پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

رئیس سابق شاباک:نتانیاهو شکست‌خورده‌ترین نخست‌وزیر درطول تاریخ اسرائیل است

مسئول تیم مذاکره کننده اسرائیلی:آمریکا با پول و تجهیزاتش دردی از شما پاک نمی کند و جراحات شما را التیام نمی بخشد. و اگر این تصمیم شما برای خودکشی است، ما چیزی جز صبر نداریم.

«تظاهرات ضد دولتی در تل آویو» درشامگاه شنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴(۱ تیر ۱۴۰۳)درادامه ببینید.

 «یوال دسکین»(رئیس سابق شاباک اسرائیل) :بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل شکست‌خورده‌ترین و بدترین نخست‌وزیر این کشور بوده است،من هر روز از ناتوانی کابینه و شیوه شکست‌خورده آن در اداره جنگ شوکه می‌شوم،نتانیاهو ما را به سمت بحران راهبردی چندجانبه و عدم امنیت در داخل کشاند.

«رئیس سابق شاباک اسرائیل»(یوفال دیسکین) در ادامه با تاکید: ما تاکنون با چنین وضعیت ضعیف عملیاتی در کرانه باختری مواجه نشده بودیم،«کابینه نتانیاهو شکست‌خورده‌ترین کابینه در طول تاریخ اسرائیل بوده و ما تصمیمات راهبردی اشتباهی اتخاذ کردیم که منجر به حادثه هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) شد

وی افزود: ما با تهدید موجودیتی مواجه هستیم و به رهبری جدید نیاز داریم و می‌بایست انتخابات زودهنگام برگزار و کابینه‌ وحدت بدون نتانیاهو تشکیل شود.

«یووال دیسکین»(رئیس سابق شین بت اسرائیل)، درباره یک "تهدید وجودی" هشدار داد:  بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل«اسرائیل را به سمت یک بحران چند بعدی سوق می دهد

رئیس

«یوئیل دیسکین» (رئیس الشاباک السابق)


اظهارات «یووال دیسکین» در یک تظاهرات ضد دولتی در «تقاطع کاپلان در تل آویو» بیان شد، جایی که او گفت: «شکست‌خورده‌ترین و بدترین نخست‌وزیر در تاریخ این ایالت، ما را در دهه گذشته به یک بحران استراتژیک چند بعدی سوق داد. امنیت داخلی، امنیت منطقه ای و در حوزه بین المللی.»

نتانیاهو و یووال دیسکین

Ami Ayalon, retired admiral and intelligence chief, speaks on the phone at his campaign headquarters in Tel Aviv June 11, 2007. Former Israeli leader Ehud Barak's plans for a political comeback face a final hurdle on Tuesday with a leadership vote in his Labour party, the lynchpin in Prime Minister Ehud Olmert's embattled coalition government. Barak, who won a first round on May 28, faces Ayalon in Tuesday's run-off, which will likely dictate who takes over the defence ministry in an Israel reeling from the failures of last year's Lebanon war. REUTERS/Gil Cohen Magen (ISRAEL)
دیسکین افزود: «همگرایی همه این ابعاد تهدیدها با هم ما را به آستانه وجودی در آینده نزدیک خواهد رساند».

Left-wing activists lift placards and national flags during an anti-government demonstration in the Israeli coastal city of Tel Aviv. (Photo by JACK GUEZ / AFP)
«یوئیل دیسکین» (رئیس الشاباک السابق) ادامه داد: (نتانیاهو) لایحه فرار را تصویب کرد و یک چاقوی تیز و دراز در پشت بهترین پسران ما فرو کرد، او متقاعد شده است که اگر او پادشاه نیست، پس ما، رعایای او، لیاقت پادشاهی را نداریم.

رئیس سابق شاباک: از ناتوانی کابینه در اداره جنگ شوکه شده‌ام

«رئیس سابق شاباک اسرائیل»(یوفال دیسکین)

واشنگتن پست در چارچوب صحبت از اختلافات موجود در محافل سیاسی اسرائیل به این موضوع اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو همزمان چندین نبرد در غزه و لبنان و با خانواده اسرای اسرائیلی و دولت جنگی که منحل کرده است، درگیر است.


این روزنامه آمریکایی نوشت که نتانیاهو یک رهبر است که در بسیاری از نبردها شرکت دارد و کشورش ماه‌ها است که همچنان در جریان یک حمله نظامی بی‌سابقه علیه جنبش حماس و نوار غزه است.

نتنیاهو یحل مجلس الحرب الإسرائیلی ویُشکل

این روزنامه به تشدید تنش ها در مرزهای شمالی اسرائیل با لبنان اشاره کرد و مقامات اسرائیلی و حزب الله لبنان تهدیدهای جنگی گسترده را رد و بدل کردند.
مقاله روزنامه به متوسل شدن نتانیاهو به درگیری‌های نزدیکتر و دورتر از وطن خود اشاره می‌کند که او اخیراً «دولت جنگ» را منحل کرد که شامل گروهی از مقامات، رقبا، سیاستمداران و میانه‌روتر از او می‌شود.

مظاهرات مناهضة للحکومة فی مدن إسرائیلیة تطالب بصفقة للرهائن وانتخابات مبکرة  - مصدر الإخباریة
اختلاف نظرها بر سر مدیریت مناقشه توسط نتانیاهو و مماشات با جناح راست افراطی اسرائیل، او را از هدف این "دولت جنگی" دور کرد. همانطور که روزنامه نوشته است.

کابینه بنیامین  نتانیاهو

«کابینه بنیامین نتانیاهو»(نخست وزیراسرائیل)

کابینه دولت نتانیاهو(نخست وزیر اسرائیل)

جو بایدن پیام اردوغان را به نتانیاهو منتقل کرد

پس از آن «جو بایدن»(رئیس جمهور ایالات متحده) وجود دارد که «نتانیاهو»(نخست وزیراسرائیل) در اوایل این هفته «به دلیل جلوگیری از ارسال تسلیحات به اسرائیل و خنثی کردن هدف آن برای شکست کامل حماس، به او حمله کرد

تقریر: رئیس الشاباک بحث مع رئیس المخابرات المصریة ملف محور فیلادلفیا

رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شین بت) و بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)

رئیس الشاباک یزعم إحباط أکثر من 200 عملیة منذ مطلع العام الجاری

«رونین بار»زعم رئیس جهاز الأمن الإسرائیلی العام (الشاباک)، «رونین بار» و بنیامین نتانیاهو(نخست وزیراسرائیل)

احمدالحامد دررأی الیوم نوشت:با پول آمریکا نه می توان به پیروزی رسید و نه جان مردگانی که هر روز بر تلفات آن افزوده می شود التیام داد .

احمدالحامد(یکی از اعضای برجسته تیم مذاکره کننده اسرائیل) دررأی الیوم نوشت:تمام گزارش‌های منتشر شده از داخل و خارج از کشوراسرائیل و توسط شخصیت‌هایی که در ارتش، اطلاعات، سیاسی یا غیرنظامی به دولت اسرائیل خدمت کرده‌اند، به وضوح نشان می‌دهد که نتانیاهو نهاد خود را به سمت نابودی سوق می‌دهد و باعث ویرانی کامل منطقه می‌شود. اگر نگوییم گسترده تر از آن، نتانیاهو و دولت فاشیست راست افراطی اش مصمم هستند که دست از خودکشی اجتناب ناپذیر و از پیش برنامه ریزی شده بردارند، بنابراین ما چیزی جز پذیرش حکم و سرنوشت خدا نداریم. یکی در جهان می تواند هر چیزی را در این سرنوشت اجتناب ناپذیر تغییر دهد.


و اینجا نشسته ایم و منتظریم و هیچ یک از ما مقصر نیستیم، زیرا از روز اول گفته ایم و هنوز هم می گوییم که این حکومت همه را تباهی و تباهی خواهد آورد. بله، ما آن را انتخاب نکردیم، از آن حمایت نکردیم و حتی یک روز یا یک مقام هم به آن راضی نبودیم، اما در رژیم موجود، اکثریتی دارد که آن را انتخاب و حمایت کردند، و بخشی دیگر این کار را انجام داد. به ظهور جناح راست اهمیتی نمی‌دهیم، و این نتایج است.

اسرائیل همان کسی است که خودش را به آنچه هست تبدیل کرد! این کشور و همه کسانی که از سیاست های نژادپرستانه، برتری طلبانه، توسعه طلبانه، اشغالگرانه آن حمایت کردند و روز پرداخت بهای آن فرا رسیده است که بی شک بالاست و حتی افزایش خواهد یافت.
آمریکا مردان جوان خود را برای جنگ به اینجا نمی فرستد.

ردًا على نتنیاهو..

با پول آمریکا نه می توان به پیروزی رسید و نه جان مردگانی که هر روز بر تلفات آن افزوده می شود .

و آمریکا با پول و تجهیزاتش دردی از شما پاک نمی کند و جراحات شما را التیام نمی بخشد. و اگر این تصمیم شما برای خودکشی است، ما چیزی جز صبر نداریم.
پروردگار بهشت ​​الرحمن الرحیم ظلم به بندگانش را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و هرکس از فرمان خدا سرپیچی کند و سرپیچی کند باید منتظر عذابی باشد که گریزی از آن نباشد.

عطوان: پاسخ به اسرائیل نشان داد رهبری ایران به حرف خود عمل می‌کند

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:سردبیر روزنامه «رای الیوم»(چاپ لندن)، «عبدالباری عطوان»تحلیلگر سرشناس عرب می باشد.

Anti-government protest organisation Hofshi Israel estimated more than 150,000 people attended the latest anti-government rally in Tel Aviv, calling it the biggest since the Gaza war began

تظاهرات ضد دولتی در تل آویو درشامگاه شنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴(۱ تیر ۱۴۰۳)
ده‌ها هزار معترض با تکان دادن پرچم‌های اسرائیل و سردادن شعارهایی علیه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، روز شنبه در تل‌آویو تظاهرات کردند و خواستار برگزاری انتخابات جدید و بازگرداندن گروگان‌های غزه شدند.

Relatives and supporters of Israelis taken hostage by Palestinian militants in Gaza demonstrate in Tel Aviv, calling for their release

تظاهرات گسترده ای در این شهر اسرائیلی به صورت هفتگی به دلیل مدیریت نتانیاهو در جنگ نزدیک به 9 ماهه غزه که با حمله حماس در ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) به جنوب اسرائیل آغاز شد، رخ می دهد.

بسیاری از معترضان در حالی که مردم به بزرگ ترین گذرگاه اصلی شهر اسرائیل سرازیر می شدند، تابلوهایی با مضامین «وزیر جنایت» و «جنگ را متوقف کنید» در دست داشتند.

Large protests have occurred in the Israeli city on a weekly basis over Netanyahu’s handling of the nearly nine-month-old war in Gaza started by Hamas’s Oct 7 attack on southern Israel. - (Photo by JACK GUEZ / AFP)

شای ارل، پیمانکار ۶۶ ساله می گوید: "من اینجا هستم زیرا از آینده نوه ام می ترسم. اگر ما بیرون نرویم و از شر دولت وحشتناک خلاص شویم، آینده ای برای آنها وجود نخواهد داشت."

"همه موش های کنست(نمایندگان پارلمان اسرائیل)... من به هیچ یک از آنها اجازه نمی دهم نگهبان یک مهدکودک باشد."(آنها حتی از اداره یک مهدکودک ناتوانند)

People attend a demonstration against Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's government and a call for the release of hostages in Gaza, amid the Israel-Hamas conflict, in Tel Aviv, Israel, June 22, 2024. (REUTERS)

سازمان تظاهرات ضد دولتی هوفی اسرائیل تخمین زد که بیش از ۱۵۰هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند و آن را بزرگترین تجمع از زمان آغاز جنگ غزه نامید.

بستگان و حامیان اسرائیلی‌هایی که توسط شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه به گروگان گرفته شده‌اند در تظاهراتی در تل‌آویو خواهان آزادی آنها شدند.

Protesters attend a demonstration against Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's government and a call for the release of hostages in Gaza, amid the Israel-Hamas conflict, in Tel Aviv, Israel, June 22, 2024. (Reuters)
برخی از تظاهرکنندگان با پوشاندن رنگ قرمز در میدان دموکراسی شهر روی زمین دراز کشیدند تا به آنچه که به گفته آنها مرگ دموکراسی کشور در زمان نتانیاهو است اعتراض کنند.

یووال دیسکین، رئیس سابق آژانس امنیتی داخلی شین بت اسرائیل، در خطاب به جمعیت، نتانیاهو را به عنوان "بدترین نخست وزیر اسرائیل" محکوم کرد.

Thousands rally against government outside Netanyahu's Caesarea home | The  Times of Israel

بسیاری از ائتلاف جناح راست کشور که شامل ایتامار بن گویر وزیر امنیت و سایر ملی گرایان افراطی راست افراطی است، ناامید هستند و آن را به طولانی شدن جنگ در غزه و به خطر انداختن امنیت کشور و گروگان ها متهم می کنند.

یورام، یک راهنمای تور ۵۰ ساله که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، گفت که در هر تظاهرات هفتگی شرکت می کند زیرا اسرائیل به دلیل نتانیاهو «دیروز» به انتخابات نیاز داشت.

او گفت: «من واقعاً امیدوارم که دولت نتانیاهو سقوط کند. اگر به تاریخ اصلی انتخابات در سال ۲۰۲۶(۱۴۰۵ شمسی) برویم، این یک انتخابات دموکراتیک نخواهد بود.»

نیروهای حماس ۲۵۱ گروگان را در ۷ اکتبر۲۰۲۳ دستگیر کردند که اسرائیل معتقد است از این تعداد ۱۱۶ گروگان در غزه باقی مانده اند که ۴۱ نفر از آنها کشته شده اند.

یک راهپیمایی جداگانه در تل آویو در شنبه شب۲۲ ژوئن ۲۰۲۴(۱ تیر ۱۴۰۳) هزاران نفر از بستگان و حامیان گروگان ها را به خود جلب کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه بر اساس آمار رسمی اسرائیل، حمله به اسرائیل منجر به کشته شدن ۱۱۹۴ نفر شد که اکثر آنها غیرنظامی بودند.

به گفته وزارت بهداشت در منطقه تحت کنترل حماس، حمله تلافی جویانه اسرائیل به غزه دست کم ۳۷۵۵۱ نفر را که اکثر آنها غیرنظامی بودند، کشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد