پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

ماجرای"ژاپن اسلامی"حدادعادل چیست؟

​دکترحدادعادل:من چنین حرفی نزدم

ایران را به یک ژاپن مسلمان تبدیل خواهیم کرد

ماجرای«ژاپن اسلامی»جیست؟

غلامعلی حداد عادل نماینده مجلس هفتم در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ایران را به یک ژاپن مسلمان تبدیل خواهیم کرد .

تصویر/ حداد عادل در مجلس دهم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه غلامعلی حداد عادل امروز در گفتگو با این خبرگزاری گفت: ما تمام تلاش خود را برای این امر به کار خواهیم بست.

دکترحدادعادل در مورد «شیرین عبادی»(حقوق دان ناراضی ایرانی که درلندن زندگی می کند) و اینکه عبادی از پوشیدن حجاب در کشورهای خارجی خودداری می کند، گفت: برنده جایزه صلح نوبل باید به اعتقادات مذهبی ایرانیها احترام بگذارد و حجاب خود را همه جا حفظ کند.
وی گفت : برداشتن حجاب در کشورهای خارجی جرم به حساب نمی آید وگرنه وی مورد پیگرد قانونی قرار می گرفت./۴ اسفند ۱۳۸۲خبرگزاری مهر.

حدادعادل:من هیچ وقت چنین حرفی نزدم

حدادعادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما در ابتدای کار مجلس گفتید :

ایران را تبدیل به ژاپن اسلامی می کنیم. 

جواب داد: من هیچ وقت چنین حرفی نزدم.

تمام مطبوعات این موضوع را نوشتند ولی من این حرف را نزدم تا بگویم کسی می گوید شما چنین حرفی زدید.

حداد عادل

حدادعادل گفت: من یک شب در مسجدی برای عده یی از شهروندان سخنرانی می کردم، گفتم دشمنان این کشور نمی خواهند ایران پیشرفت کند و گفته اند که نمی خواهیم ایران به ژاپن اسلامی تبدیل شود و شاید صحبت های من بد ترجمه شده باشد./چهار‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۸۵،روزنامه اعتماد.

غلامعلی حدادعادل در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه طرح تبدیل ایران به ژاپن اسلامی را رد کرد و افزود : من این حرف را نزده ام و این را در مجلس ششم به من نسبت دادند.
حداد عادل گفت: من به دنبال ساختن ایرانی هستم که از همه کشورهای جهان برتر و الگوی دیگران باشد ./ ۰۹ خرداد ۱۳۹۲انتخاب.

هیچ گاه به دنبال طرح مدل ژاپن اسلامی نبوده ام و این موضوع را به من نسبت داده اند.

«غلامعلی حداد عادل»روز چهارشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۲ در حاشیه همایش جبهه حماسه سازان در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا منبی بر اینکه مدل شما برای پیشرفت کشور چیست و آیا هنوز هم دنبال مدل ژاپن اسلامی هستید؟ گفت: به دنبال ساختن ایران برتر هستم و القای ارائه طرح ژاپن اسلامی از جانب من کار درستی نیست./ایرنا، ۸ خرداد ۱۳۹۲

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:واما آقای حسین شریتعمداری بعداز۱۷سال ازتکذیب دکترحدادعادل ،مجدداً برای مهارجامعه شناس دکترمحمدمیرزایی به این جمله(ژاپن اسلامی)تمسک جسته است که درادامه فرازی ازمقاله ایشان رادرکیهان می خوانید/البته بایدبه حسین آقایادآوری کنیم«رؤیاژاپن اسلامی» ایده دولت نبوده.

..سؤال مهم مطرح اینکه چرا هرگاه گفتمان لزوم افزایش فرزندآوری به مقطع نتیجه گرفتن، قانون‌گذاری در مجلس و طراحی اقدام در دولت و سایر نهادها قرار می‌گیرد، حضرتعالی احساس تکلیف کرده و طی یک اقدام غیرحرفه‌ای و غیر آکادمیک درصدد عادی سازی و عادی‌نمایی روند تحولات کشور برای مسئولین و رسانه‌ها برمی‌آیید؟ آیا این اقدام که نمونه‌های مشابه مکرری دارد یک اتفاق مکرر است یا حاکی از یک رویکرد سیاست زده و یا احتمالاً غیر ملی است؟
جناب دکتر میرزایی باید توضیح دهند که از خلط معنایی سالمندی فردی و بیولوژیک با سالخوردگی جمعیت کشور چه هدفی دارند؟...

نام بردن از «ژاپن» نیز یکی دیگر از نکات تعجب‌برانگیز این یادداشت بود.

 شاید بهتر بود جناب دکتر میرزایی به‌جای اینکه مثل مسئولین دولت پس از جنگ،« رؤیای ژاپن اسلامی را در سر بپروراند»، با اندکی پژوهش پی می‌بردند که ژاپن تکنولوژیک و مدرن، بخاطر سالخوردگی جمعیت و به همین واسطه بخاطر فشار اقتصادی سالمندان بر جامعه و بار تکفل اجتماعی آنها، در حال حاضر بدهکارترین کشور جهان است...

تناقض‌گویی و تحریف تعاریف ثابت بین‌المللی نیز از جمله رفتارهای غیر علمی و غیرحرفه‌ای است که در این یادداشت و برخی نوشتارها و مصاحبه‌های پیشین ایشان مشهود است./سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد