پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

آشوب هواداران ترامپ"حمله به کنگره"اعتراض به نتایج آنتخابات

حمله ​آشوبگران  هوادارترامپ به کنگره (مجلس نمایندگان )امریکا

ساعاتی پس ازاخراج مهاجمین،کنگره امریکا،رسماًانتخابات راتاأییدکرد وریاست جمهوری «جوبایدن»رااعلام کرد.

«رئیس جمهورمنتخب »(جوبایدن) از ازرئیس جمهور(دونالدترامپ) خواست با حضور در تلویزیون از هواداران خود بخواهد که به خانه بازگردند و ازآشوب دست بردارند.

آشوب هواداران ترامپ «حمله به کنگره» اعتراض به نتایج آنتخابات.

همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای امریکا برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ، عصر روزچهارشنبه،۶ژانویه۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) وارد ساختمان کنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند.یک زن باگلوله کشته،۱۵ نفرزخمی شدند.

گزارش رسانه‌های بین‌المللی و تصاویر تلویزیون‌های آمریکایی که تجمع اطراف کنگره را به صورت مستقیم پخش می‌کنند نشان می‌دهد که  مهاجمین هوادار رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سخنرانی ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند و با نیروهای پلیس محافظ ساختمان درگیر شده‌اند،۱۵ نفرزخمی شدند.

استقرار گارد ملی در واشینگتن؛ یک زن کشته شد

در همین حال، گزارش شبکه‌های خبری آمریکا حاکی است که گارد ملی منطقه واشینگتن دی.سی و ایالت‌های مریلند و ویرجینیا در واشینگتن مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده است، نیروهای گارد ملی هم اکنون عازم واشینگتن هستند.

​توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:این حمله وهجوم،ازقبل توسط دونالدترامپ فواخوان شده بود وحمله زمانی آغازشدکه ترامپ سخنرانی خودرابه پایان برد

لطضه ورودمهاجمان به داخل صحن_کنگره

مهاجمان قصد هجوم به داخل اتاقهای نمایندگان رادارند ونمایندگان پناه می گیرند.

نماینده جیسون کرو (D. ، Colo.) نماینده ایالات متحده ، سوزان وایلد (D. ، Pa.) ، در حالی که پوشش خود را آغاز می کند ، آرام می کند ، زیرا آشوبگران جلسه مشترک کنگره را برای تأیید نتایج کالج انتخابات در روز چهارشنبه در واشنگتن مختل می کنند.

نمایندگان ایالات متحده ، مادلین دین (D. ، Pa.) و سایر قانونگذاران در حالی که شورشیان روز چهارشنبه به واشنگتن به واشنگتن حمله کردند ، پوشش خود را تحت پوشش قرار دادند.

 سوزان وایلد نماینده آمریکا (D. ، Pa.) گفت: مردم بیش از یکدیگر فریاد می زدند ، بنابراین درک آنچه مردم می گویند واقعاً دشوار است.

حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در اعتراض به صدور گواهینامه نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده توسط کنگره آمریکا ، 

در واشنگتن ، ایالات متحده ، 6 ژانویه 2021 ، بر روی دیوارها در پایتخت ایالات متحده بالا می روند

آشوبگران حامی ترامپ

 یک منبع در کاخ سفید: آشوبگران آمریکایی شب را در ساختمان کنگره می‌مانند+ جزییات

گزارش شبکه ان بی سی حاکی است، هزاران نیروی گارد هم اکنون عازم واشینگتن شدند.

فاتحان کنگره امریکا

«آشوبگر»دستورتوقف آشوبهای خیابانی راصادرکرد

در همین حال گزارش‌ها حاکی است که یک زن در جریان هجوم طرفداران ترامپ به داخل کنگره زخمی شده که حال وی وخیم است.

اما ساعت ۶ بعداز ظهر ان بی سی گزارش داد که این زن که در داخل ساختمان کنگره گلوله خورده بود، در بیمارستان درگذشت.

پلیس واشینگتن هم پیشتر گفته بود، ۱۵ مورد جراحت گزارش شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس پلیس واشینگتن هم گفته است معترضان هوادار دونالد ترامپ از نوعی گاز اشک آور و سوزاننده علیه نیروهای محافظ کنگره استفاده کردند و به این طریق توانستند وارد ساختمان کنگره شوند.

واکنش جو بایدن و دونالد ترامپ

«جو بایدن» رئیس جمهوری منتخب آمریکا ساعت ۴:۱۵ بعداز ظهر هجوم به ساختمان کنگره را «حمله بی سابقه» به دموکراسی ایالات متحده خواند و آن را محکوم کرد.

«رئیس جمهورمنتخب » از ازرئیس جمهور-کنونی- خواست با حضور در تلویزیون از هواداران خود بخواهد که به خانه بازگردند و ازآشوب دست بردارند.

در همین حال همزمان با این اظهارات جو بایدن، دونالد ترامپ در پیامی ویدئویی از هواداران خود خواست به خانه بازگردند.

این مهاجم«جیک آنجلی» است بانام مستعار«شمن کیوانان» ۳۲ ساله باتحصیلات دبیرستانی  از شهر فینیکس( ایالت آریزونا)،شغل غیرحرفه ای خوانندگی،تقریباً بیکاره.

دونالد ترامپ گفت، می دانم که ناراحت هستید. الان زمان آن است که باید به خانه بروید. در آرامش به خانه بروید.

ساعت ۵ بعداز ظهر به وقت محلی، نیروهای پلیس که در اطراف ساختمان کنگره مستقر شده بودند، بیرون کردن معترضان از ساختمان کنگره را آغاز کردند.

موریل باوزر(بوئرس)، شهردار واشینگتن دی سی از اعمال مقررات منع تردد از ساعت شش عصر خبر داده است.‎

سناتور جمهوری‌خواه« لیندسی گراهام»یکی از حامیان نزدیک دونالد ترامپ، در توئیتی خواستار محاکمه مهاجمان به ساختمان کنگره شده است.

وی همچنین در توئیتی دیگر خواستار تشکیل نشست کنگره در چهارشنبه برای بررسی تایید نتیجه انتخابات شده است.

به دنبال بیرون راندن هواداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره در واشینگتن، شامگاه چهارشنبه،۶ژانویه۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری از سر گرفته شد.

«مایک پنس» معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، در آغاز نشست شامگاه چهارشنبه گفت، ما خشونت رخ داده در اینجا را به شدیدترین حالت ممکن محکوم می‌کنیم.

این مهاجم اسمش«ریچارد بارنت» است.

«مایک پنس»: به کسانی که امروز در ساختمان کنگره تخریب به بار آوردند: شما پیروز نشدید. خشونت هرگز پیروز نمی‌شود. آزادی پیروز می‌شود. و این (کنگره) همچنان خانه مردم است.

«میچ مک کانال» رهبر اکثریت سنا هم در سخنانی با محکوم کردن حمله به کنگره گفت، آنچه امروز روی داد «شورش ناکام» بود.

وی در ادامه تصریح کرد کاری را امروز برای تایید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ آغاز کردیم براساس قانون نهایی می‌کنیم.

مهاجمین آشوبگر«تروریست داخلی»هستندو«اوباش»

اتهام جدید دموکرات‌ها به ترامپ، سوء استفاده از قدرت

«چاک شومر »رهبر اقلیت سنا نیز در سخنانی گفت، کسانی که به داخل کنگره هجوم بردند تظاهر کننده و معترض نبودند، بلکه «تروریست داخلی» بودند.

چاک شومر اضافه کرد: این اتفاق خود به خودی روی نداد. بخش مهمی از مسئولیت آن برعهده رئیس جمهور است.

«چاک شومر  در ادامه مهاجمان را «اوباش» خواند و خواستار تعقیب قضایی آنها شد.

تاکنون دو تن از ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه در صحن اعلام کردند که بعداز رویدادهای روز چهارشنبه، دیگر اعتراضی به نتیجه انتخابات ندارند.

سناتور جمهوری‌خواه «کلی لافلر» از ایالت جورجیا اعلام کرد که از اعتراض خود صرفنظر کرده است.

سناتور دموکرات «دیک دوربین» از ایلینوی، نیز گفت، مهاجمان به دعوت رئیس جمهوری به واشینگتن آمدند، 

برای این که در چنین روزی کنگره تایید آرای الکترال را بررسی می‌کرد.

در ادامه، «جاش هالی» سناتور جمهوری‌خواه با محکوم‌کردن خشونت روز چهارشنبه گفت، خشونت جایی در آمریکا ندارد.

نشست مجلس نمایندگان

نشست مجلس نمایندگان آمریکا برای تایید آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر چهارشنبه ساعت ۹ شب به وقت محلی آغاز شد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان در سخنانی با اشاره به رویدادهای روز چهارشنبه تاکید کرد که این می تواند سرآغاز شروع تازه ای باشد.

هجوم به ساختمان کنگره

حمله قوم ترامپ به کنگره

بعدازظهر روز چهارشنبه همزمان با آغاز نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان 

گروهی از هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سخنرانی وی به ساختمان کنگره حمله کرده و با نیروهای پلیس محافظ ساختمان درگیر شدند.

یادداشت مهاجمان-روی میزرئیس مجلس

قوم ترامپ عکس یادگاری می گیرند!

۴نفرکشته درحمله مهاجمان به کنگره

رابرت کونتی(کنتی)، رئیس پلیس واشنگتن دی سی گفت: علاوه بر زنی که به دلیل شلیک گلوله در بیمارستان جان باخت سه مرگ دیگر در اطراف ساختمان کنگره گزارش شده است.

کونتی در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر جسد یک زن و دو مرد دیگر نیز داریم.

رئیس پلیس گفت:دست کم ۱۳ معترض طرفدار ترامپ دردر کپیتول(ساختمان کنگره) دستگیر شده و حداقل پنج سلاح توقیف شده است.

دفتررئیس مجلس بعدازحمله مهاجمان

شینگتن دی‌سی، علاوه بر چهار کشته در هجوم به کنگره، تاکنون ۵۲ نفر نیز بازداشت شده‌اند. از این تعداد ۴۷ نفر به دلیل نقض حکم منع عبور و مرور در شهر دستگیر شده‌اند.

لحظه شلیک به زن مهاجم

زنی که درکنکره تیرخورد«اشلی بابیت»۳۵افسرسابق نیروی هوایی امریکا- با رتبه عالی امنیتی بود،ساکن دیگو(ایالت کالیفرنیا)که ۱۴سال سابق خدمت درارتش داشته است ولی هم اکنون باهمکاری شوهرش تجارت می کردند.

نیروی هوایی از کالیفرنیا شناخته شده است، نام این مأمورامنیتی «اشلی الیزابت مک آنتی»(Ashli Elizabeth McEntee)یک نیروی هوایی نیروهای امنیتی بود که در حین انجام وظیفه فعال ، به درجه هواپیمابر ارشد یا E-4 رسید.

 یک افسر پلیس با لباس شخصی در پشت سنگر گرفته بود «آشلی بابیت» را هدف شلیک گلوله قرار می دهد ، در حالی که پرچم ترامپ را به دور کمر بسته بود ، از پنجره شکسته یکی از درهادرحال بالا رفتن بودکه با اصابت گلوله سقوط می کندخونش به کف مرمر مجلس کنگره می ریزدوتاقبل از رسیدن به بیمارستان فوت می کند

روز پنجشنبه ، رئیس پلیس کاپیتول ، استیون سوند ، در بیانیه ای تأیید کرد که بابیت زنی است که به ضرب گلوله کشته شد.

سوند گفت که "هزاران نفر از افرادی که در اقدامات آشوبگرانه خشونت آمیز شرکت داشتند ... به ساختمان پایتخت ایالات متحده یورش بردند" و با لوله های فلزی به نیروهای انتظامی حمله کردند ، مواد محرک شیمیایی را تخلیه و سلاح های دیگر را به دست گرفتند.

ساعاتی پس از بیرون راندن طرفداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره آمریکا، ساعت ۳:۳۲ بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی‌ماه، کنگره امریکا رسماً پیروزی جو بایدن و معاون او کامالا هریس در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ را تأیید کردند.

در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آرای کالج انتخاباتی خوانده شد و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، تاییدیه تمامی ۵۰ ایالت آمریکا را اعلام کرد.

در نشست سنای آمریکا نخست رای‌گیری برای بررسی نخستین اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا برگزار شد. این اعتراض با ۹۳ رای مخالف در مقابل ۶ رای موافق رد شد.

در نهایت در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه شب نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان با تایید نتیجه مجمع گزینندگان (کالج انتخاباتی) ایالات مختلف آغاز شد.

در مجلس نمایندگان نیز اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا با ۳۰۳ رای مخالف در مقابل ۱۲۱ رای موافق رد شد.

اما نمایندگان جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا اعتراض کردند. در ادامه نشست جداگانه دو مجلس آغاز شد تا به این اعتراض رسیدگی کند.

در حالی که برخی از اعضای مجلس نمایندگان به نتیجه انتخابات در جورجیا و نوادا اعتراض داشتند، به دلیل پس گرفتن امضای اعضای سنا، این اعتراض‌ها رد شد.

واکنش جامعه جهانی نسبت به آشوب هواداران ترامپ

روسیه:«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رخدادهای اخیر واشنگتن دی سی گفت که آمریکا دیگر حق ندارد برای دیگر کشورها درباره دموکراسی نطق کند.
فرانسه:«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: «آنچه در واشنگتن رخ داد، قطعاً (رفتار) آمریکایی نبوده است. ما به قدرت دموکراسی آمریکا ایمان داریم».
آلمان:«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز به این رخدادها واکنش نشان داده و گفت: «هواداران ترامپ به زیر پا گذاشتن ارزش‌های دموکراتیک را پایان دهند. دشمنان دموکراسی از دیدن تصاویر واشنگتن، خرسند می‌شوند».

آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در پی تأیید نهایی پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ابراز امیدواری کرد که مجدداً دموکراسی آمریکا احیا شود.

وی در این خصوص گفت: «بایدن و (کامالا) هریس (معاون بایدن) ظرف دو هفته فصل جدیدی از دموکراسی را در آمریکا ایجاد می کنند. شک ندارم که دموکراسی آمریکا پیروز می‌شود».

کانادا:«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز به تحولات اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «خشونت هرگز بر خواسته مردم پیروز نمی‌شود. دموکراسی باید در آمریکا حفظ شود و همین اتفاق نیز خواهد افتاد».
هند:«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با ابراز تعجب از حوادث‌های کنگره آمریکا گفت: «از دیدن اخبار شورش در واشنگتن آشفته شدم. نباید اجازه داد روند دموکراتیک با اعتراضات غیرقانونی تخریب شود». 

اسرائیل:«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) در صفحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن رخدادهای شب گذشته در ساختمان کنگره آمریکا نوشت که از مشاهده حمله به ساختمان کنگره شوکه شده است.

دبیرکل سازمان ملل:«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز به طور غیرمستقیم خطاب به «دونالد ترامپ» که تحریک‌کننده خشونت‌های شب گذشته در پایتخت آمریکا بوده، گفت: «رهبران سیاسی باید هواداران خود را به خویشتن‌داری دعوت کرده و به رویه‌های دموکراتیک و حاکمیت قانون احترام بگذارند».

*عفو بین‌الملل: با متهم کردن ترامپ به تحریک خشونت در آمریکا در خصوص خشونت‌های اخیر در واشنگتن دی سی ابراز تأسف کرد.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود درباره تحولات آمریکا اعلام کرد: «لحظه برآورد ایالات متحده است. رئیس‌جمهور ترامپ به طور مداوم تشویق به خشونت و بی‌نظمی هوادارانش می‌کند. این اقدامات یک رهبر نیست بلکه اقدامات یک تحریک کننده است. تمامی مقام‌های دولتی باید اظهارات رئیس‌جمهور را محکوم کنند».

در ادامه این بیانیه این نهاد بین‌المللی از ترامپ درخواست کرد که به جای دامن زدن به تنش‌ها، تنش‌زدایی کند.

رئیس جمهورسابق امریکا:«جورج بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت‌های هواداران ترامپ، صحنه‌های خشونت‌باری که حامیان ترامپ به وجود آورده‌اند را «تهوع‌آور و دلخراش» توصیف کرد.

وی گفت: «جای تعجب نبود که در یک کشور ناپایدار و نه در جمهوری دموکراتیک آمریکا شاهد زیر سؤال بردن انتخابات نبودیم».

بوش با انتقاد از ترامپ به دلیل تحریک هوادارانش به خشونت گفت: «رفتار برخی رهبران سیاسی از زمان انتخابات و بی‌حرمتی امروز آنها به نهادها، سنن و حاکمیت قانون در کشور ما مایه حیرت است».

رادیوامریکا اینگونه نوشت:اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، براساس این متمم معاون رئیس جمهوری و کابینه دولت می توانند در صورتی که رئیس جمهوری نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون رئیس جمهوری جایگزین او خواهد شد.

یک روز پس از حمله وحشیانه خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه خواستار برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شده‌اند.

نانسی پلوسی در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به «تحریک شورش مسلحانه» علیه ایالات متحده متهم کرد.

نانسی پلوسی گفته است، اگر معاون رئیس جمهوری و کابینه اجرای متمم قانون اساسی را آغاز نکنند، احتمالا کنگره استیضاح را شروع خواهد کرد.

نانسی پلوسی به معاون رئیس جمهوری آمریکا تا شامگاه پنجشنبه فرست داده است که متمم ۲۵ قانون اساسی را اجرا کند.

در همین حال، چاک شومر نیز از اعضای کابینه و مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری‌ آمریکا خواسته است با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ اقدام کنند.

رسانه‌های آمریکایی نیز می‌گویند، مایک پنس تمایلی به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی ندارد.تاکنون متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در این کشور به کار گرفته نشده است.

این در حالی است که صداها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت بلندتر شده و علاوه بر دموکرات‌ها، تعدادی از جمهوری‌خواهان، از جمله ژنرال جان کلی و میک مولوینی، روسای سابق دفتر ریاست جمهوری آقای ترامپ خواهان کنار گذاشته شدن وی از قدرت هستند.

در همین زمینه آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان نیز خواستار سلب صلاحیت از دونالد ترامپ شده است.

آدام کینزینگر تصریح کرده است که اجرای این متمم برای حفاظت از آمریکا ضروری است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و از متحدان دونالد ترامپ گفته است که اکنون از اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی حمایت نمی‌کند ولی نباید آن را از گزینه‌ها روی میز خارج کرد، چرا که اگر اتفاقی بیفتد، می‌توان آن را اجرا کرد.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

این در حالی است که فیسبوک و اینستاگرام حساب کاربری دونالد ترامپ را تا دو هفته دیگر یعنی پایان دوره ریاست جمهوری او تعلیق کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دونالد ترامپ در یک ویدیو دو دقیقه‌ و ۴۱ ثانیه‌ای که ساعت ۷:۱۰ دقیقه عصر پنجشنبه ۱۸ دی ماه در توییتر منتشر شده، گفته است: دولت جدید در تاریخ ۲۰ ژانویه ادای سوگند خواهد کرد(و روی کار خواهد آمد). اکنون تمرکز من بر روی حصول اطمینان از انتقال بدون مشکل، قانونمند و روان قدرت است. در این لحظات مطالبه التیام و آشتی جویی ضروری است.»

فتنه۱۳۸۸/  فتنه  ۱۳۹۹

آیت الله خامنه ای:در سال ۸۸ آمریکا می‌خواست ایران را بی‌ثبات سازد، همان اتفاقی که برای آنان در سال ۹۹ برای خودشان رخ داد و خدای متعال همان وضعیتی را که برای ایران می‌خواستند تا جنگ داخلی راه بیندازند، برای خودشان پیش آورد./۱۹ دی ۱۳۹۹

برای اطلاعات بیشتربه این لینک مراجعه کنید:

نماینده مجلسی که دربین مهاجمین کنگره بود+بمپ گذاری در۲حزب امریکا                                     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد