورد سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران٬ نوشت:  بسیاری از مسئولان آمریکایی وی که فرمانده شاخصی است را به عنوان دشمن درجه یک خود معرفی می‎کنند.
"دیلی تلگراف" آورده است: "قاسم سلیمانی"  نشان داده است که بسیار برنامه ریزی شده اقدام می‎کند و در هر عرصه‎ای سعی دارد تا نفوذ و قدرت ایران را در منطقه افزایش دهد. این روزنامه آمریکایی می‎افزاید: بر خلاف تبلیغات انجام شده٬ آزادسازی "آمرلی" از چنگال داعش، کار "پنتاگون" و ارتش آمریکا نبوده؛ بلکه کار سپاه پاسداران ایران بود.

در روزهای اخیر هم می بینیم که عکس فرمانده سپاه قدس با آرم ایران و عراق در فضای مجازی و در بین عراقی ها دست به دست می شود و این محبوبیت به دلیل نقش فرمانده سپاه قدس در نجات "بغداد" و "دیاله" ، "آمرلی" ، تکریت و .... از چنگال داعش بوده است. 

***

قدرتهای بزرگ وجهانخواران وظالمان، از او و سپاه تحت امرش می‌ترسند، آنها او را تروریست می‌خوانند، بارها و بارها تحریمش می‌کنند، به او اتهام دخالت در امور سایر کشورها را می‌زنند، او را فردی بسیار قدرتمند در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در خاورمیانه توصیف می‌کنند، او را متهم پرونده ترور رفیق حریری می‌دانند و سرانجام آنکه، آنها در کنگره امریکا، صریحاً و رسماً پیشنهاد ترور او را می‌دهند!

 روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.»

شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!

روزنامه امریکایی «مک کلثی» در سی‌ام مارس ۲۰۰۸ گزارش داده بود: «سلیمانی برای توقف درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی عراق که بیشترشان شیعه هستند و نیروهای رادیکال مقتدی صدر در شهر بصره، پا در میانی کرده است. . . یکی از نخستین و مهمترین پیروزی‌های سلیمانی بر امریکا در عراق، ایجاد برتری سیاسی بود، نه نظامی.

وی در ژانویه سال ۲۰۰۵، زمانی به عراق آمد که عراقی‌ها برای نخستین بار پس از سقوط صدام حسین، به پای صندوق‌های رأی می‌رفتند. در حالی که امریکا حمایت شدیدی از نخست‌وزیر شدن ایاد علاوی می‌کرد، سلیمانی فعالیت خود را در حمایت از شیعیان طرفدار ایران آغازکرد و به شدت به راهنمایی آنان برای پیروزی در انتخابات پرداخت. پس از انتخابات، بوش انگشت‌های رنگی مردم عراق را پیروزی بزرگی برای دمکراسی دانست، اما علاوی و متحدانش شکست خوردند.»

​​​​​​​

«زلمای خلیل‌زاد»(سفیر سابق امریکا درعراق و افغانستان) نیز می‌گوید: «همان‌قدر که مقامات امریکایی سلیمانی را به جنگ افروزی متهم می‌کنند، او در ایجاد صلح نیز برای رسیدن به اهدافش فعال بوده است. او در پایان دادن به درگیری‌های نیروهای مقتدی صدر و نیروهای عراقی در بصره، نقشی حیاتی داشت، تهدیدی که می‌رفت ناآرامی‌های آن گسترش یافته و پیامدهای وخیمی به ویژه برای منابع نفتی عراق در پی داشته باشد.»

یکی از نمایندگان مجلس عراق که از دستیاران ارشد نوری المالکی هم هست، درباره سردار سلیمانی می‌گوید: «او فقط یکبار در این هشت ساله به عراق آمده است. او فردی است که آرام سخن می‌گوید و منطقی و بسیار مؤدب است. وقتی با او حرف می‌زنید، بسیار ساده برخورد می‌کند. تا زمانی که پشتوانه او را نشناسید، نمی‌دانید چه قدرتی دارد، هیچ کسی نمی‌تواند با او بجنگد.»

سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید کاظمی

قاسم سلیمانی آن گونه که آنها در موردش نقل می‌کنند، بی‌محافظ و فقط با دو همراه، به عراق رفته و در منطقه حفاظت شده توسط امریکایی‌ها، موسوم به منطقه سبز حضور یافته و دیدارهایش را در کمال آرامش سروسامان داده و بعد به ایران بازگشته است!

قاسم سلیمانی مرموز نیست اما فرمانده سپاه قدس ایران است و همین فرمانده سپاه قدس ایران بودنش، کافی است تا جماعت امریکایی از او بترسند سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید کاظمی در دوران دفاع مقدس

جنگ که شد، قاسم سلیمانی جوان بنایی بود در کرمان؛ . سرش هم گرم کار خودش. جنگ که شد، بنایی را همان جا رها کرد و راهی جبهه شد. کمی بعدتر، این جوان بسیجی فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و بعد‌تر لشکری از همین بسیجی‌های آفتاب سوخته کویر تشکیل داد که شد لشکر ۴۱ ثارالله.

جنگ که تمام شد، امنیت آن خطه کویری را که مستعد جولان اشرار بود به او سپردند و هنوز هم، هر قدر او، میان مردم کشورش ناشناخته باشد، مردم سیستان و بلوچستان و کرمان خوب می‌دانند که در آن سال‌های فرماندهی او، امن‌ترین دوران را گذرانده‌اند.

سال ۱۳۷۹، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا، او را به تهران فراخواند و مسئولیت سپاه قدس را به او سپرد.

***

 حاج قاسم یک برادرشهید(حسین)ویک مفقودالاثر(حسن) ویک رزمنده(احمد) وسهراب ،‌ مدیرکل زندان‌ها ادارد

"حسین"متولداول فروردین۱۳۴۳ ،ملقب به حسین چریک، حسین جبهه‌ها "حسین منگلی"و حسین حاج قاسم سلیمانی بود

جثه ریزه اش ولی درعین حال چابکی  و عبادت‌های شبانه اش در مسجد او را متمایز از هم سن و سالانش کرده بود. "حسین منگلی" با آغاز جنگ به اصرار خودش به جبهه می‌رود اما بارها به دلیل جثه کوچکش وسن کم برگردانده می‌شود اما همچنان با سماجت به جبهه می‌رود و سرانجام در عملیات کربلای 5 جام شهادت را می‌نوشد

چرا به حسین,حسین چریک می‌گفتند؟

پدر(حاج محمد):حسین معروف بود به دکتر منگلی یا حسین چریک همه دوستان و همرزمانش او را به این اسم می‌شناختند وچریک بود در شناسایی‌ها ,شکستن خط ها ,غواصی,و بارها تنها به خطوط عراقی ها می‌رفت.

مادر حاج قاسم: حسین هرموقع به مرخصی می‌آمد بدنش زخمی بود. یک روز به خیابان رفته بودم و برایم خبر آوردند که حسین از جبهه آمده است سراسیمه به خانه آمدم که دیدم حسین زیر سایه خانه نشسته است که یک لحظه گوشه لباس بسیجی اش کنار رفت و دیدم که زخمی است ولی به من چیزی نگفت. رفت داخل اتاق و گفت مادر لباس هایمان را بیاور آوردم به من گفت برو بیرون. با حالت ناراحتی رفتم بیرون اشک از چشمانم می‌آمد و از گوشه در نگاه کردم دیدم حسین من پهلویش زخمی شده است که صدایم را بردم بالا گفتم امان از دل زهرا...!

مادر در انتظار فرزندمفقودالاثرش

با بغض در حالی که تشییع جنازه غواصان و شهدای گمنام را نگاه می‌کند، می‌گوید آقای خبرنگار من یک فرزند دیگر هم دارم که الان ۳0 سال است که خبری از او ندارم دعا کنید از این شهدایی که آوردند یکی از آن‌ها حسن من باشد . یعنی ممکن است خدا حسن من را برگرداند؟

 حسین چریک بایک تکه چوب ۳ اسیر عراقی را گرفت

پدر ،خاطره ای را بنقل از حاج قاسم سلیمانی  می‌گوید: به من خبر دادند که حسین هرشب از سنگر به بیرون می‌زند, که گفتم مواظب حسین باشید. یک بار حاج قاسم به حسین می‌گوید حسین شما امشب پیش من بخواب و اسلحه اش را گرفتند و تحویل دادند که دیگر اسلحه ای نداشته باشد. حاج قاسم تعریف می‌کرد وقتی صبح از خواب برای نماز بیدار شدند, دیدند حسین نیست و به بیرون رفتند دیدند حسین با یک تکه چوب 3 اسیر عراقی را گرفته و آمده است که با دیدن این صحنه قاسم سلیمانی به حسین می‌گوید حسین تو لباس من را بپوش ومن لباس بسیجی تو را که حسین لبخندی میزند و میگوید شما در لباس خودت فرمانده باش و من هم در لباس خودم همان بسیجی و انجام وظیفه می‌کنم.

فرماندهان جنگ بر سر حسین دعوا داشتند

غلامرضا شریفی هم رزم شهیدحسین منگلی  می‌گوند: حسین منگلی معروف به حسین چریک جثه کوچک داشت  بی باک ونترس در جنگ معمولا بین فرمانده لشگر و فرمانده گردان بر سر حسین منگلی دعوا بود.

فرمانده لشگر ، حسین را برای گروه تخریب و خط شکنی می‌خواست و فرمانده گردان برای باز کردن گره های کور گردان, اما شهید حسین منگلی هر دو کار را انجام می‎داد.

پدرحاج قاسم می گوید:خبرشهادت حسین را"احمد"آورد

" احمد پسرم کردستان بود و همان روز شهادت حسین به اهواز آمده بود و به من گفت حسین مجروح شده است !گفتم نگو حسین مجروح شده است بگو شهید شده است.در۱۸سالگی

شهادت"حسین"۱۹ دی ماه ۱۳۶۵ در مرحله اول کربلای ۵ " شلمچه" بر اثر اصابت گلوله بنقل ازتسنیم تیر ۱۳۹۴بااصلاحات مدیریت سایت.

پیام‌های تسلیت برای درگذشت پدر سردار سلیمانی

پیام تسلیت مقام معظم رهبری بمناسبت درگذشت پدر بزرگوار سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
سردار سرافراز جناب آقای حاج قاسم سلیمانی دام توفیقه

درگذشت پدر بزرگوارتان مرحوم حاج حسین سلیمانی را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات برای ایشان مسألت می‌کنم و امیدوارم که حسنات ناشی از تربیت فرزندان صالح در نامه‌ی عمل آن مرحوم نوشته شود./سیّد علی خامنه‌ای ۱۰  آبان  ۱۳۹۶

...کاش در نیمه شب دفن حسینبوریا چادر زینب می‌شد..


بدن سپهسالار«اربااربا»شد

راز دست

شماری از اعضای الحشد الشعبی در حمله به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند

ماشین سردارسلیمانی وابومهدی مهندس

۲همرزم ویاروفادار

(تصاویر) محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

ساعت یک بامداد جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸) دو خودرویی که در حال انتقال فرمانده سپاه قدس(سپهبدحاج قاسم سلیمانی) و آقای ابومهدی المهندس(رئیس حشدالشعبی عراق)

 از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی(بابلگرد وپهبادبمباران شد) قرار گرفتند و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفردر۲خودرو بودنددرمیان آتشبارجنایتکاران امریکایی سوختند.

سردارسلیمانی از سوریه با هواپیمایی متعلق به خطوط (اجنحه الشام) که ۱۱ شب در فرودگاه بغداد به زمین نشسته بود، ابومهدی مهندس به استقبال سردارسلیمانی به فرودگاه بغداد آمده بود.

ساعت یک بامداد روز جمعه(۱۳ دی ۱۳۹۸) دو خودرویی که در حال انتقال شهید سلیمانی و آقای ابومهدی مهندس از فرودگاه بغداد به سمت شهر بغداد بودند، مورد اصابت حملات موشکی نیروهای آمریکایی قرار گرفتند

 و تمام سرنشینان آن که ۱۰ نفر از همراهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی از محافظان و همراهان بودند همه به شهادت رسیدند

تنهاعضوسالم سردارسلیمانی

فرزندان -مزارحاج قاسم سلیمانی

قبرسپهبدشهیدسلیمانی

سرلشکر جعفری درمزارسپهبد حاج قاسم سلیمانی۲۷ بهمن ۱۳۹۸ 

فرزندان سرمزارپدر

سحرگاه-مقارن اذان صبح(۰۵:۳۵) چهارشنبه۱۸دی۱۳۹۸درکناربیسیمچی اش(نوجوان عارف)بخاک سپرده شد.بقایای پیکرمطهرسردارحسین پورجعفری(دستیاروهمراه همیشگی اش) هم همزمان-قبردیگری- بخاک سپرده شد.

یوسف افضلی (معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات): به همراه سردار سلیمانی بارها برای قرائت فاتحه بر سر مزار «شهید یوسف الهی« آمده بودیم و می‌دانستم فضای کنار این شهید  جایی برای دفن یک پیکر را ندارد به حاج قاسم گفتم:

حاج آقافضای اینجا بسیار کوچک است و جای شما نمی شود که حاج قاسم در پاسخ به من گفت«افضلی از من گفتن بود»

 قبرسردارسلیمانی:مابین قبرحسین یوسف الهی و عنایت الله طالبی زاده

​رفیق عارف حاج قاسم سلیمانی

پیکر سالم شهید یوسف‌ الهی در کنار مزار شهید سلیمانی + فیلم

سردارسلیمانی و حسین یوسف الهی

 قبرسردارسلیمانی:مابین قبرحسین یوسف الهی و عنایت الله طالبی زاده

افضلی گفت: حال که با پیکر تکه تکه شده شهید حاج قاسم(اربااربا) روبه‌رو شده ایم و شواهد امر حاکی از این است که برای دفن پیکر مطهر سردار فضای زیادی نیز نیاز نیست متوجه صحبت های آن روز شهید حاج قاسم شده‌ام.

نمازرهبرانقلاب برپیکرشهدای مفاومت(سردارسلیمانی+ابومهدی المهندس و..)

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۰ دی  ۱۴۰۲ خانواده شهید سلیمانی با  رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدارخانواده حاج قاسم سلیمانی بارهبرانقلاب

photo_2023-12-31_14-18-58

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این لینک هم هم درارتباط باسردارسلیمانی است،مطالب مفیدی راخواهیددید:

خیانت عادل عبدالمهدی،جنایت امریکا"شهادت سردارسلیمانی"مصوبه پارلمان عراق"خروج امریکاازعراق

و

فرزندان"حاج قاسم سلیمانی"مروری برزندگی سردارسلیمانی

و

تشیع جنازه سردارسلیمانی+ابومهدی المهندس-عراق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد