پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

۲۰۰ موشک هایپرسونیک(ایران) در ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند

فاصله ایران تا مرکز اسرائیل ۱۷۰۰ کیلومتر/موشک‌های هایپرسونیک دارای بُردی ۲ هزار کیلومتراست.

گزیده اخبار(حمله موشکی ایران به اسرائیل):وعده صادق ۲ ساعت ۲۰ شامگاه سه شنبه ۱ اکتبر ۲۰۲۴(۱۰ مهر ۱۴۰۳)

کارشناس الجزیره: ارزیابی های اولیه حاکی از عبور موفق ۹۰ درصد موشک های ایرانی از دفاع موشکی اسرائیل(گنبدآهنین) عبور کرده اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی برای اولین‌بار با موشک‌های هایپرسونیک فتاح رادارهای سپر دفاع موشکی هدایت‌کننده موشک‌های آرو ۲ و ۳ را منهدم کرد.

وعده+صادق

موشک فتاح با برد ۱۴۰۰ کیلومتر، سرعتی معادل ۱۳ ماخ (۱۶۰۰۰کیلومتر بر ساعت) دارد. این موشک همچنین از یک سر جنگی با موتور کروی سوخت جامد و نازل متحرک بهره می‌برد که قابلیت مانور در همه جهات و دورانی را داراست.
بُرد ۱۴۰۰ کیلومتری موشک فتاح- که به گفته سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه امکان افزایش آن نیز وجود دارد- آن را در دسته موشک‌های موسوم به «اسرائیل‌زن» ایران قرار می‌دهد.
موشک‌های «اسرائیل‌زن» ایران بُردی بین ۱۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر دارند که این برد می‌تواند موشک را به هر هدفی در هر جغرافیایی از سرزمین‌های اشغالی، برساند.

موشک های ایران به کدام مناطق اشغالی اصابت کرد؟
موشک
نقب: با حمله موشکی ایران، آسمان نقب در مرکز مناطق اشغالی با آتش موشک‌ها روشن شد. بسیاری از پایگاه‌های هوایی اسرائیل در نقب قرار دارند.

حیفا: شبکه فاکس نیوز آمریکا، اصابت دو موشک بالستیک ایرانی در حیفا را به صورت پخش زنده نشان داد.

تل آویو: منابع اسرائیلی اعلام کردند بر اثر اصابت یکی از موشک‌های ایران به ساختمانی در شمال تل آویو ۱۳ صهیونیست زخمی شدند.

بازتاب حملات موشکی ایران به اسرائیل در رسانه‌های جهان

هرتزلیا: تصاویری هم از اصابت مستقیم یکی از موشک‌های ایران به هرتزلیا در شمال فلسطین اشغالی پخش شده است.

محور نتساریم: منابع عبری زبان اعلام کردند که ایران به سمت محور نتساریم در جنوب غزه که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، موشک شلیک کرده است. ارتش اشغالگر صهیونیستی با استفاده از این محور نوار غزه را تقسیم کرده و اجازه بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال این باریکه را نمی‌دهد. منابع عبری از انهدام تعداد زیادی از تانک‌های اشغالگران در این محور بر اثر حمله موشکی ایران خبر دادند.

فاصله ایران تا مرکز اسرائیل  ۱۷۷۰ کیلومتر/موشک‌های هایپرسونیک دارای بُردی ۲ هزار کیلومتراست.

«سکوهای گازی در عسقلان در جنوب»: موشک‌های ایران به سکوی گاز اسرائیل در نزدیکی «سواحل نوار» اصابت کرد و بر اثر اصابت این موشک‌ها، این سکوی گازی آتش گرفت.

حمله موشکی ایران به اسرائیل

تاسیسات نفت و گاز طنطوره: اصابت های مکرر موشکهای ایرانی به تاسیسات نفت و گاز طنطوره مستقر در ساحل شهر بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی نیز تائید شد.

«پایگاه هوایی نواتیم»: بر اثر اصابت موشک‌های ایران، پایگاه هوایی نواتیم به شدت دچار آسیب شد.

«پایگاه‌ هاتزریم»: این پایگاه هوایی یک فرودگاه نظامی در بخش «بئرشبع» است که هدف قرار گرفت.

«پایگاه تل نوف»: این پایگاه هوایی یک فرودگاه نظامی است که یک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۲۳۸۸ متر است. این فرودگاه در «شهر رخووت» قرار دارد و هدف حملات موشکی ایران بوده است.

«پایگاه گلیلوت»: از پایگاه «گلیلوت» به عنوان مهمترین پایگاه اطلاعاتی اسرائیل نامبرده می‌شود. این پایگاه مرکز فعالیت‌ دوایر اطلاعاتی و جاسوسی مهم ارتش اسرائیل است که بر اثر حمله موشکی ایران آسیب دید.

جزئیات حمله موشکی ایران به اسرائیل

مقر موساد: شبکه تلویزیونی النجبا عراق اعلام کرد که در حمله موشکی ایران مقر موساد به طور کامل ویران شد.

«فرودگاه اللد»: موشک‌های ایران به فرودگاه اللد در مناطق اشغالی فلسطین نیز اصابت کرد.

سایر پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی: تصاویر متعددی نیز از انفجار در پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در پی اصابت موشک‌های ایران منتشر شده است. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران پایگاه‌های نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده و به غیرنظامیان شلیک نکرده است.

واحد ۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات الکترونیک: «رونن برگمن»، خبرنگار نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که من یک سری انفجارهای مهیب را در نزدیکی خانه ام در شمال تل آویو، نزدیک به «مقر موساد» آژانس اطلاعات خارجی، واحد ۸۲۰۰ و آژانس اطلاعات الکترونیک احساس کردم و تمام خانه می لرزید.

بیانیه‌های رسمی ایران
نصرمن الله: حساب کاربری مجازی متعلق به مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای، ضمن انتشار یک پوستر از حمله موشکی به رژیم صهیونیستی نوشت: نصر من‌الله و فتح قریب.

توصیه رئیس جمهور ایران: «مسعود پزشکیان»(رئیس‌جمهوری اسلامی ایران) در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت که ‏بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود. نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

«وعده صادق ۲»

خبرگزاری میزان نوشت:اصابت موشک‌های ایران به سکو‌های گازی در عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی

حملات موشکی ایران به اسرائیل/اصابت موشک‌های ایران به سکو‌های گازی در عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی

کارشناس الجزیره: ارزیابی های اولیه حاکی از عبور موفق ۹۰ درصد موشک های ایرانی از دفاع موشکی اسرائیل(گنبدآهنین) عبور کرده اند.
ساعت ۲۰ شامگاه سه شنبه ۱ اکتبر ۲۰۲۴(۱۰ مهر ۱۴۰۳)خبرگزاری‌ها با انتشار تصاویری از آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل خبر دادند. سپاه هم با دو بیانیه درباره جزییات حمله توضیح داد و اعلام کرد که این حمله در انتقام از خون اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان انجام شده. سپاه گفت که ۹۰ درصد موشک ها به هدف خورده است. سپاه همچنین هشدار داد که درصورت پاسخ اسرائیل، حمله بعدی ویرانگرتر خواهد بود.

آمریکا: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران حدود ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. وی در بخش‌های دیگری از اظهارات خود گفت: ما در حال همکاری با ارتش و مقامات اسرائیلی برای ارزیابی تأثیر حمله ایران هستیم. پنتاگون نیز گفت: حمله موشکی ایران دو برابر بزرگتر از حمله آوریل گذشته بود. پنتاگون افزود: ما از هیچ هشداری از سوی ایران قبل از حمله به اسرائیل مطلع نیستیم.

حمله سایبری همزمان با حمله موشکی ایران
یوسی میلمن خبرنگار هاآرتص نوشت: در کنار حمله موشکی ایران جنگ سایبری را هم علیه اسرائیل در دست اجرا دارد.وی مدعی شد که پیامک هایی جعلی به گوشی اسرائیلی رسیده است که به آنها خبر می‌دهد، حمله هوایی به پایان رسیده و می‌توانند از پناهگاه‌ها خارج شوند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:آیاامکان رهگیری سامانه آمریکایی پاتریوت از موشک هایپرسونیک فتاح ایران رادارد که بتواندساقطش کند؟

سامانه دفاع موشکی خِتْسْ یا پیکان
یورونیوز نوشت:«جان کرزیزانیاک» پژوهشگر مؤسسه کنترل تسلیحات اتمی ویسکانسین در واشنگتن‌DC در مصاحبه‌ای با CNN در ماه ژوئن ۲۰۲۳(خرداد ۱۴۰۲) گفت: «این امکان وجود دارد که سامانه آمریکایی پاتریوت بتواند موشک فتاح را ساقط کند، اما از آنجایی که هنوز ناشناخته‌های بسیاری در مورد هر دو سامانه وجود دارد، به سختی می‌توان با اطمینان سخن گفت
این کارشناس در ادامه گفت«گزارش‌های جنگ اوکراین نشان می‌دهند که سامانه پاتریوت موفق شد وامااگر موشک‌ها در ارتفاع پایین‌ پرواز کنند که قابل شناسایی نباشند یا اگر موشک‌های زیادی به صورت هم‌زمان شلیک شده باشند، امکان اشتباه دارد

اسرائیل: حمله موشکی ایران پایان یافته است / موشک‌های ایران به مرکز و جنوب اسرائیل اصابت کرد

رسانه عبری زبان می گویند: بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند.
ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه (۱ اکتبر ۲۰۲۴)بیش از ۴۰۰ موشک هایپرسونیک در کمتر از ۱۰ دقیقه به اسرائیل رسیدند.
سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد: تعدادی از موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز داشته‌ایم.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:گزیده ای از گزارشات حمله موشکی ایران به اسرائیل(وعده صادق ۲) به روایت منابع خارجی وداخلی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد