پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

پیراسته فر

علمی،تحقیقی و تحلیلی

برنامه مهاجمین"اشغال پایتخت" بعداز تسخیرکنگره،اعلام حکومت نظامی بود

​قراربودبعدازتسخیرکنکره«پایتخت»امریکا(واشینگتن)رااشغال کنندواعلام حکومت نظامی(کودتا).

خانم «اشلی بابیت» در توییت خود نوشت: «هیچ چیز مانع ما نخواهد شد ...اما طوفان اینجاست در کمتر از۲۴ ساعت واشینگتن DC سقوط می کند ... تاریک تا روشن!»

دراین تهاجم ۵ نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر  زخمی وبازداشت شدند.

«اشلی بابیت»زنی که درهنگام حمله کنگره تیرخورد،افسر-سابق-امنیتی ارتش امریکا(نیروی هوایی بود)ازطرفداران سرسخت ترامپ بود.

هجوم« قوم ترامپ »به ساختمان کنگره(مجلس نمایندگان)امریکا

آشوب هواداران ترامپ «حمله به کنگره» اعتراض به نتایج آنتخابات.

همزمان با برگزاری نشست مشترک قانون‌گذاران مجلس نمایندگان و سنای امریکا برای شمارش آرای الکترال نامزدهای انتخابات سوم نوامبر ریاست‌جمهوری، هواداران دونالد ترامپ(قوم ترامپ)، عصر روزچهارشنبه،۶ژانویه۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) وارد ساختمان کُنگره شدند و حصار امنیتی آن را شکستند.

۴نفر ازجمله یک زن باگلوله کشته،ده هانفر نفرزخمی شدند.

مهاجمان قوم ترامپ

استانداردهای دوگانه پلیس امریکا:اگرمعترض «سفیدپوست» باشد،حق اعمال خشونت وتخریب دارد (بقرماییدتشریف ببریدبیرون)واما«سیاهپوست»باشدبایدروی گلوی معترض «زانوزد»

 باید

لحظاتی  قبل ازحمله مهاجمان

۴نفرکشته درحمله مهاجمان به کنگره

قوم ترامپ،وحشی های امریکا

حمله به کنگره-بارعایت پروتکل ها!

حمله قوم ترامپ به مجلس امریکا

حمله قوم ترامپ به کنگره امریکا

فرارنمایندگان ازحمله قوم ترامپ

درگیری قوم ترامپ باپلیس امریکا

حمله قوم ترامپ به کنگره امریکا

لم دادن یکی ازمهاجمان روی  میزکاررئیس مجلس.

میز کار پلوسی بعد از حمله به کنگره

این مهاجم  پس از خروج از ساختمان کنگره گفته بود: «هنگامی که وارد اتاق پلوسی شدم، هنوز به خاطر آثار گاز اشک‌آور سرفه می‌کردم. یک پوشه روی میز پلوسی بود که روی آن نوشتم ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم».

وحشت نمایندگان امریکا

مهاجمان «ریاست  کنگره» راتجربه می کنند!

رابرت کونتی(کنتی)، رئیس پلیس واشنگتن دی سی گفت: علاوه بر زنی که به دلیل شلیک گلوله در بیمارستان جان باخت سه مرگ دیگر در اطراف ساختمان کنگره گزارش شده است.

«کونتی »در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر جسد یک زن و دو مرد دیگر نیز داریم.

رئیس پلیس گفت:دست کم ۱۳ معترض طرفدار ترامپ دردر کپیتول(ساختمان کنگره) دستگیر شده و حداقل پنج سلاح ازمهاجمان توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن دی‌سی، علاوه بر چهار کشته در هجوم به کنگره، تاکنون ۵۲ نفر نیز بازداشت شده‌اند. از این تعداد ۴۷ نفر به دلیل نقض حکم منع عبور و مرور (نقض حکومت نظامی)در شهر دستگیر شده‌اند.

زنی که درکنکره تیرخورد«اشلی بابیت»۳۵افسرسابق نیروی هوایی امریکا- با رتبه عالی امنیتی بود،ساکن سن دیگو(ایالت کالیفرنیا)که ۱۴سال سابق خدمت درارتش داشته است ولی هم اکنون باهمکاری شوهرش تجارت می کردند.

رابرت کونتی(کنتی)، رئیس پلیس واشنگتن دی سی گفت: علاوه بر زنی که به دلیل شلیک گلوله در بیمارستان جان باخت سه مرگ دیگر در اطراف ساختمان کنگره گزارش شده است.

«کونتی »در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر جسد یک زن و دو مرد دیگر نیز داریم(علاوه براشلی بابیت).

رئیس پلیس گفت:دست کم ۱۳ معترض طرفدار ترامپ دردر کپیتول(ساختمان کنگره) دستگیر شده و حداقل پنج سلاح توقیف شده است.

دفتررئیس مجلس بعدازحمله مهاجمان

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:زنی که درکنکره تیرخورد«اشلی بابیت»۳۵افسرسابق نیروی هوایی امریکا- با رتبه عالی امنیتی بود،ساکن دیگو(ایالت کالیفرنیا)که ۱۴سال سابق خدمت درارتش داشته است ولی هم اکنون باهمکاری شوهرش تجارت می کردند.

نیروی هوایی کالیفرنیا : نام این مأمورامنیتی «اشلی الیزابت مک آنتی»(Ashli Elizabeth McEntee)-نام شوهرسابق رادارد-یک نیروی هوایی نیروهای امنیتی بود که در حین انجام وظیفه فعال ، به درجه هواپیمابر ارشد یا E-4 رسید.

لحظه شلیک به زن مهاجم

 یک افسر پلیس با لباس شخصی در پشت سنگر گرفته بود «آشلی بابیت» را هدف شلیک گلوله قرار می دهد.

این افسرسابق امنیتی ارتش امریکا(اشلی بابیت) در حالی که پرچم ترامپ را به دور کمر(شبیه شنل) بسته بود ، از پنجره شکسته یکی از درهادرحال بالا رفتن بودکه 

با اصابت گلوله سقوط می کندخونش به کف مرمر مجلس کنگره می ریزدوتاقبل از رسیدن به بیمارستان فوت می کند

روز پنجشنبه(صبح) ، رئیس پلیس کاپیتول« استیون سوند» در بیانیه ای تأیید کرد که «بابیت» زنی است که به ضرب گلوله کشته شد.

سوند گفت :هزاران نفر از افرادی که در اقدامات آشوبگرانه خشونت آمیز شرکت داشتند.

مهاجمان به ساختمان پایتخت ایالات متحده یورش بردند و با لوله های فلزی(که بعنوان چوب پرچم دردست داشتند)  به نیروهای انتظامی حمله کردند ، «مواد محرک شیمیایی» را تخلیه(درمحل تسخیرپاشیدند) و سلاح های دیگر را به دست گرفتند.

پلیس کاپیتول ایالات متحده ، اشلی بابیت ، کهنه سرباز(افسرسابق) ارتش را به عنوان زنی شناسایی کرد که روز چهارشنبه در میان شورش در داخل پایتخت مورد اصابت گلوله قرار گرفت. روز پنجشنبه پلیس در بیانیه ای گفت: «در حالی که معترضین به زور به اتاق مجلسی که اعضای کنگره در آنجا پناه می گرفتند ، می رود ، یک کارمند سوگند یاد شده (پلیس کاپیتول آمریکا) اسلحه خدمت خود را شلیک کرد و به یک زن مهاجم اصابت کرد .»

روی مصدوم فوراً کمک های پزشکی انجام شد و این زن به بیمارستان منتقل شد و امابعداً در اثر جراحات فوت کرد. نام این زن« اشلی بابیت» شناسایی شده است

اسامی ۳ جان باخته دیگر درحادثه هجوم به کنگره:

سه نفر دیگر نیز چهارشنبه ، بر اثر فوریت های پزشکی درگذشت. آنها «بنجامین فیلیپس» ، ۵۰ ساله ، از ری ، پنسیلوانیا بودند. «کوین گریسون» ، ۵۵ ساله ، از آتن ، آلاباما ؛ و «روزان بویلند» ، ۳۴ ساله ، از کنزو ، جورجیا ، رئیس پلیس منطقه کلمبیا ، رابرت کمیته سوم ، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت.

زن کالیفرنیایی که در جریان شورش کاپیتول کشته شد ، یک جانباز نظامی و از طرفداران سرسخت ترامپ بود.

کشته شدن یک پلیس و۶۰نفر زخمی

 شبکه خبری «ان‌بی‌سی» با انتشار پیامی به نقل از «تیم رایان» نماینده دموکرات ایالت اوهایو در مجلس نمایندگان نوشت : «تیم رایان» نماینده کنگره به خبر‌نگاران گفته که حدود ۶۰ مأمور پلیس کاپیتال (کنگره) زخمی شده‌اند، از جمله ۱۵ نفر که در بیمارستان بستری شده و حال یک نفر نیز وخیم گزارش شده است. این نماینده گفت بسیاری از این مأموران با لوله‌های سر‌بی از ناحیه سر، ضربه دیده‌اند.»

توضیح نگارنده-پیراسته فر:آنچه که رسانه های انگلیسی درباره نوشته اند رامیخوانید،بیشتراین اطلاعات را مستقیماً ازرسانه های انگلیس زبان اخذکرده ام واگردرترجمه نواقصی مشاهده کردید،عذرخواهی می کنم.

او برای حمایت از ترامپ روز چهارشنبه در واشنگتن به سر می برد.

«آرون بابیت»(همسرکنونی اشلی بابیت) حدود ۳۰ دقیقه قبل از تیراندازی به همسرش پیامی فرستاد و دیگر هیچ پاسخی نداد.

شغل «زنی ازقوم ترامپ» که درتهاجم به کنگره بدست پلیس ساختمان کنگره(کاپیتول)کُشته شد.

طبق سوابق تجاری وزیر امور خارجه کالیفرنیا ،« اشلی الیزابت مک آنتی »مدیر اجرایی Fowlers Pool Service & Supply Inc. در Spring Valley ، کالیفرنیا ، نزدیک سان دیگو است. مدیر ارشد مالی این «شرکت آرون ریموند بابیت» ، همسرش است.

همسر سابق بابیت«تیموتی مک آنتی» ، در نامه ای به The San Diego Union-Tribune ، او را «زنی فوق العاده با قلبی بزرگ و ذهنی قوی» خواند. مک آنتی گفت که او و بابیت از آوریل 2005 تا مه 2019 ازدواج کردند.

یک حساب فیس بوکی با نام بابیت می گوید: او در 25 ژوئن 2019 با آرون بابیت ازدواج کرد و کارفرمای خود را به عنوان سرویس استخر فاولر معرفی می کند.

نیروی هوایی روز پنجشنبه گفت که اشلی الیزابت مک آنتی از 2004 تا 2008 مشغول انجام وظیفه بود که اخیراً در پایگاه هوایی Dyes در نزدیکی Abilene ، تگزاس بود. وی همچنین از 2008 تا 2010 عضو ذخیره نیروی هوایی و از 2010 تا 2016 عضو گارد ملی هوایی بود.

یکی از هواداران پرشور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و پیرو و مروج بسیاری از فعالان محافظه کار معروف رادیکال نیز بود. به عنوان رهبران جنبش تئوری توطئه QAnon ، مطابق مشخصات وی در شبکه های اجتماعی.

جاستین جکسون ، شوهرخواهر وی به شبکه تلویزیونی NBC سن دیگو گفت: بابیت 35 ساله برای اعتراض به شکست انتخاباتی ترامپ به واشنگتن آمده بود.

بر اساس سوابق نیروی هوایی ، خانم «بابیت» یک افسرسابق نیروی هوایی بود که یک کنترل کننده نیروهای امنیتی  محسوب می شد و از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶میلادی(۱۳۸۲تا۱۳۹۴شمسی) چندین مأموریت در خاورمیانه بعنوان نماینده ارتش امریکا- انجام داده است.

طبق صفحه فیس بود که اکنون پاک شده است.

یکی ازمهاجمان- حامیان ترامپ -که شاهد تیراندازی بود گفت: تعدادی از پلیس و سرویس های مخفی به خانم بابیت می گفتند« برگرد ، برو پایین ، از سر راه خود برو ».امااوتوجهی به این هشدارپلیس نکرد.

تیموتی مک آنتی ، شوهر سابق بابیت ، گفت همسر سابق وی صاحب مشاغل تمیزکاری تزئینات استخر بوده و صریح صحبت می کند. او در توییتر خود را به عنوان آزادیخواه معرفی کرد.

در یک ویدیو ارسال شده در توییتر ، بابیت با صدای بلند در مورد سیاستمداران لیبرال و آنچه که او تأثیر منفی مهاجرت بر اقتصاد ایالات متحده می داند ، تعریف می کند. وی در توئیتی دیگر خواستار استعفا معاون رئیس جمهور پنس شده بود وحتی گفته بودبه دلیل خیانت باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

خانم اشلی بابیت در توییت خود نوشت: «هیچ چیز مانع ما نخواهد شد ... آنها می توانند تلاش کنند و سعی کنند اما طوفان اینجاست و در کمتر از ۲۴ساعت واشینگتن DC سقوط می کند ... تاریک تا روشن

The day before, she wrote: "Nothing will stop us ... they can try and try and try but the storm is here and it is descending upon DC in less than 24 hours ... dark to light!"

«مارک زاکربرگ» مدیر عامل فیسبوک نوشت: «حوادث تکان دهنده دوازده ساعت گذشته به روشنی نشان داد که دونالد ترامپ، می خواهد از دوره باقی مانده خود در این پست برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت به جو بایدن استفاده کند.»

رییس فیسبوک در ادامه تاکید کرد که از این سیستم عامل نباید برای ایجاد شورش‌های خشونت‌آمیز علیه یک دولت منتخب دموکراتیک سوء استفاده شود.

«توییتر» نیز حساب کاربری ترامپ را به دلیل این پست‌ها به طور موقت بست و تهدید کرد، در صورت ادامه نقض قوانین توییتر، ترامپ برای همیشه حق استفاده از این شبکه اجتماعی را نخواهد داشت.
استانداردهای دوگانه پلیس امریکا:اگرمعترض «سفیدپوست» باشد،حق اعمال خشونت وتخریب دارد

واما«سیاهپوست»باشدبایدروی گلوی معترض «زانوزد»

مهاجمی که سینه برهنه و کلاه شاخ پشمی بر سر دارد «جیک آنجلی» است بانام مستعار«شمن کیوانان» ۳۲ ساله، اهل آریزونا است که اغلب در خارج از ساختمان پایتخت ایالت ظاهر می شود. آنجلی به خبرنگار روزنامه گلوب و میل گفت که پلیس در ابتدا مانع ورود وی و دیگر هواداران به پایتخت شده است ، قبل از اینکه اجازه ورود به آنها را بدهد. وی گفت که بعداً پلیس از او خواست که آنجا را ترک کند ، و او را بدون دستگیری آزاد کرد.
«اینس پُل» معتقد است که پلیس محافظ کاپیتول موفق عمل نکرده است زیرا آشوبگران به راحتی توانستند وارد ساختمان شوند، پنجره ها را بشکنند و حتی دفتر رئیس مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی را برای مدت کوتاهی تسخیر کنند.

رئیس دفترنمایندگی دویچه وله پایتخت امریکا می‌نویسد: «این در حالی است که شرکت کنندگان حرکت‌های اعتراضی موسوم به ٬٬جان سیاهان مهم است٬٬ (Black Lets Matter ) که اوایل سال جاری میلادی در واشنگتن راهپیمایی کردند، با گاز اشک آور، باتوم و یک رئیس جمهور خشمگین روبرو شدند که خواستار دستگیری شهروندان صلح طلب شد، شهروندانی که از حقوق اساسی خود استفاده می‌کردند».
«پل» ضمن متهم کردن پلیس به برخورد دوگانه می‌گوید: «اگر معترضان سفید پوست باشند و از ترامپ حمایت کنند، میهن‌پرست به شمار می‌روند، وگرنه آنارشیست‌های خطرناکی هستند که باید با آنها با گاز اشک آور مبارزه کرد و آنها را به زندان انداخت».
اینس پل در پایان تفسیر خود تاکید کرده است: «ما شاهد اقدام نهایی رئیس جمهوری هستیم که هواداران خود را  به اعمال خشونت وادارمی‌کند.»
این رسانه درپایان می نویسد:باید امیدوار بود دونالد ترامپ به عنوان آخرین اقدام و برای ماندن در کاخ سفید، کشورش را به جنگ تازه‌ای سوق ندهد.

توضیحات مدیریت سایت-پیراسته فر:چندساعت بعدازحادثه،اکثررسانه های-شبکه های اجتماعی(ازجمله توئیتروفیس بوک)حسابهای اورا حذف کردند،هرچی نام ایشان بود و ویدئوهایی که ازراهپیمایی وتظاهرات وتهاجم به کنگره  راحذف کردند وحتی ویدئوهایی اشغال کنگررا -قسمت اسم وعکس وصوت اوراحذف کردند(درویدوهای باقیمانده ازحادثه اشغال کنگره،وقتی به اسم وعکس این خانم می رسد،هشدار حذف شنیده می شود.

نکته:امروزجمعه،( ۱۹ دی ۱۳۹۹)دراستانمان-گیلان-یکی ازآقایان محترم ازتریبونی داشت اشاره ای از این خانم کشته شده(اشلی بابیت)می کرد،تحلیلش این بودکه این خانم «مآموراطلاعاتی»امریکابود،وقتی مسئولان کنکره اورادیدند،تعجب کردندکه این چرااینجاهست! واوراتعمداًکشتند!..درادامه گفت :اینهاحامیان ترامپ نبودند،بلکه ناراضیان حکومت امریکابودند!

من نمیدانم که این برادرعزیراین اطلاعات ناصواب راازکجاآورده؟کدام رسانه نامعتبر،منبع اخبارش است که اینگونه بدون سندومدرک افاضه کلام کرده است!

البته این بزرگواردرماجرا«جمال خاشقچی»هم تحیلل نادرست داشت(بیخودی غول های رسانه ای بزرگش کردند..موضوع کوچک بین۲کشورمسلمان است ونیزدرماجرا«جورج فلوید»گفت:یکصدمیلیون سیاهپوست درامریکا تاکنون کشته شده اند!.پایان توضیحات.

مهاجمین «قوم ترامپ»اسنادمحرمانه کنگره رابردند!

مفقود شدن یک لپتاپ حاوی اسناد و اطلاعات حساس حین حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کنگره، به یک مسأله امنیت ملی تبدیل شده است.

به نوشته خبرگزاری ،اسپوتنیک،«مایکل شروین»دادستان آمریکایی روز پنجشنبه در نشستی خبری هشدار داد «حجم بالایی از سرقت» را در خلال حمله به کنگره شاهد بوده‌ایم که برآورد آن‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

شروین افزود: «باید آنچه رخ داده را مشخص کنیم، اثرات آن را کاهش دهیم و [اشیای مسروقه] می‌توانند واجد ارزش بالقوه برای امنیت ملی باشند».

پیش‌تر شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا گزارش داد در حال حاضر تلاش برای شناسایی عاملان حمله به ساختمان کنگره ادامه دارد.

این شبکه به نقل از برخی منابع اعلام کرد یک لپتاپ که احتمالاً حاوی اطلاعات امنیت ملی حساسی است از ساختمان کنگره به سرقت رفته است.

از سوی دیگر یکی از مهاجمان کنگره آمریکا حین انجام این حمله با قرار دادن تصویری در حساب توییتری خود، از دسترسی به محتوای رایانه «میا ارنبرگ» مشاور مطبوعاتی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان خبر داد.

یک مقام سابق اداره تحقیقات فدرال آمریکا نیز هشدار داد، ممکن است افرادی که وارد ساختمان کنگره شده‌اند، دستگاه‌های شنود و جاسوسی در نقاط مختلف و دفاتر نمایندگان و سناتورها کار گذاشته باشند. وی افزود کار گذاشتن چنین دستگاه‌هایی ممکن است فقط چند ثانیه طول بکشد.

از سوی دیگر مدیر ارشد بخش اداری کنگره اعلام کرده حین حمله به کنگره اقداماتی برای محافظت از زیرساخت‌های دیجیتال کنگره انجام شده است، که صدور فرمان قفل شدن کامپیوترها و لپتاپ‌ها و خاموش شدن دسترسی به کابل‌های شبکه، از جمله آن‌ها است.

به گفته سخنگوی پلیس، «استیون ساند» رئیس پلیس کنگره درخواست استعفای خود را ارسال کرده و تا هفته آینده مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حمله پنج نفر کشته شده و ۶۰ مأمور پلیس واشنگتن مجروح شدند. به گفته سخنگوی اداره پلیس پایتخت آمریکا تا کنون ده‌ها نفر از این مهاجمین بازداشت شده‌اند و پنج نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر این، نیروهای پلیس دو بمب را در مجاورت ساختمان‌های مرکزی کمیته ملی حزب هر دو دموکرات و جمهوری‌خواه کشف کردند.

ترامپ نیز که پیش‌تر با اظهارات جنجالی و تحریک‌آمیز خود، آتش این خشونت‌ها را کرده بود، در بیانیه‌ای قول انتقال «منظم» قدرت به بایدن را داده است.

تاکنون شمار زیادی از رهبران و دیپلمات‌های ارشد کشورهای مختلف، این حادثه را محکوم کرده و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و احترام به دموکراسی را در آمریکا خواستار شده‌اند.

ساعاتی پس از بیرون راندن طرفداران دونالد ترامپ از ساختمان کنگره آمریکا، ساعت ۳:۳۲ بامداد روز پنج‌شنبه، ۱۸ دی‌ماه، کنگره امریکا رسماً پیروزی جو بایدن و معاون او کامالا هریس در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ را تأیید کردند.

در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان ایالات متحده آرای کالج انتخاباتی خوانده شد و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، تاییدیه تمامی ۵۰ ایالت آمریکا را اعلام کرد.

در نشست سنای آمریکا نخست رای‌گیری برای بررسی نخستین اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا برگزار شد. این اعتراض با ۹۳ رای مخالف در مقابل ۶ رای موافق رد شد.

در نهایت در ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه شب نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان با تایید نتیجه مجمع گزینندگان (کالج انتخاباتی) ایالات مختلف آغاز شد.

در مجلس نمایندگان نیز اعتراض سناتورهای جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت آریزونا با ۳۰۳ رای مخالف در مقابل ۱۲۱ رای موافق رد شد.

اما نمایندگان جمهوری‌خواه به نتیجه انتخابات در ایالت پنسیلوانیا اعتراض کردند. در ادامه نشست جداگانه دو مجلس آغاز شد تا به این اعتراض رسیدگی کند.

در حالی که برخی از اعضای مجلس نمایندگان به نتیجه انتخابات در جورجیا و نوادا اعتراض داشتند، به دلیل پس گرفتن امضای اعضای سنا، این اعتراض‌ها رد شد.

واکنش جامعه جهانی نسبت به آشوب هواداران ترامپ

روسیه:«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رخدادهای اخیر واشنگتن دی سی گفت که آمریکا دیگر حق ندارد برای دیگر کشورها درباره دموکراسی نطق کند.
فرانسه:«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز گفت: «آنچه در واشنگتن رخ داد، قطعاً (رفتار) آمریکایی نبوده است. ما به قدرت دموکراسی آمریکا ایمان داریم».
آلمان:«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز به این رخدادها واکنش نشان داده و گفت: «هواداران ترامپ به زیر پا گذاشتن ارزش‌های دموکراتیک را پایان دهند. دشمنان دموکراسی از دیدن تصاویر واشنگتن، خرسند می‌شوند».

آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نیز در پی تأیید نهایی پیروزی بایدن بعنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ابراز امیدواری کرد که مجدداً دموکراسی آمریکا احیا شود.

وی در این خصوص گفت: «بایدن و (کامالا) هریس (معاون بایدن) ظرف دو هفته فصل جدیدی از دموکراسی را در آمریکا ایجاد می کنند. شک ندارم که دموکراسی آمریکا پیروز می‌شود».

کانادا:«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا نیز به تحولات اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «خشونت هرگز بر خواسته مردم پیروز نمی‌شود. دموکراسی باید در آمریکا حفظ شود و همین اتفاق نیز خواهد افتاد».
هند:«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با ابراز تعجب از حوادث‌های کنگره آمریکا گفت: «از دیدن اخبار شورش در واشنگتن آشفته شدم. نباید اجازه داد روند دموکراتیک با اعتراضات غیرقانونی تخریب شود». 

اسرائیل:«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) در صفحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن رخدادهای شب گذشته در ساختمان کنگره آمریکا نوشت که از مشاهده حمله به ساختمان کنگره شوکه شده است.

دبیرکل سازمان ملل:«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز به طور غیرمستقیم خطاب به «دونالد ترامپ» که تحریک‌کننده خشونت‌های شب گذشته در پایتخت آمریکا بوده، گفت: «رهبران سیاسی باید هواداران خود را به خویشتن‌داری دعوت کرده و به رویه‌های دموکراتیک و حاکمیت قانون احترام بگذارند».

*عفو بین‌الملل: با متهم کردن ترامپ به تحریک خشونت در آمریکا در خصوص خشونت‌های اخیر در واشنگتن دی سی ابراز تأسف کرد.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود درباره تحولات آمریکا اعلام کرد: «لحظه برآورد ایالات متحده است. رئیس‌جمهور ترامپ به طور مداوم تشویق به خشونت و بی‌نظمی هوادارانش می‌کند. این اقدامات یک رهبر نیست بلکه اقدامات یک تحریک کننده است. تمامی مقام‌های دولتی باید اظهارات رئیس‌جمهور را محکوم کنند».

در ادامه این بیانیه این نهاد بین‌المللی از ترامپ درخواست کرد که به جای دامن زدن به تنش‌ها، تنش‌زدایی کند.

رئیس جمهورسابق امریکا:«جورج بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن خشونت‌های هواداران ترامپ، صحنه‌های خشونت‌باری که حامیان ترامپ به وجود آورده‌اند را «تهوع‌آور و دلخراش» توصیف کرد.

وی گفت: «جای تعجب نبود که در یک کشور ناپایدار و نه در جمهوری دموکراتیک آمریکا شاهد زیر سؤال بردن انتخابات نبودیم».

بوش با انتقاد از ترامپ به دلیل تحریک هوادارانش به خشونت گفت: «رفتار برخی رهبران سیاسی از زمان انتخابات و بی‌حرمتی امروز آنها به نهادها، سنن و حاکمیت قانون در کشور ما مایه حیرت است».

رادیوامریکا اینگونه نوشت:اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، براساس این متمم معاون رئیس جمهوری و کابینه دولت می توانند در صورتی که رئیس جمهوری نتواند وظایف خود را انجام دهد، معاون رئیس جمهوری جایگزین او خواهد شد.

یک روز پس از حمله وحشیانه خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه خواستار برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی این کشور شده‌اند.

نانسی پلوسی در یک کنفرانس خبری در ساختمان کنگره دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به «تحریک شورش مسلحانه» علیه ایالات متحده متهم کرد.

نانسی پلوسی گفته است، اگر معاون رئیس جمهوری و کابینه اجرای متمم قانون اساسی را آغاز نکنند، احتمالا کنگره استیضاح را شروع خواهد کرد.

نانسی پلوسی به معاون رئیس جمهوری آمریکا تا شامگاه پنجشنبه فرست داده است که متمم ۲۵ قانون اساسی را اجرا کند.

در همین حال، چاک شومر نیز از اعضای کابینه و مایک پنس، معاون اول رئیس جمهوری‌ آمریکا خواسته است با اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ اقدام کنند.

رسانه‌های آمریکایی نیز می‌گویند، مایک پنس تمایلی به اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی ندارد.تاکنون متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا در این کشور به کار گرفته نشده است.

این در حالی است که صداها برای کنار گذاشتن ترامپ از قدرت بلندتر شده و علاوه بر دموکرات‌ها، تعدادی از جمهوری‌خواهان، از جمله ژنرال جان کلی و میک مولوینی، روسای سابق دفتر ریاست جمهوری آقای ترامپ خواهان کنار گذاشته شدن وی از قدرت هستند.

در همین زمینه آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه در مجلس نمایندگان نیز خواستار سلب صلاحیت از دونالد ترامپ شده است.

آدام کینزینگر تصریح کرده است که اجرای این متمم برای حفاظت از آمریکا ضروری است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و از متحدان دونالد ترامپ گفته است که اکنون از اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی حمایت نمی‌کند ولی نباید آن را از گزینه‌ها روی میز خارج کرد، چرا که اگر اتفاقی بیفتد، می‌توان آن را اجرا کرد.

در جریان حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه دست کم چهار نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

این در حالی است که فیسبوک و اینستاگرام حساب کاربری دونالد ترامپ را تا دو هفته دیگر یعنی پایان دوره ریاست جمهوری او تعلیق کردند.

توضیح مدیریت سایت-پیراسته فر:دونالد ترامپ در یک ویدیو دو دقیقه‌ و ۴۱ ثانیه‌ای که ساعت ۷:۱۰ دقیقه عصر پنجشنبه ۱۸ دی ماه در توییتر منتشر شده، گفته است: دولت جدید در تاریخ ۲۰ ژانویه ادای سوگند خواهد کرد(و روی کار خواهد آمد). اکنون تمرکز من بر روی حصول اطمینان از انتقال بدون مشکل، قانونمند و روان قدرت است. در این لحظات مطالبه التیام و آشتی جویی ضروری است.»

پلیس واشینگتن دی سی گفت: در روز چهارشنبه ۶۸ نفر دستگیر شدند و فقط یکی از آنها محلی در منطقه بود.

وزارت دادگستری آمریکا جمعه (شنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۹)اعلام کرد ۱۳ نفر در ارتباط با حمله روز چهارشنبه بازداشت هسند.


رئیس مجلس امریکا:ترامپ بایداستعفابدهد وگرنه استیضاحش می کنیم.

 تاکنون ۱۶۰ نفر ازنمایندگان مجلس، از طرح استیضاح دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند.

در صورتی که استیضاح دونالد ترامپ دوباره در کنگره مطرح شود، او نخستین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که دو بار استیضاح می‌شود.

از سوی دیگر، کاخ‌سفید در بیانیه‌ای به گزارش‌ها در خصوص طرح استیضاح مجدد رئیس‌جمهوری واکنش نشان داده و گفته است، چنین اقدامی باعث «تفرقه بیشتر» در کشور خواهد شد.

در حالی که تنها ۱۱ روز به پایان ریاست جمهوری آمریکا(۲۰ژانویه) باقی مانده است، دموکرات به دنبال اقدام فوری در این زمینه هستند نانسی پلوسی تصریح کرده است، ما می‌بایست اقدام کنیم.

«نانسی پلوسی» روز جمعه پس از چهار ساعت مذاکره با اعضای مجلس نمایندگان و همچنین ژنرال«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از دونالد ترامپ خواست استعفا تا دهد یا استیضاح خواهد شد.

وی همچنین گفته است که همه گزینه‌ها از جمله استیضاح، اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی و استعفای رئیس جمهوری مد نظر هستند./شنبه، ۲۰ دی ۱۳۹۹

به پایین کشیدن پرچم امریکادرحمله به کنگره

 به آتش کشیدن پرچم امریکا۲روزبعدازانتخابات ریاست جمهوری

رییس این دانشکده این پرچم را « نماد تفرقه » نامید .جاناتان لش ، در ادامه افزود : روسا و مدیران دانشگاه ابتدا این پرچم را با هدف تقویت روحیه ملی و احساسات وطن پرستانه در دانشکده هنر این دانشگاه نصب نمودند اما میله این پرچم بهتر است دست کم تا ترم آتی تحصیلی خالی باقی بماند . ما با پایین کشیدن این پرچم می توانیم به ادامه تلاش های خود در خصوص بررسی وضعیت نژآدپرستی ، اقدامات ضدزن اسلام هراسی ، ضدمهاجرت و شعارها و رفتارهایی از این دست بپردازیم .

نگرانی پاپ از«مرگ دمکراسی» درامریکا

۵روزپس ازحمله وحشیانه قوم ترامپ به کنگره:پس از حمله گروهی از هواداران خشونت‌طلب رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره ایالات متحده که باعث کشته شدن پنج نفر شد، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه۱۰ژانویه (۲۱ دی۱۳۹۹) از آمریکایی‌ها خواست تا از خشونت پرهیز کرده و به دنبال آشتی و محافظت از ارزش‌های دمکراتیک باشند./رادیوفردا

برای اطلاعات بیشتربه این لینک مراجعه کنید:

آشوب هواداران ترامپ"حمله به کنگره"اعتراض به نتایج آنتخابات                                     

واین لینک:

نماینده مجلسی که دربین مهاجمین کنگره بود+بمپ گذاری در۲حزب امریکا                                     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد