پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

بیمارستانهای گیلان"بیماران کرونا"ظرفیت تکمیل است

مرگ ۵۳ بیمارکرونایی در گیلان دریک شبانه روز(۳ شهریور ۱۴۰۰)..درادامه..

در ۲۴ ساعت ۳۸ بیمارکرونایی درگیلان فوت کرده اند.

بسیاری از بخش‌های «بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران کرونایی است » شدت و قدرت ویروس کرونا(دلتا) بیشتر از پیک‌های قبلی است

۲۰۰۰بیمار در سطح بیمارستان‌های گیلان  بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمارکرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز سراپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

تاکنون ۶۸۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق‌شده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی و مراکز سرپایی استان مملو از بیماران کرونایی است.

بیمارستان‌های گیلان مملو از بیماران کرونایی/ 70 درصد 50 ساله‌های گیلان واکسینه شدند

 ارسلان سالاری امروز پنجشنبه(۲۱ مرداد ۱۴۰۰)در جمع خبرنگاران با اشاره به سیر صعودی بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: بالغ‌بر دو هزار بیمار در سطح بیمارستان‌ها بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سراپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

افزایش شدید بیماران بدحال کرونایی در گیلان؛ 190 نفر اضافه شد

سالاری با بیان یانکه علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز سراپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بهداشتی مراجعه می‌کنند، افزود: بسیاری از بخش‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران کرونایی بوده چراکه شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک‌های قبلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی‌ها، مردم باید با جدیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را به‌ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

آمار فوتی های کرونایی در گیلان ۲ رقمی است

دبیر ستاد کرونا گیلان با بیان یانکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون میزان تخت‌های درمانی و تجهیزات موردنیاز در استان با شتاب بیشتری در حال افزایش است، تصریح کرد: طی هفته‌های اخیر پنج دستگاه اکسیژن ساز و مخزن اکسیژن وارد بیمارستان‌های استان و علاوه بر آن سالن ۱۲۰ تخته اورژانس پشتیبان نیز مهیا برای انتقال بیماران شده است.

روزانه ۷ هزار گیلانی با علائم کرونا خدمات درمانی دریافت می کنند

«دکترسالاری» با اذعان به اینکه از همه ظرفیت‌های استان جهت بستری و مداوای بیماران استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مردم به نحو کنونی که ما شاهد آن هستیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند به‌گونه‌ای که تالارها باز، دورهمی ها تداوم و تجمعات در محیط‌های سربسته انجام شود، شاید در هفته‌های آینده ظرفیت‌های ما کاملاً تکمیل و امکان ارائه سرویس‌دهی به مردم نیز ممکن نباشد.

وی همچنین به کاهش مساعدت‌های خیران و نیکوکاران حوزه سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: در اسفند ۹۸ بسیاری از خیرین، جهادی‌ها، شرکت‌های همکار و بسیار از سازمان‌ها به کمک مدافعان سلامت آمدند اما امروزه حضور خیران کمرنگ شده درحالی‌که حساسیت و رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بسیار کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به گزارشی در خصوص اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق‌شده که حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال در استان را شامل می‌شود.

افزایش سه تا پنج برابری بیماران کرونایی در گیلان 

سالاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی در استان به همت مدافعان سلامت و بسیج مشغول واکسیناسیون هستند، افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در گیلان تزریق می‌شود و در صورت در اختیار داشتن واکسن بیشتر، آمادگی تزریق واکسن تا ۱۰۰ هزار دوز در روز را نیز در استان داریم.

تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۵۰۰ نفر نزدیک می شود

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:منبع مورداستفاده(۲۰ مرداد ۱۴۰۰)«خبرگزاری فارس»بااندکی اصلاحات وافزودن تصاویر.

خبرگزاری ایرنا(۲۰ مرداد ۱۴۰۰)نوشت:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در هجدهم مردادماه گفت: بیماری کرونا در حال افزایش است، در ۲۴ ساعت ۳۸ بیمارکرونایی درگیلان فوت کرده اند.

ارائه خدمات درمانی به ۱۵۰۰ بیمار سرپایی کرونا در گیلان

«دکتر آبتین حیدرزاده» گفت: در بسیاری از اماکن  همچون پاساژها ، تالارها حتی خیابان ها ازدحام جمعیت وجود دارد و  مردم  برای خرید مثل روزهای عادی رفتار می کنند.

سایه سنگین کرونا در گیلان برابر سقوط پروتکل‌ها

وی اظهار داشت: روزهای بسیار بدی است ما دوست نداریم که این آمار مرگ تکرار شود و اگر  شیوه نامه ها رعایت شود ما سعی می کنیم با آمار واکسیناسیون جلوی این آمار را بگیریم.

وی افزود: تا کنون ۶۴۰ هزار دوز واکسن تزریق شده که از بین ۱۴۰ هزار نفر دو دوز شان را دریافت کردند که امیدواریم با واکسینه تا حدی جامعه مون ایمنی پیدا کند و مرگ و میرها  کاهش یابد.

اوج‌گیری کرونا در گیلان برابر سقوط دیوار پروتکل‌های

«دکتردهنادی مقدم »معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: از تعداد بستری شدگان ۲۸۰ بیمار بدحال هستند. روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار آلودگی جدید به ویروس کرونا در استان اتفاق می افتد. 

اکنون  بیمارستان های گیلان دیگر ظرفیت پذیرش بیماران جدید ندارد ، اگرچه سرعت واکسیناسیون به طور قابل توجهی شتاب گرفته اما علاوه بر زمان بر بودن واکسیناسیون همگانی، بعد از  واکسیناسیون نیز بنا بر گفته کارشناسان بهداشتی همچنان خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، اگرچه منجر به مرگ نشود.

فرا رسیدن ماه محرم الحرام ماهی که نگاه داشتن حرمت آن بر همه واجب است این نگرانی را بوجود آورده که بخشی از بی تفاوتی ها نسبت به عدم رعایت پروتکل ها به این مراسم هم سرایت کند که البته این امر مسئولیت برگزار کنندگان و نظارت به اجتماعات عزاداری را دو چندان می کند.

بستری ۳۷۷ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در گیلان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان«دکتر آبتین حیدرزاده »پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش بی سابقه کرونا در این استان، گفت: روزانه هفت هزار گیلانی به صورت سرپایی خدمات درمانی در زمینه کرونا دریافت می کنند./۱۸ مرداد ۱۴۰۰خبرگزاری مهر.

دریک شبانه روز:مرگ ۵۳ بیمارکرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروزچهارشنبه(۳ شهریور ۱۴۰۰) با اشاره به مرگ کم سابقه ۵۳ نفر بر اثر کرونا در گیلان گفت: در حال حاضر هزار و ۸۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۳۷ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به جمع بیماران کرونایی اضافه شده اند.

«دکترآبتین حیدرزاده »با بیان اینکه ۲۶۰ بیمار کرونایی در گیلان بدحالند افزود: از این تعداد ۲۶ نفر در شبانه روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
archer جمعه 22 مرداد 1400 ساعت 22:12 http://mnevesht.blogsky.com

آرزوی سلامتی برای همه عزیزان گرفتار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد